printlogo


کد خبر: 215823تاریخ: 1398/11/8 00:00
ماجرای ساخت سریال «حاج‌قاسم سلیمانی» در تلویزیون
نگاه قهرمان محور در سیمای استان‌ها

معاون امور استان‌های صداوسیما از ساخت سریالی فاخر درباره شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، علی دارابی درباره ساخت سریال حاج قاسم سلیمانی در تلویزیون گفت: در سفری که با رئیس صداوسیما  به کرمان داشتیم ایشان گفتند سریال فاخری برای شهید سپهبد سلیمانی در صداوسیما ساخته شود که محور اصلی معاونت سیما خواهد بود و ما هم کمک خواهیم کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان کرمان و شبکه‌های استانی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانیم از آن بهره ببریم؛ همان‌طور که امروز در استان کرمان سریال «شهید باهنر» را جلو می‌برند. طبیعتاً حاج قاسم متعلق به یک استان و کشور نیست و الان متعلق به جهان بشریت و مستضعفان عالم و آزادگان جهان است.
وی ادامه داد: هرچقدر در این زمینه و قالب‌های برنامه‌ای و نمایشی کار شود، کم است. ما بخش ویژه جشنواره استان‌های صداوسیما را که سال آینده در اردبیل برگزار خواهد شد به حاج قاسم سلیمانی اختصاص دادیم. دوستان ما در صداوسیمای خوزستان هم جشنواره دفاع‌مقدس و مقاومت را با جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده‌اند.
معاون امور استان‌های رسانه ملی همچنین درباره ساخت سریال ضداستکباری «سنجرخان» گفت: پیش‌تولید سریال «سنجرخان» شروع شده و محمدحسین لطیفی، کارگردان این سریال برای آماده کردن مقدمات فیلمبرداری به کردستان رفته‌ است. ساخت این سریال 2 سال طول می‌کشد و ابتدای سال 1399 کلید می‌خورد. امیدواریم کارها خوب جلو برود و سریالی ماندگار و تماشایی را مردم شاهد باشند.
به گزارش تسنیم، از سریال‌های دیگر استان‌های صداوسیما می‌توان به سه‌گانه سعدی، حافظ و خواجوی‌کرمانی اشاره کرد که تحقیق‌ و پژوهش‌هایش آماده شده‌ و منتظر عمل به تعهد اسپانسرهایش است. سریال دیگر «مادر ایران» 300 قسمتی است که فریدون حسن‌پور کارگردانی می‌کند. 67 قسمت آن نوشته شده و به تعبیر معاون امور استان‌ها، اگر بودجه آن تأمین شود؛ در واقع سهم مشارکت سازمان برنامه و بودجه که تعهد کرده پرداخت شود، فصل اول سریال شروع می‌شود. سریال «بانوی سردار» دیگر مجموعه تلویزیونی است که چندی پیش از شبکه 3 سیما پخش شد و حالا فصل دوم این سریال به جریان افتاده و سعید سلطانی، نویسنده و کارگردان این بخش «بانوی سردار» خواهد بود. فصل دوم این سریال بیشتر به سردار شیرعلی مردان‌خان می‌‌پردازد و به همین دلیل شاید نام فصل دوم این سریال، شیرعلی مردان‌خان شود و شاید برای حفظ برند، «بانوی سردار‌2» شود.

Page Generated in 0/0065 sec