printlogo


کد خبر: 215842تاریخ: 1398/11/8 00:00
پایان کار کاراته ایران با 2 مدال طلا و یک برنز در کاراته وان پاریس
یک سهمیه المپیک قطعی شد

پرونده کاراته‌کاهای ایران در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان پاریس با 2 طلا و یک برنز و قطعی شدن یک سهمیه المپیک بسته شد. مسابقات لیگ جهانی کاراته با حضور ۷۰۳ کاراته‌کا از ۹۳ کشور جهان از روز جمعه چهارم بهمن‌ماه به میزبانی فرانسه در سالن «پیردوکوبرتن» شهر پاریس آغاز شد و روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای نهایی به پایان رسید. در این دوره از مسابقات تیم ملی کاراته ایران موفق به کسب 2 طلا و یک برنز شد. حمیده عباسعلی و بهمن عسکری 2 نشان طلا و صالح اباذری نیز یک نشان برنز برای تیم ملی ایران کسب کردند. عسکری با امتیازاتی که از این مسابقات به دست آورد، کسب سهمیه خود برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را قطعی کرد. سارا بهمنیار نیز بعد از حضور در دیدار رده‌بندی نتیجه را به رقیب ترکیه‌ای واگذار کرد و از دستیابی به نشان برنز بازماند. امیر مهدی‌زاده، امیررضا میرزایی، فاطمه صادقی، نگین باقری، علی مسکینی، طراوت خاکسار، هادی عرب، رزیتا علیپور، علی اصغرآسیابری، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب دیگر کاراته‌کاهایی بودند که در این رقابت‌ها توفیقی در کسب مدال نداشتند.
 
* هروی: بیش از این 2 مدال حق ما بود
سرمربی تیم ملی کاراته می‌گوید اگر برخی اتفاقات نمی‌افتاد و داوری‌ها عادلانه‌تر بود، می‌توانستیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم. سیدشهرام هروی ضمن بیان این مطلب به مهر گفت: لیگ جهانی شرایط خاص خود را دارد و در روزهایی که به پایان ماراتن کسب سهمیه نزدیک می‌شویم، همه مدعیان برای رسیدن به امتیازات لازم سخت تلاش می‌کنند و با آمادگی بالا به میدان می‌آیند. این رقابت‌ها نیز چنین شرایطی داشت و مبارزات سطح بالایی را شاهد بودیم. وی افزود: از 5 مرحله‌ای که فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۰ برای کسب امتیاز در مسیر رسیدن به سهمیه‌های المپیک در نظر گرفته، ۲ مرحله تحت عنوان سری آ‌شیلی و کاراته وان پاریس را پشت سر گذاشتیم که خدا را شکر اعضای تیم در این دو رویداد امتیازهای لازم را جمع‌آوری کردند. سرمربی تیم ملی ادامه داد: پرونده رقابت‌های لیگ جهانی پاریس بسته شد و درس بزرگی را از مسابقات پاریس گرفتیم. یعنی در عین حال که خوب هستیم اتفاقاتی رخ می‌دهد که برخلاف میل ماست؛ این موضوع خارج از دست بچه‌های تیم ملی و کادر فنی است. حق‌مان در پاریس بیشتر از این بود. حتما نقاط ضعف داریم و امیدوارم در این 3 هفته که فرصت باقی مانده است، در لیگ جهانی دوبی بتوانیم نقاط ضعف‌مان را ترمیم کنیم.
از 3 وزن المپیکی در 2 وزن شرایط بسیار خوبی داریم، که ان‌شاءالله تا پایان سال ۹۸ ملی‌پوشان در رنکینگ المپیک در بخش سبز کسب سهمیه باقی خواهند ماند و برای کسب سهمیه سوم در سال آینده در پاریس شرکت خواهیم کرد تا بتوانیم هدف اصلی را که کسب سهمیه المپیک است به دست بیاوریم و بعد از آن در المپیک برای کاروان ورزش ایران افتخار‌آفرینی کنیم.

Page Generated in 0/0072 sec