printlogo


کد خبر: 215505تاریخ: 1398/11/1 00:00
ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به قضات
محکومان موادمخدر ممنوع‌الخروج می‌شوند

گروه اجتماعی: محکومان موادمخدر با صدور بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه ممنوع‌الخروج می‌شوند.
به گزارش «وطن ‌امروز»، رئیس قوه‌قضائیه درباره «جرائم موضوع ماده ۱۷ الحاقی به قانون مبارزه با موادمخدر مصوب ۱۳۸۶» بخشنامه صادر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه درباره «جرائم موضوع ماده ۱۷ الحاقی به قانون مبارزه با موادمخدر مصوب ۱۳۸۶» بخشنامه صادر کرد.
متن بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه به شرح ذیل است: «بر اساس بررسی به عمل آمده برخی از شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی در صدور احکام محکومیت مرتکبان جرائم موضوع ماده ۱۷ الحاقی به قانون مبارزه با موادمخدر مصوب ۱۳۶۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از تکلیف مقرر در این ماده مبنی بر ابطال موقت گذرنامه و ممنوع‌الخروج کردن مشمولان آن غفلت می‌ورزند. با توجه به الزام مقرر قانونی مذکور، مقتضی است همه مراجع قضایی درباره محکومان جرائم ماده ۱۷ قانون مذکور که تبعه جمهوری اسلامی ایران هستند، نسبت به صدور حکم به ابطال موقت گذرنامه و ممنوع‌الخروج کردن آنان اقدام کنند.
رؤسای کل دادگستری استان‌ها مسؤول حسن اجرای این بخشنامه بوده و مکلفند هر 6 ماه یک بار آمار مربوط به آن را به دادستان کل کشور گزارش کنند». به گزارش «وطن ‌امروز»، طبق ماده 17 قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر و الحاق موادی به آن، چنانچه اتباع جمهوری اسلامی ایران با هر قصدی اقدام به نگهداری، حمل یا قاچاق هر مقدار مواد موضوع این قانون به داخل یا خارج از کشور کنند، از زمان قطعی ‌شدن حکم به مدت یک تا 5 سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج می‌شوند و در صورت تکرار، به مدت 5 تا 15 سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج می‌شوند. صدور هرگونه گذرنامه برای اتباع ایرانی که در خارج از کشور به سبب جرائم موضوع این قانون محکوم شده‌اند مشمول ممنوعیت موضوع این ماده است.

Page Generated in 0/0050 sec