printlogo


کد خبر: 215908تاریخ: 1398/11/12 00:00
تعداد کشته‌های عین‌الاسد یک‌سوم زخمی‌هاست

سردار رمضان شریف*: ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا شعاری داده بود مبنی بر اینکه نظامیان آمریکایی در منطقه را جمع‌آوری خواهد کرد و برخلاف سیاست‌های اوباما که منجر به تلفات نیروهای آمریکایی در خارج از مرزهای آمریکا شده بود، این روند را متوقف خواهد کرد. بر مبنای قوانین آمریکا، وقتی هر کدام از سربازان آمریکایی در خارج از محدوده جغرافیایی کشورشان کشته شوند، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است در یک نامه رسمی و کتبی، این موضوع را به خانواده آن فرد اطلاع دهد. با توجه به شرایطی که الان ترامپ در آمریکا دارد و اینکه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار دارد، مجبور است دست به کارهایی بزند که تاثیر منفی روی رای‌دهندگان نداشته باشد. خب! وقتی او اعلام کند تعداد زیادی کشته فقط در جریان یک حمله نظامی توسط جمهوری اسلامی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق داشته، این موضوع می‌تواند تاثیر منفی قابل توجهی روی سبد رای او داشته باشد. 

به طور کلی هر دو حزب حاکم بر آمریکا، معمولا ضربات نظامی که می‌خورند و تلفاتی که می‌دهند، تلاش می‌کنند اولا آن را کوچک و بی‌اهمیت نشان دهند، آمار و ارقام آن را کم نشان دهند و اهمیت کسانی را که کشته می‌شوند هم پایین نشان دهند. این یک مشی دائمی در آمریکاست. ترامپ هم بشدت تلاش کرده در همین چارچوب تلفات حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را سانسور کند. البته از همان ابتدا هم مشخص بود اصابت 13 موشک پرقدرت به یک پایگاه نظامی می‌تواند تلفات قابل توجهی داشته باشد ضمن اینکه اطلاعات ما هم از اول نشان می‌داد آمار تلفات آمریکایی‌ها بیشتر از میزانی است که آنها اعلام می‌کنند. 
برآورد بنده این است آنهایی که آمریکا اعلام می‌کند در جریان حمله به عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند، استعاره از کشته‌شدگان آمریکایی است. بالاخره اصطلاح مجروح تعریف و تفسیری دارد ولی ضربه مغزی تعبیری دوپهلو است. من فکر می‌کنم کلیدواژه ضربه مغزی اعم از ملایم یا سخت و کامل، عدد کشته‌شده‌های آنهاست که آمریکا از اعلام رسمی آن احتراز می‌کند و الا هیچ موقع در ادبیات نظامی مجروح را نمی‌گویند دچار ضربه مغزی شده! اگر آسیب زخمی‌ها محدود باشد می‌گویند دچار جراحات سطحی شده‌اند، چنانکه در ادبیات ما هم چنین تعبیری هست. من فکر می‌کنم هم آمار مجروحان آمریکایی‌ها بیشتر از این حرف‌ها باشد و هم آمار کشته‌شدگان آنها.
یکی از دلایل مهمی که آمریکا تلاش می‌کند مخفی‌کاری بیشتری را اتخاذ کند، این موضوع است که حمله موشکی به عین‌الاسد اولین مرحله انتقام خون حاج قاسم و شهدای همراهش بود؛ از این منظر هم آمریکایی‌ها یک سانسور مجددی را اعمال می‌کنند. یعنی آمریکا یک سانسور کلی را برای تلفات نظامیانش اعمال می‌کند و علاوه بر آن در قضیه تلفات انتقام خون سردار سلیمانی، یک سانسور مجددی را انجام می‌دهد تا ترور شهید سلیمانی را تحت‌الشعاع قرار ندهد. می‌دانید که اگر این سانسور اعمال نشود، این پیام را برای افکار عمومی داخل آمریکا خواهد داشت که اگر سیلی اول انتقام خون حاج قاسم و شهدای همراهش، این تعداد تلفات را به دنبال داشته، آمریکایی‌ها طبعا باید منتظر شرایط جدیدتری هم باشند. بویژه مواضعی که گروه‌های مقاومت و همین‌طور بقیه آزادگان جهان در این باره داشته‌اند، رعب و وحشت عجیبی را بر آمریکا حاکم کرده است.
درباره اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات عین‌الاسد توسط آمریکا نیز باید گفت یکی از دلایل آن ترس از ایجاد رعب و وحشت ناشی از انتقام خون سپهبد شهید سلیمانی و همراهان این شهید است. هر چند دلایل فرعی دیگری نیز دارد. به هر حال آمریکایی‌ها عملیات روانی سنگینی را در ابتدا راه انداختند مبنی بر اینکه ما تلفات نداشتیم. حالا اگر بخواهند حرف قبلی‌شان را نقض و آمار واقعی را اعلام کنند، شرایط جدیدی برای‌شان پیش می‌آید. مطمئنا ما هرچقدر به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک‌تر شویم، در جریان رقابت‌های حزبی در آمریکا، آمار تلفات و همین‌طور اسامی کشته‌شدگان، بیرون خواهد آمد و جامعه جهانی متوجه خواهد شد آمریکایی‌ها در عین‌الاسد، چه ضربه کاری و وحشتناکی را فقط در سیلی اول انتقام سردار سلیمانی دریافت کردند.
در پایان باید به نسبت میان کشته‌شدگان و زخمی‌ها اشاره کرد. یکسری کشته‌ها ناشی از اصابت ترکش‌های موشک‌هاست. یکسری از تلفات نیز ناشی از موج انفجار شدیدی است که اصابت موشک‌ها تولید می‌کند. در جریان دفاع‌مقدس یا داستان‌های اخیر داعش و مقابله‌هایی که انجام شد، معمولا روال اینگونه بوده است 3 یا 4 برابر آن چیزی که عدد کشته‌ها را اعلام می‌کنند، تعداد مجروحان است و به همین نسبت نیز آمار مجروحان، تعداد کشته‌ها را نشان می‌دهد.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی*

Page Generated in 0/0285 sec