printlogo


کد خبر: 215572تاریخ: 1398/11/2 00:00
اخبار

ترور شبانه شهید سلیمانی در هیچ مکتبی قابل قبول نیست
آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید در پیام تصویری به «دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» با بیان اینکه در سوره «مدثّر» 3 بار کلمه بشر آمده است، گفت: قرآن مدعی 2 رسالت است؛ سفیری از آسمان به نام جبرئیل به زمین آمد و وحی آورد و یک سفیر به نام پیامبر اکرم(ص) آمد و وحی را گرفتند و به بشریت مطالب ارزشمندی آموختند.
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در قرآن به مباحث مختلف ملی و بین‌المللی اشاره‌هایی شده و وجود مبارک پیامبر، ستم‌های فراوانی از مشرکان دید اما نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرد و در مکتب اسلام چنین چیزی وجود ندارد اما ترامپ کافر، شبانه حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد و این مسأله در هیچ مکتبی قابل قبول نیست. آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید، چرا که اینها به هیچ امضا و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه به‌خاطر کفر آنها بلکه به‌خاطر پایبند نبودن‌شان به میثاق‌شان است.
***
نباید اقتصادمان را شرطی کنیم که دیگران تصمیم بگیرند
رئیس قوه‌قضائیه در همایش «نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید» با اشاره به لزوم کاهش میزان اثرگذاری کشورهای خارجی بر اقتصاد کشور گفت: نگاه به بیگانه داشتن و منتظر اقدام او شدن و اقتصاد را شرطی کردن؛ به شرطی که او امضا کند، به شرطی که او موافقت کند، به شرطی که او لبخند بزند، خطاست.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید در تعامل با همه کشور‌ها باشد، گفت: رویه ما تعامل با دنیاست، مگر کشور‌هایی که با ما دشمنی می‌ورزند. در اقتصاد هم همین‌طور است؛ باید با همه تعامل کرد اما نباید منتظر لبخند دیگران شد. منتظر اقدام و اراده دیگران نباید شد؛ نباید اقتصادمان را شرطی کنیم که دیگران تصمیم بگیرند. تجربه نشان داده نباید به دیگران اعتماد کرد و باید روی پای خود بایستیم. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: باید به داشته‌های بسیاری که در این کشور وجود دارد و به دستان توانای فعالان اقتصادی اعتماد کرد. در عرصه‌های پیچیده‌ای که دشمن تصور نمی‌کرد این افراد در عرصه‌های مختلف وارد شدند و موفقیت کسب کردند.
***
جمهوری اسلامی به هر تهدیدی پاسخ خواهد داد
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های اخیر نماز جمعه تهران گفت: برای قوی شدن باید تمام مولفه‌های قدرت از جمله قدرت اقتصادی، فرهنگی، علمی، دفاعی و نظامی را فراهم کرد و در واقع قدرت دفاعی است که توان مقاومت و  ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان را فراهم کرده و قادر خواهیم بود از منافع ملی دفاع کنیم. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است براساس قدرت و اقتدار درونی هرگونه تهدیدی در هر سطحی را پاسخ خواهد داد و بر اساس تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا مبنی بر قوی شدن،  این راهبرد را به عنوان یک تکلیف بر خود واجب می‌دانیم. وی با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به دستاوردهای چشمگیری در حوزه هوایی دست یافتیم، گفت: ساخت جت جنگنده کوثر، جت آموزش پیشرفته یاسین و موتور ملی اوج از شاخص‌ترین اقداماتی بود که در دوران مسؤولیت امیر سرتیپ بنی‌طرفی، مدیرعامل سابق سازمان صنایع هوایی از آنها رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید. 
***
در کشور ناکارآمدی اشباع‌شده داریم
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر دیروز در نشست کاندیداهای معرفی‌شده به مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه امروز مهم‌ترین چالش کشور ما چالش کارآمدی و مدیریتی است، گفت: ما بعد از این دیگر فرصت نداریم این سیستم نظام اجرایی و مدیریتی کشور را متحول، دگرگون و درست کنیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یک سال و نیم آینده از دید من مقطع عاشورای مدیریتی کشور است چون بعد از سال ۱۴۰۰ هرچه به میدان بیاییم عمل ما مثل توابین و مختارهای بعد از عاشورا خواهد شد. قالیباف با بیان اینکه ما امروز در یک برهه خاص قرار داریم، افزود: اگر یک ۸ سال دیگر بر این کشور بگذرد، دیگر یا نیروهای انقلاب در قید حیات نیستند یا دیگر توان اجرایی ندارند و کارآیی نخواهند داشت. وی ضمن هشدار نسبت به وضعیت کنونی کشور در زمینه‌های مختلف، تصریح کرد: امروز در کشور ناکارآمدی اشباع شده داریم؛ یعنی اگر مسؤولان هیچ کاری نکنند وضع بهتر از حالت موجود خواهد بود.
***
عربستان در لغو میزبانی تیم‌های ایرانی نقش دارد
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: تصمیم AFC در لغو میزبانی تیم‌های ایران در مسابقات فوتبال یک کار کاملا سیاسی است، چرا که ایران امن‌ترین نقطه دنیاست و شیطنت‌های عربستان که گاو شیرده آمریکاست، به جایی نمی‌رسد. نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: قطعا با اقداماتی که مسؤولان ما بویژه وزیر ورزش و جوانان انجام خواهند داد این مشکل حل می‌شود و کسانی که این تصمیم نادرست را گرفته‌اند پشیمان خواهند شد.

Page Generated in 0/0068 sec