printlogo


کد خبر: 215661تاریخ: 1398/11/5 00:00
با حکمی از سوی دبیر جشنواره فیلم فجر
داوران بخش مستند، کوتاه و نگاه نو معرفی شدند

با حکم دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اعضای هیأت داوران بخش‌های مستند، فیلم کوتاه و نگاه نو (فیلم اول فیلمسازان) معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، با حکم «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، مهدی جعفری (کارگردان و مدیرفیلمبرداری)، روح‌الله حجازی (کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده)، مصطفی رزاق‌کریمی (کارگردان و مستندساز)، فرشته طائرپور (تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس) و هادی مقدم‌دوست (فیلمنامه‌نویس و کارگردان) به عنوان اعضای هیأت داوران 3 بخش «مستند»، «فیلم کوتاه» و «نگاه نو» معرفی شدند و آثار این سه بخش رقابتی را در جشنواره امسال مورد ارزیابی قرار خواهند داد. مهدی جعفری که بیشتر به عنوان فیلمبردار در سینمای ایران شناخته می‌شود، سال گذشته با ساخت فیلم سینمایی «23 نفر» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم فجر را به دست آورد. همچنین روح‌الله حجازی، دیگر کارگردان سینمای ایران است که در کارنامه‌اش فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «مرگ ماهی»، «هیهات» و «اتاق تاریک» دیده می‌شود. مصطفی رزاق‌کریمی نیز از جمله مستندسازانی است که در جمع داوران این بخش حضور پیدا کرده است؛ از مستندهای مهم کارنامه کاری او می‌توان به «یاد و یادگار»، «خاطراتی برای تمام فصول» و «بانو قدس ایران» و فیلم داستانی «حس پنهان» اشاره کرد. 
فرشته طائرپور هم نماینده جامعه تهیه‌کنندگان در این هیات است تا در کنار کارگردانان و مستندسازان، تهیه‌کنندگان نیز در جمع داوران بخش مستند، کوتاه و نگاه نو سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر عضوی داشته باشند. او که اواخر دهه 70 به عنوان رئیس هیات‌مدیره خانه سینما انتخاب شد، تهیه فیلم‌هایی چون گلنار، پاتال و آرزوهای کوچک، مدرسه پیرمردها، نان و شعر، پسر مریم، زن دوم، آینه‌های روبه‌رو و خداحافظ دختر شیرازی را در کارنامه دارد. 
هادی مقدم‌دوست هم که در کارنامه‌اش هم سابقه فیلمسازی دیده می‌شود و هم فیلمنامه‌نویسی، عضوی دیگر از هیات داوران این بخش است. او فعالیت سینمایی خود را در مقام کارگردان از سال 1389 با فیلم «چسب زخم» آغاز کرد و از آن زمان به عنوان نویسنده، دستیار کارگردان، کارگردان و مدرس فیلم‌نامه‌نویسی فعال بوده است. او کارگردانی فیلم بلند سینمایی «سر به مهر» و نگارش فیلمنامه‌ فیلم‌های سینمایی تحسین‌شده‌ای چون «بی‌پولی» و «شعله‌ور» را در کارنامه دارد. سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0073 sec