printlogo


کد خبر: 215521تاریخ: 1398/11/1 00:00
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم معارفه:
دشمن حاج‌قاسم را می‌زنیم

گروه سیاسی: صبح دیروز آیین معارفه سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد. سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تاکید بر اینکه حاج‌قاسم نه‌تنها زنده، بلکه حیات‌بخش و جریان‌ساز است، گفت: همگان به وضوح مشاهده کردند این سردار بزرگ با شهادت خود، موج و حرکتی بی‌نظیر را نه‌تنها در ایران اسلامی، بلکه در میان امت اسلام و سایر ملت‌ها ایجاد کرد. وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی آغاز سردار سلیمانی جدید است، این آغاز را برای دشمنان خطرناک‌تر از گذشته دانست و آن را یک مکتب، راه و ستاره‌ای درخشان در سپهر افتخارات انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی انتقام خود را قبل از شهادت چندین بار از دشمن گرفته بود. این فرمانده مجاهد کسی بود که برای نخستین‌بار در تاریخ، جبهه وسیعی را در بلاد اسلامی علیه دشمنان گشوده و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را فرسوده کرده بود. وی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی حجم وسیعی از سیاره زمین را به میدان مقاومت تبدیل کرد، گفت: در نظر حاج قاسم هیچ معادله‌ای غیرقابل حل نبود؛ همیشه در قلب خطر، کوه آرامش و وقار بود و دشمنان را به شکست کشانده بود. فرمانده کل سپاه از شهادت سردار سلیمانی به عنوان روح جدیدی که در کالبد انقلاب اسلامی دمیده شد، یاد کرد و گفت: یاران شهید سلیمانی امروز سربلند، مقتدر و زنده هستند، تفکر حاج قاسم در ذهن آنها سرشار است و این راه ادامه دارد.
سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه نیز در این مراسم به سخنرانی حماسی پرداخت و از انتقامی جوانمردانه در جواب ترور ناجوانمردانه فرمانده سابق نیروی قدس خبر داد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: دشمن ناجوانمردانه شهید سلیمانی را به شهادت رساند؛ آنها مرد میدان جنگ نبودند که در میدان جنگ با ایشان درگیر شوند و در اوج ناجوانمردی این شهید عالی‌مقام را ترور کردند. اگرچه او را ناجوانمردانه زدند اما به لطف الهی و به همت همه آزادمردانی که در سرتاسر عالم خونخواه او هستند، ان‌شاءالله جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد.
فرمانده نیروی قدس سپاه خاصیت شیطان بزرگ را شیطنت، دشمنی و خباثت عنوان و تاکید کرد:  دشمنان ما زبانی غیر از زور را نمی‌فهمند، از این رو باید در مقابل آنان مستحکم بایستیم. اگر ما به وظیفه خود بخوبی عمل کنیم، همه تهدیدها قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارند. وی در توصیف سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: هر چند زبان از توصیف فضایل اخلاقی حاج قاسم قاصر است اما تبعیت محض از ولایت، شاخص اصلی و محور اقدامات این سردار سربلند بود. همواره با اخلاص عمل می‌کرد و خالصانه در مسیر گام برمی‌داشت و سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت در مسیر اعتلای اسلام، به آرزوی دیرین خود- شهادت- رسید.
فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان، یگانه راه غلبه بر دشمن را ایستادگی و مقاومت برشمرد و تاکید کرد: راه و مسیر روشنی که حاج قاسم در آن با اقتدار و صلابت گام برمی‌داشت، همان‌گونه که در حکم فرمانده معظم کل قوا تصریح شده است، با قدرت استمرار خواهد داشت.
 
* سردار سیدمحمد حجازی جانشین نیروی قدس سپاه شد
صبح دیروز در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه، با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی به‌عنوان جانشین این نیرو منصوب شد. جانشین جدید فرمانده نیروی قدس سپاه در سال‌های دفاع‌مقدس، مسؤولیت اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب را بر عهده داشت. جانشینی فرمانده سپاه منطقه چهارم کشوری، جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه‌های میانی و غربی و جانشینی فرمانده قرارگاه قدس سپاه از جمله سوابق او در دوران دفاع‌مقدس بود. سردار حجاری همچنین در کارنامه سوابق خود معاونت هماهنگ‌کننده و معاونت نیروی انسانی و فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را دارد. وی سال ۱۳۸۶ طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا به سمت رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب و سال ۱۳۸۷ به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه مشغول به کار شد. مسؤولیت معاونت آماد و پشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر سوابق سردار حجازی در نیروهای مسلح است.

Page Generated in 0/0062 sec