printlogo


کد خبر: 215690تاریخ: 1398/11/5 00:00
مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی با حضور نمایندگان 51 کشور جهان در ونزوئلا برگزار شد
جهان شهید

گروه سیاسی: این روزها کمتر نقطه‌ای از فضای شهر را می‌توان یافت که بعد از نگاهی به چپ و راست، تصویری از شهید قاسم سلیمانی مقابل دیدگان قرار نگیرد؛ از تصاویر پشت شیشه مغازه‌ها و اتومبیل‌ها تا بنرهایی که مقابل برخی مراکز و نهادها نصب شده است. جالب اینکه این حال و هوا محدود به ایران و حتی کشورهای منطقه نیست و هر روز تصاویری جدید از مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در نقطه‌ای دور از کشورمان منتشر می‌شود. چند روز پیش بود که تصاویر راهپیمایی گسترده و چند هزار نفری مردم سریلانکا در بزرگداشت مقام آن شهید در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی خلق کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز هفته گذشته در نشست بین‌المللی گفت‌وگوی رایسینا که در هند برگزار ‌شد، خبر از برگزاری مراسم عزاداری و بزرگداشت شهید سلیمانی در 430 نقطه این کشور داد و آن را پاسخی به مقامات آمریکایی که خبر از خوشحالی مردم بعد از ترور آن شهید داده بودند، دانست. در این موقعیت اما نام و تصویر شهید سلیمانی در مصافتی طولانی‌تر و 16هزار کیلومتر دور از خط مرزی ایران و در پایتخت ونزوئلا خبرساز شد.
 
* رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا: ژنرال سلیمانی شهید راه حق و عدالت است
همایش جهانی مبارزه با امپریالیسم برای حیات، حاکمیت و صلح روز چهارشنبه دوم  بهمن ۱۳۹۸ با حضور  صدها نفر از نمایندگان جنبش‌های اجتماعی، سندیکاهای کارگری، احزاب سیاسی و... از ۵۱ کشور از جمله ایران در هتل آلبا کاراکاس ونزوئلا شروع به کار کرد. در مراسم افتتاحیه که با حضور سفرا و نمایندگان دیپلماتیک از جمله سفرای چین، ایران، سوریه، کوبا، فلسطین، نیکاراگوئه و... برگزار شد، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس موسسان و معاون حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا با اشاره به برگزاری نشست اخیر بوگوتا با حضور خوان گوآیدو، مایک پمپئو و ایوان دوکه در اوایل هفته گذشته، تاکید کرد نشست یادشده نه‌تنها نشست ضدتروریسم نبود، بلکه نشست تروریست‌ها بود و نشست ضدتروریسم واقعی در کاراکاس در حال برگزاری است. وی در ادامه با اشاره به حمله بزدلانه آمریکا به سردار سلیمانی، اقدام آمریکا را مصداق تروریسم و شهید سلیمانی را شهید راه حق و عدالت خواند. وی در بخشی از سخنان خود گفت: «در احترام به شهید بزرگ ژنرال قاسم سلیمانی که به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسیده، دوست دارم 2 دقیقه برایش دست بزنیم». دیوسدادو سپس شعار داد «زنده باد سلیمانی». سپس حاضران نیز فریاد زدند «زنده باد». بعد از آن وی فریاد زد «زنده باد ملت ایران» که حاضران نیز این شعار را تکرار کردند. دیگر سخنران برنامه افتتاحیه «بلال تحسین» از سوریه بود که وی نیز مقاومت سوریه و شکست تروریست‌ها در این کشور را مدیون شهامت و فداکاری شهید سلیمانی و ایران برشمرد و خواهان اتحاد بیش از پیش کشورهای ضد‌امپریالیست شد.
گفتنی است «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا نیز شنبه هفته گذشته در نشست خبری خود در تهران گفته بود: «در راستای مبارزه با تروریسم، ایران با کمک نیروهای نظامی خود و ژنرال قاسم سلیمانی اقداماتی را برای مبارزه با آنها انجام داد. ما از ژنرال قاسم سلیمانی برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشورها [کشورهای غربی] در خاورمیانه تشکر می‌کنیم. دولت ایالات متحده آمریکا در عملی خائنانه اقدام به ترور ژنرال سلیمانی کرد؛ فردی که علیه تروریسم مبارزه می‌کرد. جمهوری اسلامی ایران باید از خودش دفاع کند. باید از حاکمیت خود دفاع کند. باید از صلح بین‌المللی دفاع کند و باید از بی‌ثباتی در منطقه جلوگیری کند».
 
* یانکی برو به خانه‌ات!
روح‌الله رضوی، طلبه کشمیری که از میهمانان حاضر در همایش جهانی مبارزه با امپریالیسم بود، در بخشی از پست خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به حاشیه‌های استقبال گسترده حاضران از بزرگداشت شهید سلیمانی، از توزیع سربندهایی با شعار «یانکی برو به خانه‌ات» خبر داد و نوشت: «پهن کردن بازوبندهای انگلیسی و اسپانیولی همان و جمع شدن حاضران در همایش همان. اول شروع کردیم به بستن روی بازوهای‌شان  چون گفتیم خیلی رسم پیشانی بستن ندارند. بعد دیدیم عده‌ای خودشان بستند به پیشانی‌شان... سالن پر شد از آدم‌هایی که نوارهای قرمزرنگ انگلیسی و اسپانیولی را به بازو و پیشانی‌شان بسته بودند».

Page Generated in 0/0130 sec