printlogo


کد خبر: 215561تاریخ: 1398/11/2 00:00
سایر متهمان پرونده جنجالی ثامن محاکمه می‌شوند
حکم تبعید برای متهم اصلی سکه ثامن

گروه اجتماعی: متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به تبعید و 15 سال زندان محکوم شد.
رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مالباختگان سکه ثامن درباره رای صادر شده برای متهم اول این پرونده گفت: رأی بدوی پرونده ثامن ابلاغ شد. علاوه بر مجازات اصلی متهم ردیف اول که شامل ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و رد مال بوده، قاضی به استناد ماده ۲۳ قانون مجازات، مجازات تکمیلی برای متهم ردیف اول در نظر گرفته است.
وکیل دادگستری گفت: بعد از قطعیت رأی، حکم قطعی در 273 صفحه منتشر و اعلام می‌شود و اعمال مجازات تتمیمی و تکمیلی با توجه به سابقه متهم و اقدامات مجرمانه وی، در جهت حفاظت و صیانت از حقوق جامعه است. کیفرخواست پرونده متهمان ردیف دوم و سوم نیز قبلا صادر شده و پرونده آنها به دادگاه رفته ولی هنوز تعیین وقت نشده است.
 در واقع متهم ردیف اول در این مجازات تکمیلی بعد از اتمام تحمل ۱۵ سال حبس خود، به اقامت اجباری 2 ساله در یکی از نقاط دور‌افتاده محکوم شده است. علاوه بر حکم تبعید، متهم از انجام کسب‌و‌کار مرتبط با ارز، سکه، طلا و تجارت آنلاین به مدت 2 سال منع شده است.
وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت: اعمال مجازات تکمیلی با توجه به سابقه متهم و اقدامات مجرمانه انجام شده و کسب‌و‌کار تجارت آنلاین در هر نوع منصب و جایگاهی ممنوع اعلام شده است.

Page Generated in 0/0064 sec