printlogo


کد خبر: 215767تاریخ: 1398/11/7 00:00
در نشست خبری جشنواره تئاتر فجر مطرح شد
خانه تئاتر باید در همه وجوه حامی اهالی تئاتر باشد

شهرام کرمی و نادر برهانی‌مرند در نشست خبری جشنواره تئاتر فجر شکوفایی تئاتر را در گرو همدلی و هماهنگی اعضای این حرفه دانستند.
به گزارش «وطن امروز»، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست خبری جشنواره تئاتر فجر گفت: در گردهمایی بزرگ فجر، خانواده تئاتر همیشه سهم زیادی در آن داشته و هنر نمایش ایران به این واسطه در سطح بین‌المللی معرفی شده است. فجر با سرمایه عظیم هنرمندان آغاز شده و ما میراث‌دار یک رویداد مهم در منطقه هستیم.
وی در ادامه درباره حمایت نکردن خانه تئاتر از اداره کل هنرهای نمایشی در جریان انصراف‌ها بیان کرد: درباره بیانیه خانه تئاتر نظری ندارم، چون به عنوان یک صنف اظهارنظر کرد اما اعتقاد دارم خانه تئاتر باید در همه وجوه بتواند حامی اهالی تئاتر باشد. دوست داشتم به صیانت از اهالی تئاتر توجه شود.
وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته من همه تلاشم را کرده‌ام که بدبینی نسبت به خانه تئاتر را کم کنم. انتظار داشتم خانه تئاتر با نگاه وسیع‌تر و چشم‌انداز روشن‌تری به اتفاقات نگاه کند و حامی همه طیف‌های هنری باشد.
برهانی مرند، دبیر جشنواره فیلم تئاتر نیز در بخشی دیگر درباره حضور گروه‌های خارجی در جشنواره فجر گفت: در بخش بین‌الملل ما بدرستی الزام مسابقه را حذف کردیم. بحث این بود که غیررقابتی بودن به جشنواره بودن نزدیک‌تر است و اگر مسابقه برگزار می‌شود باید حداقل 30 نمایش حضور داشته باشد که نیمی از آن خارجی باشد. امسال وضعیت مالی وحشتناک بود. سال گذشته وضع ما برای بلندپروازی بهتر بود و امسال 25 میهمان خارجی در بخش بازار حضور دارند.
وی درباره ترکیب افراد در بخش‌های مختلف گفت: در بخش رادیوتئاتر از 10 اثر به 11 اثر رسیدیم که در این بخش‌ها آثاری را با موضوع شهید سلیمانی و سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی تدارک دیدیم. 
برهانی‌مرند افزود: در حوزه نشر قرار است کتاب جامع تاریخچه تئاتر فجر از دوره یکم تا سی‌وهفتم به 2 زبان فارسی و انگلیسی به ‌صورت دیجیتال رونمایی شود و 3 کتاب پوستر و عکس و نمایشنامه نیز منتشر می‌شود، همچنین از آندرانیک خچومیان، کریم اکبری مبارکه، حسین عاطفی و مهدی نظیری نیز تجلیل می‌شود. وی درباره بلیت‌های جشنواره فجر هم گفت: قیمت بلیت‌ها نسبت به پارسال افزایش نداشته است. سایت فروش تیوال است که از شب هشتم بهمن سایت فروش باز می‌شود. سی‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر فجر از دهم تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه در سالن‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0145 sec