printlogo


کد خبر: 215887تاریخ: 1398/11/12 00:00
سعید رمضانی، سرپرست استقلال در گفت‌و‌گو با «وطن امروز» درباره 2 پیروزی بزرگ این تیم در آسیا:
ماحصل غیرت بود

زهره فلاح‌زاده*: ۲ تیم استقلال و شهرخودرو توانستند با 2 برد در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه پیدا کنند و حالا ایران با ۴ تیم (سهمیه کامل) در این رقابت‌ها حاضر می‌شود. البته اگر به نحوه شرکت این دو تیم توجه کنیم، ارزش صعودشان بیش از پیش مشخص می‌شود. آبی‌ها با وجود خستگی و فاصله زمانی ۳ روز، در ۲ بازی توانستند ابتدا الکویت را در دوبی با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند و سپس تیم پرمهره الریان را در قطر با حساب 5 بر صفر درهم کوبیدند. نمایش خیره‌کننده استقلالی‌ها باعث شد تمام سایت‌های عربی به تمجید از آنها بپردازند. شاگردان فرهاد مجیدی حالا پس از صعود شیرین به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز اولین دیدار خود پس از تعطیلات نیم‌فصل را مقابل نفت مسجد سلیمان برگزار خواهند کرد. این دیدار از آن جهت برای آبی‌ها مهم است که آنها باید خود را برای داربی پایتخت آماده کنند. «وطن امروز» درباره وضعیت این روزهای استقلال با سعید رمضانی، سرپرست تیم گفت‌وگویی انجام داد.

خبرنگار ورزشی*

***

* ابتدا درباره صعود استقلال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنیم. با وجود سختی‌ها و خستگی‌هایی که تیم‌تان در ۲ دیدار پلی‌آف داشت اما مقتدرانه توانست صعود کند.
روزی که قرار بود به دوبی سفر کنیم، کسانی که بیرون از تیم بودند از کار بسیار سختی که داشتیم می‌گفتند و واقعاً هم کار سختی داشتیم، منتها بچه‌های ما با غیرت و تعصب‌شان مشکلات را به جان خریدند و به‌ خاطر دل مردم ایران و هواداران تمام تلاش‌شان را کردند که بتوانند مردم را شاد کنند.
 
* برخی‌ می‌گویند این تیم، تیم استراماچونی است که فرهاد از آن بازی می‌گیرد؛ نظر شما چیست؟
قطعاً فرهاد مجیدی سرمربی قابلی است که با توجه به شرایطی که تیم داشت، بخوبی توانست مدیریت و برنامه‌ریزی کند. درست است استراماچونی برای استقلال زحمت کشیده ولی نقش مجیدی در پیروزی‌های اخیر را نمی‌توانیم انکار کنیم.
 
* سرانجام کنفدراسیون آسیا پذیرفت تیم‌های ایران به طور قطعی میزبان دور برگشت لیگ قهرمانان باشند. برای نخستین‌بار است که دیپلماسی ورزشی ما توانست رأی AFC را برگرداند و از حق ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کند.
اصلاً نباید این اتفاقات می‌افتاد. دیپلماسی ورزشی ما باید قبل از این اتفاقات به کمک تیم‌های ما بیاید تا ما وارد چالش نشویم.
 
* نیکولای بودروف، مدافع بلغارستانی با استقلال قرارداد بست؛ این بازیکن می‌تواند به کمک تیم بیاید؟
رزومه او نشان می‌دهد بازیکن بسیار خوبی است. بودروف در لیگ برتر انگلیس بازی کرده و عملکرد خوبی هم در تیم‌ملی کشورش داشته است. ان‌شاءالله در تمرینات ما هم حاضر شود و نمایش خوبی در استقلال داشته باشد.
 
* استقلال هافبک هم به خدمت می‌گیرد؟
در جریان نقل‌وانتقالات نیستم اما قطعاً اگر کادر فنی بازیکنی را بخواهد، بخش اجرایی باشگاه تصمیم می‌گیرد.
 
* استقلال دیدار حساسی با نفت مسجد سلیمان دارد، حساس از این جهت که خیلی از هواداران تیم‌تان نگران هستند بازیکنان استقلال مثل دور رفت با گرفتن کارت حتی به اشتباه، از حضور در داربی پایتخت محروم شوند.
امیدوارم این اتفاق نیفتد، چرا که حساسیت‌ها بسیار بالاست و از داوران خواهش می‌کنم در این دیدار دقت لازم را داشته باشند، چرا که ممکن است تیم ما با یک اشتباه دچار ضررهای سنگین شود.
 
* امکان دارد مصدومان استقلال به داربی برسند؟
گروه پزشکی دارند تمام تلاش‌شان را می‌کنند. امیدوارم آنها به این دیدار برسند تا با تیم کامل به مصاف رقیب برویم.
 
* محل تمرین استقلال باز هم به زمین نفت تهرانسر منتقل شده است؛ مجموعه انقلاب مشکلی دارد؟
به خاطر برفی که آمد زمین مجموعه انقلاب مشکل داشت. دوستان تلاش کردند و  در حال حاضر کاور روی چمن این زمین است. احتمالاً پس از بازی مقابل نفت مسجد سلیمان به انقلاب بازمی‌گردیم.
 
* شاید این سؤال کمی زود باشد اما آیا استقلال می‌تواند پیروز داربی شود؟
تیـم ما تمام تلاشش را می‌کنـد و قطعاً برای پیـروزی وارد زمین خواهیم شد.

Page Generated in 0/0073 sec