printlogo


کد خبر: 215616تاریخ: 1398/11/3 00:00
تقابل مهم هندبال ایران وکره‌جنوبی
هم‌‌قسم برای برد

تیم ملی هندبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا باید مقابل کره‌جنوبی قرار بگیرد. نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا به مراحل حساس خود نزدیک شده‌ است؛ جایی که تیم‌ها برای کسب 3 سهمیه باقی‌مانده جام‌جهانی با هم رقابت خواهند کرد. تیم ملی هندبال ایران در پنجمین مسابقه خود در این دوره از رقابت‌ها باید امروز پنجشنبه از ساعت 18:30 مقابل کره‌جنوبی قرار گیرد. شاگردان علیرضا حبیبی در گام نخست نیوزیلند را مغلوب کردند و در بازی دوم مغلوب بحرین شدند. ملی‌پوشان ایران در نخستین مسابقه دور دوم مقابل کویت میزبان صف‌آرایی کردند و به پیروزی رسیدند اما در بازی چهارم خود نتیجه را به قطر، نایب قهرمان جهان واگذار کردند. هندبالیست‌های ایران تا اینجای مسابقات روند یک برد، یک باخت را در پیش گرفته‌اند که اگر قرار به تداوم همین روند باشد باید در بازی پیش‌رو به پیروزی برسند اما این موضوع را از نظر فنی هم می‌توان بررسی کرد. کره‌جنوبی که 6 مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک مدال نقره و 2 مدال برنز این رقابت‌ها به همراه 9 مدال طلا، 3 مدال نقره و یک مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، در مرحله نخست نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم‌های استرالیا و عربستان هم‌گروه بود. چشم‌بادامی‌ها در بازی اول با نتیجه 40 بر 20 از سد استرالیا گذشتند و در گام دوم با نتیجه 29 بر 27 مغلوب عربستان شدند. کره‌ای‌های پرافتخار در نخستین بازی از دور دوم این پیکارها با قطر روبه‌رو شدند که این مسابقه با نتیجه 34 بر 27 به سود قطر تمام شد. کره‌جنوبی در چهارمین بازی مقابل کویت میزبان قرار گرفت و توانست 34 بر 27 به پیروزی برسد. حالا هر 2 تیم ایران و کره‌جنوبی این شانس را دارند تا یکی از مسافران جام‌جهانی قاهره باشند. هر چند چشم‌بادامی‌ها از بهترین تیم‌های آسیا هستند اما روند آنها در سال‌های اخیر و بازی‌های گذشته به گونه‌ای بوده که این امید در دل ملی‌پوشان ایران زنده شده که توان غلبه بر این تیم را دارند. هندبال ایران در بازی‌های قهرمانی آسیا 2018 با نتیجه 28 بر 25 مغلوب کره‌جنوبی میزبان شد اما شاگردان علیرضا حبیبی بتازگی و در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو با نتیجه  28 بر 27 مقابل کره‌جنوبی پیروز شدند. در رقابت‌های انتخابی المپیک تیم ایران با ترکیبی جوان راهی مسابقات شده بود اما حالا تعدادی بازیکن باتجربه و لژیونر هم به تیم ملی اضافه شده‌اند؛ به این ترتیب کفه ترازو برای پیروزی در این مسابقه به سمت ایران سنگینی می‌کند. حالا همه چیز دست ملی‌پوشان ایران است و فقط باید آخرین ضربه را محکم‌تر بزنند تا یک بار دیگر هندبال ایران را زنده کنند.
 
* باباصفری: بالای 80 درصد شانس پیروزی داریم
محسن باباصفری، دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران درباره بازی ایران مقابل کره‌جنوبی اظهار داشت: شرایط برای هر 2 تیم برابر است و هر تیمی که از نظر ذهنی و بدنی بهتر باشد، می‌تواند پیروز شود. باید بخوبی تیم حریف را آنالیز کنیم اما به نظرم روی کاغذ بالای 80 درصد شانس پیروزی مقابل کره‌جنوبی را داریم. باید روندی را که داشته‌ایم حفظ کرده و کم‌خطا‌تر ظاهر شویم تا بتوانیم به پیروزی برسیم.
 
* موسوی: یک سر و گردن بالاتر از حریف هستیم
علیرضا موسوی از بازیکنان تیم ملی هندبال هم گفت: همه چیز برای صعود به جام‌جهانی دست خودمان است. فردا (امروز) محکوم به پیروزی هستیم و فکر می‌کنم می‌توانیم کره‌جنوبی را شکست دهیم، چون واقعا یک سر و گردن بالاتر از حریف هستیم. ان‌شاءالله روز ما باشد و بتوانیم به حق خود برسیم.
 
* حبیبی: حق اشتباه نداریم
علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی هم شرایط تیم را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بازی بسیار حساسی در پیش داریم و آخرین گام ما برای احیای هندبال خواهد بود. می‌جنگیم تا پیروز شویم و در این راه حق اشتباه نداریم.

Page Generated in 0/0055 sec