printlogo


کد خبر: 215617تاریخ: 1398/11/3 00:00
اخبار

پایان سلطنت ۴۴ ساله آیان بر وزنه‌برداری جهان؟
تاماش آیان ۸۱ ساله امروز در دوحه در جلسه‌ای فوق‌العاده حضور خواهد داشت که ممکن است به کناره‌گیری او از سمتش بینجامد. به گزارش ایسنا به نقل از insidethegames، دوره ریاست تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری امروز با بزرگ‌ترین چالش خود روبه‌رو می‌شود، جایی که هیأت اجرایی در جلسه‌ای درباره آینده این رشته ورزشی به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت. چندین تن از اعضای هیأت اجرایی ۲۱ نفره IWF با آیان مخالفت کرده‌اند و گفته می‌شود 2 نفر نیز تلاش کرده‌اند او را به استعفا از سمت ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در جلسه‌ای در دوحه قطر ترغیب کنند. برخی اعضا معتقدند رئیس موقت انتخاب می‌شود. در حالی که یکی از نزدیکان آیان مطمئن بود «خبرهای خوب اعلام خواهد شد»، دیگران منتظرند قبل از تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و اقدامات آن، توضیحات و شواهدی را از آیان بشنوند. اعضای هیأت اجرایی IWF همگی متفق‌القولند آینده این ورزش در برنامه بازی‌های المپیک یک بار دیگر مورد تهدید واقع می‌شود. آیان ۸۱ ساله از سال ۱۹۷۶ ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را برعهده داشته است.
***
واکنش رمضانی به وضعیت زمین تمرین استقلال
سرپرست تیم فوتبال استقلال درباره مشکلات تیمش جهت تمرین کردن توضیحاتی ارائه داد. سعید رمضانی، سرپرست تیم فوتبال استقلال درباره موضوع زمین تمرین این تیم و حاشیه‌های ایجاد شده، گفت: در روز دیدار با داماش با پیمانکار زمین صحبت کردم و به ایشان گفتم تعداد کارگران برای جمع‌آوری کاور کم است و باید تعداد آنها بیشتر شود. آن روز حتی بازیکنان به پیمانکار کمک کردند اما ایشان موضوع طلب از باشگاه را مطرح کرد که به ایشان گفتم این موضوع با مذاکره قابل حل است و تا زمان پرداخت باشگاه به صورت نقدی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنم و با توجه به برنامه تمرینی تیم که 2 روز در سالن است فرصت برای انجام امور را دارید. او در ادامه تصریح کرد: ما چند روز در سالن وزنه ریکاوری و تمرین کردیم. در روز تمرین اصلی به من گفتند روی چمن کاور نیست و برف نشسته است. سپس به زمین تمرین تهرانسر رفتم که آنجا نیز برف بود. چند زمین چمن طبیعی را نیز بررسی کردم که همگی مشکل برف داشتند. این موضوع را تا پاسی از شب پیگیری کردم اما در نهایت نتوانستیم چمن طبیعی پیدا کنیم. زمین غدیر نیز میزبان یک مسابقه رسمی بود و زمین امام رضا نیز مشکل برف داشت به همین دلیل به زمین مدرن در منطقه ۱۷ رفتیم که تازه تاسیس بود.
***
درخواست قهرمانان کشتی از فرمانداری تهران برای تغییر نیافتن نام خیابان تختی
تعدادی از قهرمانان کشتی از فرمانداری تهران درخواست کردند پیگیر تصمیم شورای شهر تهران مبنی بر تغییر نام خیابان تختی شود و از این اقدام جلوگیری کند. پس از اینکه شورای شهر تهران تصویب کرد نام خیابان تختی به استاد شهناز تغییر کند، تعداد زیادی از قهرمانان کشتی به این موضوع اعتراض کردند و در ادامه، عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار شهر تهران با ارسال نامه‌ای به محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با تغییر نام خیابان جهان پهلوان تختی مخالفت کردند. اما پس از این اتفاقات، شورای شهر تهران همچنان تصمیم بر این داشت که این تغییر نام انجام شود و حالا تعداد زیادی از قهرمانان عنوان‌دار کشتی از فرماندار تهران درخواست کرده‌اند مجددا پیگیر این موضوع شود و از تغییر نام خیابان تختی جلوگیری کند.
***
بدهی پرسپولیس هر روز بیشتر می‌شود
باشگاه پرسپولیس هنوز موفق به پرداخت مطالبات پیمانکار قبلی بلیت‌فروشی خود نشده است تا رقم بدهی‌اش هر روز بیشتر از گذشته شود. احکام قضایی مربوط به محکومیت باشگاه پرسپولیس مبنی بر پرداخت غرامت و حق فروش بلیت بازی‌های خود از پاییز سال ۱۳۹۶ تاکنون صادر شده است اما این باشگاه پولی ندارد که به آنها پرداخت کند؛ مشکلی که باعث شده با توجه به جزئیات قرارداد سرخ‌ها با پیمانکار قبلی بلیت‌فروشی خود تبدیل به معضلی جدی برای محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل این باشگاه شود. در صورت عدم پرداخت این پول ظرف چند روز آینده بار دیگر به مبلغ مربوط به خسارت این شرکت افزوده می‌شود تا بدهی پرسپولیس نیز بیشتر از گذشته شود. سرخ‌ها در حالی نسبت به بدهی‌های گذشته خود کم‌توجهی می‌کنند که مشکلات اینچنینی سبب شده بود این باشگاه در بسیاری از پرونده‌های حقوقی و قضایی مشابه، غرامت‌های سنگینی را پرداخت کند. احکام قضایی پرسپولیس در حالی از سوی مسؤولان باشگاه خاک می‌خورد که وزارت ورزش و جوانان قصد دارد سرخابی‌های پایتخت را تا پایان سال جاری خصوصی کند؛ باشگاه‌هایی که شکایت‌های رسمی فراوانی دارند و هر بار با جریمه‌ای جدید روبه‌رو می‌شوند.

Page Generated in 0/0139 sec