printlogo


کد خبر: 215778تاریخ: 1398/11/7 00:00
دور دنیا

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 2 پایگاه مقاومت فلسطین در جنوب نوار غزه را در واکنش به پرواز درآوردن بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی بمباران کردند. جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه‌های الخیل و فجر وابسته به گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حمله قرار دادند. این حمله تلفات جانی در پی نداشت. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های این رژیم تعدادی از مواضع حماس در جنوب نوار غزه از جمله تاسیسات تولید تجهیزات نظامی و مجتمع نظامی شامل تاسیسات جمع‌آوری اطلاعات این گروه را بمباران کردند.
***
انتقاد لهستان از استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپایی
لهستان، اتحادیه اروپایی را به خاطر زیر سوال بردن دادگاه قانون اساسی این کشور به داشتن معیارهای دوگانه متهم کرد؛ اتهامی که به اختلافات میان ورشو و بروکسل در آستانه سفر یکی از مقامات ارشد این بلوک به لهستان دامن می‌زند. از زمانی که دادگاه قانون اساسی لهستان اعلام کرده احکام صادر شده توسط قضات منصوب شده تحت قوانین دولت جدید این کشور ممکن است به چالش کشیده شوند، سیستم حقوقی و قضایی لهستان با به تاخیر انداختن رسیدگی به پرونده‌ها دچار بی‌نظمی و هرج و مرج شده است. کمیسیون اروپا روز جمعه ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به این وضعیت، هشدار داد مشروعیت و استقلال دادگاه قانون اساسی لهستان به طور جدی متزلزل شده است.
***
آمار بالای حضور راست‌های افراطی در ارتش آلمان
بر اساس گزارش یک نشریه آلمانی، سرویس ضدجاسوسی ارتش این کشور مشغول انجام تحقیقاتی گسترده درباره صدها سرباز این ارتش به ظن داشتن گرایش‌های راست افراطی است. نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گزارش کرد سرویس ضداطلاعاتی ارتش آلمان اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات درباره 550 نفر از سربازان این ارتش به ظن داشتن دیدگاه‌های راست افراطی است. در سال‌های اخیر کشف موارد متعددی از خدمت کردن عوامل راستگرای افراطی در ارتش و دیگر قوای امنیتی آلمان جنجال‌برانگیز شده است. این در حالی است که دولت آلمان تلاش زیادی دارد تا با تهدید و خشونت راست‌های افراطی مقابله کند.

Page Generated in 0/0054 sec