printlogo


کد خبر: 215764تاریخ: 1398/11/7 00:00
اهدای 2 جایزه تازه به فیلمی ضدجنگ که از مدعیان جدی اسکار 2020 است
1917 یک قدم به اسکار نزدیک‌تر شد

گروه فرهنگ و هنر: در مراسم اهدای جوایز ۲۰۲۰ انجمن کارگردان‌های آمریکا، «سم مندس» کارگردان فیلم سینمایی «1917» به عنوان برترین کارگردان سال انتخاب شد. همچنین «راجر دیکینز» فیلمبردار فیلم «۱۹۱۷» از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار سال انتخاب شد. به گزارش «وطن امروز»، هفتاد‌و‌دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) در شرایطی به کار خود پایان داد که سم مندس، کارگردان فیلم سینمایی «1917» به عنوان برترین کارگردان سال انتخاب شد، آن هم در شرایطی که کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»، تایکا وایتیتی برای «جوجو خرگوش»، بونگ جون هو برای «انگل» و مارتین اسکورسیزی برای «مرد ایرلندی» دیگر نامزدهای فهرست دریافت جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی در این بخش بودند. دریافت این جایزه می‌تواند در بیشتر موارد نشان‌دهنده برنده جایزه کارگردانی اسکار هم باشد و پس از موفقیت «1917» در گلدن گلوب، این موفقیت را باید یک گام جدی دیگر در مسیر رسیدن این فیلم به جوایز اصلی اسکار 2020 دانست. آلخاندرو گونزالس ایناریتو برای «بردمن» و «بازگشته از گور»، دمین شازل برای «لالا لند»، گی‌یرمو دل تورو برای «شکل آب» و آلفونسو کوارون برای «رما» دیگر چهره‌هایی بودند که پس از دریافت این جایزه در همان سال موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شدند و از این نظر شانس کارگردان «1917» نیز برای تکرار این اتفاق بالاست. 
در بخش بهترین مستند این جایزه نیز استیون بوگنار و جولیا ریشرت برای «کارخانه آمریکایی» برنده شدند. همچنین در بخش تلویزیونی بیل هادر جایزه سریال کمدی را برای «بری» برد و کارگردان‌های «خانم میزل شگفت‌انگیز» و «ویپ» را پشت سر گذاشت. نیکول کاسل کارگردان «نگهبانان» نیز برای سریال درام برنده جایزه شد و کارگردان‌های «جانشینی» و «بازی تاج و تخت» را پشت سر گذاشت. جوان رِنک کارگردان «چرنوبیل» جایزه بخش سریال کوتاه را برد تا ایوا دوورنی برای «وقتی آنها ما را می‌بینند»، وینس گیلیان برای «ال کامینو» و توماس کیل برای «فاسی/ وردون» را جا بگذارد.
اما خبر دیگر در ارتباط با بالا رفتن شانس فیلم «1917» برای درخشش در اسکار 2020 را باید مربوط به اهدای جایزه بهترین فیلمبردار به راجر دیکینز فیلمبردار فیلم «۱۹۱۷» از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا دانست. بر اساس آنچه هالیوود ریپورتر نوشته، فیلمبردار «۱۹۱۷» برای پنجمین‌ بار از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار در جوایز ۲۰۲۰ انتخاب شد. راجر دیکینز این افتخار را برای فیلمبرداری «۱۹۱۷» سم مندس در یک شات کسب کرده و بهترین فیلمبردار سی‌و‌چهارمین دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شده است. دیکینز پیش‌تر برای «رهایی از شاوشنک»، «مردی که اینجا نبود»، «اسکای‌فال» و «بلید رانر ۲۰۴۹» این جایزه را دریافت کرده بود. در ۵ سال از ۱۰ سال اخیر، برندگان انجمن فیلمبرداران با برندگان اسکار در همان رشته یکی بوده‌اند. سال ۲۰۱۷ دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹» برنده هر 2 جایزه شد. در این مراسم همچنین فیلمبردار «هانی‌لند» یا «سرزمین عسل» یعنی فیمی دائوت و سمیر لیوما در بخش مستند به عنوان برنده انتخاب شدند. 

Page Generated in 0/0060 sec