printlogo


کد خبر: 215692تاریخ: 1398/11/5 00:00
اخبار

شعار «نه غزه، نه لبنان» یعنی نزاع با اقتدار ایران اسلامی
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: شعار «نه غزه، نه لبنان» یعنی اینکه ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم و این به معنای حذف اقتدار ایران است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: عراق منهای ایران یعنی کاهش قدرت عراق و لبنان منهای عراق یعنی کاهش اقتدار ملت قهرمان لبنان. آنها (استکبار) اتحادیه تشکیل داده‌اند تا صفوف ملت ایران را متفرق کنند. در جنگ اول و دوم جهانی از تمام توان‌شان برای تضییع جغرافیای اسلام استفاده کردند اما امروز اسلام رمز وحدت ملت‌های منطقه است. وی افزود: ملت عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، ترکیه و ایران در کنار هم یک جبهه متحد را در رویارویی با زیاده‌خواهی آمریکا تشکیل داده‌اند و مشروعیت حاکمان دست‌نشانده غرب در منطقه به کلی فروریخته است و با عملیاتی که در عین‌الاسد انجام شد، قدرت نظامی آمریکا در منطقه هم فروریخت.
***
واکنش کدخدایی به ادعای واعظی درباره رد صلاحیت‌ها
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعای رئیس دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برخی افراد به دلیل حمایت از دولت یا برجام رد صلاحیت شده‌اند، خاطرنشان کرد اگر این ادعا درست بود، آنها دور قبل رد صلاحیت می‌شدند. عباسعلی کدخدایی در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره اینکه شورای نگهبان برخی نمایندگان را به دلیل حمایت از برجام یا دولت رد صلاحیت کرده است، در توئیتر خود نوشت: «اگر ادعای رد صلاحیت یکی از نمایندگان به دلیل حمایت از دولت یا برجام درست بود، او در همان دور قبل که برجام به تصویب مجلس رسید، رد صلاحیت می‌شد!  شاید همین اطلاعات غلط مبنای اظهارات برخی مقامات محترم در روزهای گذشته قرار گرفته است». به گزارش فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفته بود: گزارش‌هایی که ما از افراد درباره رد صلاحیت‌شان دریافت کرده‌ایم، اینگونه است که برخی از آنها رفته‌اند صحبت کرده‌اند و به آنها اعلام شده شما از برجام حمایت کرده‌اید یا اینکه از دولت طرفداری کرده‌اید!
***
چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف تمدید شد
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت طرف‌های اروپایی برجام توافق کردند چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف تمدید شود. به گزارش فارس، «جوزپ بورل» دیروز از تمدید بازه زمانی مکانیسم حل اختلاف در برجام خبر داد. بورل با صدور بیانیه‌ای بعد از انجام مشورت با تروئیکای اروپایی حاضر در برجام گفت: «چهاردهم ژانویه نامه‌ای از وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس دریافت کردم مبنی بر ارجاع نگرانی خود از اجرای تعهدات برجامی ایران به کمیسیون مشترک که به تبع آن مکانیسم حل اختلاف فعال شد». وی ضمن اشاره به تاکید مجدد تمام طرف‌های برجام بر حفظ این توافق توضیح داد: «به‌رغم اختلاف‌نظر بر سر شرایط، این توافق وجود دارد که زمان بیشتری برای مکانیسم حل اختلاف به دلیل پیچیدگی مسائل موجود، نیاز است. به همین دلیل زمان‌بندی تمدید شد». این مقام اروپایی با بیان اینکه چارچوب زمان‌بندی فرآیند مکانیسم حل اختلاف تمدید شد، افزود: «همگی توافق کردند مباحثات را در سطح کارشناسی برای رفع نگرانی‌ها حول اجرای [تعهدات] هسته‌ای و همچنین اثرات گسترده‌تر خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها ادامه دهند». وی همچنین خبر داد کمیسیون مشترک برجام نشست بعدی خود را ماه فوریه برگزار می‌کند.
***
عراق پرچمدار اخراج آمریکا از منطقه است
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا باید از این پس خود را برای لمس تازیانه قدرت مردم منطقه آماده کند. به گزارش مهر، دریابان علی شمخانی در پیامی خطاب به مرجعیت عالی، دولت و ملت سلحشور عراق، ضمن پاسداشت برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا و حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق، این اقدام ارزنده را نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری عراق پرافتخار در مسیر اخراج آمریکا از منطقه اعلام کرد. وی ترور ناجوانمردانه سرداران مبارزه با تروریسم، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاکم بر کاخ سفید دانست و گفت: شمارش معکوس خروج آمریکا از منطقه از بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه آغاز شده و پژواک ناقوس افول اقتدار پوشالی واشنگتن هر روز با طنین بلندتری به گوش می‌رسد. دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تظاهرات میلیونی مردم عراق نشان داد تهدید آمریکا مبنی بر تحریم این کشور در صورت اجرای قانون اخراج نظامیان واشنگتن، ابزار پوسیده‌ای است که نمی‌تواند اراده دولت‌ها و ملت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. دریابان شمخانی تاکید کرد: آمریکا باید از این پس خود را برای لمس تازیانه قدرت مردم منطقه آماده کند.
***
همراهی فیسبوک و اینستاگرام با آمریکا علیه ایران
فیسبوک اخیرا اعلام کرد تمام پست‌های مثبت مربوط به ژنرال بتازگی ترور شده ایرانی قاسم سلیمانی را از پلتفرم خود و از اینستاگرام که یکی از شرکت‌های تابعه آن است حذف می‌کند. بنا بر توضیحات یکی از سخنگویان فیسبوک در سی‌ان‌ان، این کار به این دلیل انجام می‌شود که تحریم‌های جدید آمریکا تبلیغ هر پیامی را در حمایت از شخص یا گروهی که دولت آمریکا آنها را شخص یا سازمانی تروریستی توصیف کرده، منع می‌کند. این سخنگو گفته است، ما بر اساس قوانین تحریم آمریکا عمل می‌کنیم، از جمله قوانین مربوط به تحریم‌هایی که دولت آمریکا علیه نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و فرمانده آن وضع کرده است.

Page Generated in 0/0207 sec