printlogo


کد خبر: 215883تاریخ: 1398/11/12 00:00
آزادی خان‌طومان بعد از 3 سال

گروه بین‌الملل: نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن بعد از درگیری‌های سنگین با نیروهای جبهه النصره، شهرک خان‌طومان در استان ادلب را آزاد کردند. ارتش سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش بعد از درگیری‌های سنگین با گروهک تروریستی جبهه النصره که پیوسته به مناطق امن و شهرها حمله می‌کنند، وارد شهرک خان‌طومان در استان ادلب شدند.
در بیانیه ارتش سوریه آمده است: نیروهای ارتش، تروریست‌ها را از ۳۰ روستا و شهر در جنوب ادلب بیرون راندند. ارتش سوریه از هفته گذشته همزمان با پیشروی‌ در ادلب، عملیات‌هایی را هم در غرب و جنوب استان حلب برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها انجام داده تا طبق مفاد آتش‌بس، جاده بین‌المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد.
خان‌طومان در ۴۰ کیلومتری حلب و دروازه غربی شهر حلب واقع شده است و به‌خاطر آن که به اتوبان حلب- دمشق نزدیک است از اهمیت استراتژیک برخوردار است.
این منطقه همان جایی است که سال ۲۰۱۶ تروریست‌های داعش با نقض آتش‌بس به مواضع نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حمله کردند.
 
* دلیل اشغال خان‌طومان توسط تروریست‌ها چه بود؟
ملاذ مقداد، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک سوریه 3 سال پیش زمانی که تروریست‌های تکفیری با تکیه بر حمایت‌های گسترده حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود شهرک خان‌طومان را به اشغال درآورده بودند، گفته بود درباره خان‌طومان کاملاً واضح است که در دوران آتش‌بس، تروریست‌ها توسط عربستان و ترکیه مجهز و مسلح شدند و گزارش‌های متعدد حاکی از این بود که تروریست‌های زیادی از طریق مرز‌های شمالی به خان‌طومان اعزام شده بودند.
وی تأکید کرده بود تنها دلیل از دست رفتن خان‌طومان این بوده که ارتش سوریه به آتش‌بس پایبند بود و همچنین تروریست‌ها تعداد بسیار زیادی از نیرو‌های خود را به‌سوی خان‌طومان گسیل کرده بودند و با عملیات انتحاری و تروریستی توانستند کنترل این منطقه را در دست بگیرند.

Page Generated in 0/0074 sec