printlogo


کد خبر: 215884تاریخ: 1398/11/12 00:00
اخبار

جنگ  لفظی بین نخست‌وزیر هند و دولت پاکستان
پس از اینکه نخست‌وزیر هند مدعی شد دهلی‌نو قادر است پاکستان را در هر جنگ جدیدی ظرف ۱۰ روز شکست دهد، دولت پاکستان اظهارات مودی را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه خواند و از جامعه جهانی خواست نسبت به تبعات این سخنان آگاه باشند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در جمع پرسنل نظامی کشورش گفت: پاکستان در 3 جنگ باخته است. نیروهای مسلح ما بیش از ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز ندارد تا پاکستان را باز هم در آینده شکست دهد. سخنان مودی اما با واکنش تند پاکستان روبه‌رو شد. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است، این سخنان «غیرمسؤولانه و جنگ‌طلبانه» بازتاب «عقده علاج‌ناپذیر» هند علیه اسلام‌آباد و تلاشی برای معطوف کردن توجهات از رشد چالش‌های داخلی در پیش روی رهبری هند است. 
***
پژوهشکده آمریکایی: بن‌سلمان توانایی اتخاذ تصمیم درست را ندارد
پژوهشکده آمریکایی «بیو» اعلام کرد: براساس جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده توسط این مرکز اکثریت پرسش‌شوندگان در خاورمیانه و آمریکا به توان محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی برای گرفتن تصمیمات درست درباره مسائل سیاسی اعتماد و اطمینان ندارند. این نظرسنجی از مردم لبنان، ترکیه، آمریکا و نیز صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی انجام شده است. در بین پرسش‌شوندگان، این صهیونیست‌ها هستند که کمترین اعتماد را به بن‌سلمان دارند، حدود 80 درصد آنها در توان او برای مدیریت موثر مسائل بین‌المللی شک و تردید دارند. در آمریکا نیز فقط حدود یک چهارم جمهوری‌خواهان یعنی 27 درصد به ولیعهد سعودی در گرفتن تصمیم‌های درست درباره امور بین‌المللی اطمینان دارند و این میزان در بین دموکرات‌ها 18 درصد است.
***
یونان توافق دفاعی با آمریکا را اصلاح کرد
قانونگذاران یونانی در میانه اعتراضات هزاران نفری علیه نسخه اصلاح‌شده توافق همکاری دفاعی با آمریکا در مقابل پارلمان این کشور، این توافق تازه را تایید کردند. در مجموع ۱۷۵ قانونگذار در پارلمان ۳۰۰ عضوی یونان به نسخه اصلاح‌شده «توافق همکاری دفاعی مشترک» میان یونان و آمریکا رای مثبت دادند. به موجب اصلاح این توافق تازه، همکاری نیروهای آمریکایی و یونانی در پایگاه‌های سراسر یونان افزایش خواهد یافت.
طبق گزارش پلیس یونان، حدود 7 هزار معترض در اعتراض به این توافق تظاهرات برگزار کردند. این اعتراضات به طور مشترک از سوی احزاب چپ‌گرا، انجمن‌های دانشجویی و اتحادیه‌های صنفی برنامه‌ریزی شده بود. آنان در این اعتراضات بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «ناتو و بروکسل، قاتلان ملت‌ها»، «مرگ بر نظام تازه امپریالیست‌ها» و «نه به توافق یونان و آمریکا برای پایگاه‌ها».

Page Generated in 0/0069 sec