printlogo


کد خبر: 215760تاریخ: 1398/11/6 00:00
اخبار

حوادث امروز از سر بر آوردن یک پدیده‌ یکتا در جهان خبر می‌دهد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به پنجاه‌وچهارمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، تأکید کردند: امسال نشست شما در میانه‌ حوادث مهمی برگزار می‌شود که هر یک از جهتی نشانه‌ عظمت و اعتبار ایران اسلامی و ملت انقلابی آن است.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح دیروز در وین قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جوانان عزیز اتحادیه انجمن‌های اسلامی
امسال نشست شما در میانه‌ حوادث مهمی برگزار می‌شود که هر یک از جهتی نشانه‌ عظمت و اعتبار ایران اسلامی و ملت انقلابی آن است. شهادت‌ها، قدرت‌نمایی‌های نظامی، حضور بی‌نظیر مردمی، روحیه‌ قوی و عزم راسخ جوانان، در کنار هزاران مجموعه‌ فعال در عرصه‌ دانش و فناوری، و نیز رویکرد دینی و معنوی در بخش عظیمی از جوانان سراسر کشور، همه از سر برآوردن یک پدیده‌ یکتا در جهان امروز خبر می‌دهد؛ پدیده‌ای که می‌تواند در آینده‌ تاریخ تأثیرات عمیق و تعیین‌کننده بگذارد.
گام دوم انقلاب اسلامی باید بتواند به حول و قوه‌ الهی این پدیده را به کمال برساند و به ثمر بنشاند.
چشم امید و انتظار در این پویش حیاتی به جوانان دانشمند و فرزانه و با ایمان است و شما می‌توانید در شمار این برگزیدگان تاریخ‌ساز باشید.
به امید موفقیت‌های بزرگ شما عزیزان
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸
***
اعلام برنامه عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره)
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها از امشب به مدت 5 شب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
برنامه سخنرانان و مداحان این مراسمات به شرح زیر است: 
یکشنبه 6/11/98 سخنران: حجت‌الاسلام صدیقی، مداح: مهدی رسولی
دوشنبه 7/11/98 سخنران: حجت‌الاسلام رفیعی، مداح: محمود کریمی
سه‌شنبه 8/11/98 سخنران: حجت‌الاسلام رفیعی، مداح: میثم مطیعی
چهارشنبه 9/11/98 سخنران: حجت‌الاسلام عالی، مداح: مهدی سلحشور
پنجشنبه 10/11/98 پیش از سخنران: مهدی سماواتی، سخنران: حجت‌الاسلام خاتمی و مداح: سعید حدادیان
گفتنی است شروع مراسم با نماز جماعت مغرب و عشا خواهد بود.
***
تکذیب ادعای واعظی درباره رد صلاحیت به‌خاطر حمایت از برجام
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به سخنان رئیس دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دلیل رد صلاحیت برخی نمایندگان حمایت از برجام و دولت بوده، این اظهارات را تکذیب کرد. سیدفضل‌الله موسوی با انتشار مطلبی در پاسخ به اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهور نوشت: لازم به توضیح است با توجه به اینکه 2 نفر از اعضای حقوقدان شورای محترم نگهبان خود نماینده بوده‌اند و قوانین و مقررات و نیز رویه مجلس شورای اسلامی نیز چنین است، هر نماینده‌ای آزاد است به هر طرح یا لایحه‌ای رأی مثبت یا منفی یا ممتنع بدهد و وقتی هم هر طرح یا لایحه‌ای مورد تصویب مجلس و تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفت، همه افراد و نهاد‌ها موظفند نسبت به آن به عنوان یک قانون، تمکین کرده و آن را بپذیرند، با وجود اینکه ممکن است برخی آن را قبول نداشته باشند. هیچ نماینده‌ای را هم قانوناً نمی‌توان برای رأیی که در مجلس داده بازخواست کرد. البته هر کسی در پیشگاه خداوند و مردم برای رأیی که داده، مسؤول است.
***
پیوند خود را خارج از چارچوب دلار و یورو با کشورهای دوست تقویت کنیم
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور که گفته بود «من بلد نیستم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور را اداره کنم»، بیان داشت: مسائل کنونی کشور راه حل‌های دقیق دارد که مستقل از بیگانگان می‌توان به اجرا گذاشت و اساسا در شرایط کنونی که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجهیم، دریوزگی کردن از آمریکا و اروپا، عزت ما را زیر سؤال می‌برد و بیشتر ما را تضعیف می‌کند. مصطفی میرسلیم تاکید کرد: انسان باید تکبر را کنار بگذارد و آنچه را بلد نیست از آنهایی که بلدند بیاموزد و هر کس بتواند در این راه بر نفس خود مسلط شود به افتخار دست یافته است و نه سرشکستگی. رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش 3 کشور اروپایی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره تصریح کرد: برجام را آمریکا در نطفه خفه کرد و ما باید تحریم‌های آمریکا را دور بزنیم و فریب FATF و اشکالات احتمالی عدم پیوستن به آن را در دوران تحریم نخوریم و پیوند خود را خارج از چارچوب دلار و یورو با کشورهای دوست تقویت کنیم.

Page Generated in 0/0206 sec