printlogo


کد خبر: 215861تاریخ: 1398/11/8 00:00
اخبار

پیام تشکر ماموستا قادری از رهبر انقلاب
ماموستا قادری طی نامه‌ای خطاب به رهبر حکیم انقلاب، از محبت پدرانه و پیام دلسوزانه معظم‌له به مناسبت درگذشت فرزندش، تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در بخشی از این پیام آمده است: درگذشت فرزندم اگرچه سخت و ناراحت‌کننده بود اما لطف پروردگار و محبت و همدردی و بزرگواری مردم شریف و مسؤولان گرانقدر و در رأس همه، پیام معظم‌له که حاوی درس قدرشناسی و بزرگواری بود تسلی‌بخش خاطر اینجانب و خانواده‌ام شد. لذا بر خود واجب دانستم در کمال تواضع و ارادت از طرف خود، بستگان و مردم عزیز و شریف پاوه مراتب امتنان و تشکر خویش را از محبت و بزرگواری حضرتعالی که فقیرنوازی فرمودید، اعلام دارم.
***
زمان بررسی FATF در مجمع تمام شد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده لذا نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است. به گزارش مشرق، محسن رضایی دیروز در جمع اعضای بسیج رسانه درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده و از نظر آیین‌نامه، وقتی زمان تمام شود، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است. وی افزود: دولت و مجلس به دنبال این هستند مسائل را از طریق دیگری پیگیری کنند اما از نظر ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعلا نمی‌توانیم  بحث را پیگیری کنیم، بنابراین از نظر مجمع نظر شورای نگهبان حاکم است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بنابراین بحث پذیرش شروط FATF فعلا متوقف به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد،چون مجمع بی‌اعتماد شده است.
***
ایران دوست دوران سختی چین است
وزیر خارجه چین در پیامی شفاهی برای همتای ایرانی خود، بار دیگر بر آمادگی پکن برای تقویت همکاری‌های دوستانه با ایران در همه زمینه‌ها تأکید کرد. به گزارش فارس، «وانگ یی» در پیامی شفاهی در پاسخ به توئیت اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در تبریک سال نوی چینی و پس از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: از توئیت جنابعالی به زبان چینی درباره تبریک سال نو و تقدیر از دولت چین برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا تشکر می‌کنم.  وی در این پیام با بیان اینکه شما دوست واقعی دوران سختی ملت چین هستید، عنوان کرده است: دولت چین قاطعانه و قدرتمندانه با شیوع این ویروس مقابله می‌کند و با شرکای بین‌المللی و سازمان جهانی بهداشت در این زمینه همکاری خواهد کرد.  وانگ‌یی همچنین تأکید کرد چین آماده است در راستای مشارکت جامع راهبردی 2 کشور، همکاری‌های دوستانه با ایران را در همه زمینه‌ها تقویت کند.
***
تصویب فوریت طرح «پیگیری حقوقی دریافت غرامت از انگلیس»
نمایندگان مجلس یک فوریت طرح قانونی پیگیری حقوقی علیه دولت انگلیس برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی (نسل‌کشی ۹ میلیون ایرانی) را به تصویب رساندند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته پارلمان یک فوریت طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلیس برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی را بررسی کردند. درنهایت نمایندگان با ۱۴۰ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در مجلس یک فوریت بررسی طرح یادشده را به تصویب رساندند. بر اساس اظهارات موافقان این طرح، انگلستان در حال حاضر نیز سیاست‌های مکارانه خود را علیه ملت ایران ادامه می‌دهد. سفیر انگلیس در یک تجمع غیرقانونی حضور یافت و انتظار این بود که سفیر انگلستان اخراج شود اما این اتفاق نیفتاد که بر اساس این طرح، این نسل‌کشی پیگیری قانونی می‌شود.

Page Generated in 0/0061 sec