printlogo


کد خبر: 215909تاریخ: 1398/11/12 00:00
اخبار

آمریکا آرزوی تحقق «معامله قرن» را به گور خواهد برد
امام ‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز فریاد آزادی‌خواهان از توطئه معامله قرن بلند است، گفت: آمریکا هر روز ننگ جدید و جنایتی نو می‌آفریند. به آمریکا می‌گوییم یقیناً این آرزو را به گور خواهی برد و هم‌اینک مشت‌های گره‌کرده آزادی‌خواهان جهان متوجه تو است و همه می‌گویند مرگ بر آمریکا.
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران طرح معامله قرن آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکا توطئه جدیدی را شروع کرده و باز هم بینی‌اش به خاک مالیده می‌شود. آمریکایی‌ها نگویند «معامله قرن»؛ بگویند رسوایی قرن، ذلت قرن، خیانت قرن. کدام معامله؟ طرف معامله کیست؟ شما جنایتکاران نشسته‌اید با اسرائیل و چند کشور خودفروخته، یک تصمیم گرفته‌اید؛ لعنت خدا بر شما و تصمیم‌تان.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی حضور در پای صندوق‌های رأی را حیاتی دانست و گفت: آمریکا چشم دوخته که آیا مردم ایران متحد هستند یا خیر؟ خدا نکند حضور در پای صندوق‌های رأی، پرشور نباشد. هرچه گله دارید از مسؤول، وزیر، استاندار و... فعلاً همه را کنار بگذارید و برای رضای خدا پای صندوق‌ها حاضر شوید.
***
طرح معامله قرن باید کیفرخواستی علیه آمریکا شود
رئیس قوه‌قضائیه گفت: طرح معامله قرن باید به عنوان کیفرخواست ملت‌های آزاده جهان علیه رژیم آمریکا به عنوان گستاخ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان، در مجامع حقوق بشری مطرح شود.
به گزارش فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با صدور بیانیه‌ای نسبت به معامله به اصطلاح قرن واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: طرحی که رئیس‌جمهور تروریست رژیم آمریکا برای محو حقوق ملت فلسطین با عنوان معامله قرن از آن رونمایی کرد، برگ دیگری از سلسله ترفندهای فریبکارانه آمریکایی‌ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست فریاد عدالت‌خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادی‌خواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: طرح معامله قرن مغایر با اصل بنیادین و آمره حقوق بین‌الملل یعنی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نقض حاکمیت سرزمینی ملت فلسطین و نیز به رسمیت شناختن تجاوز و اشغالگری است، لذا نه‌تنها هیچ مقبولیتی میان ملت‌های منطقه ندارد، بلکه از هیچ مشروعیت حقوقی نیز برخوردار نیست. 
***
پیام سرلشکر باقری به نیروهای مسلح کشورهای اسلامی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیام‌های جداگانه به وزرای دفاع و روسای ارتش‌های کشورهای اسلامی درباره سکوت در قبال طرح ظالمانه معامله قرن هشدار داد.
به گزارش مشرق، در پی رونمایی از طرح ظالمانه معامله قرن، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به وزرای دفاع و روسای ارتش‌ها و نیروهای مسلح کشورهای اسلامی با محکومیت اقدام رئیس‌جمهور متوهم و تروریست آمریکا در عملیاتی کردن این توطئه بزرگ ضدآرمان و حقوق ملت فلسطین آورده است: رونمایی از طرح صهیونیستی- آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، بی‌شک خطای تاریخی و راهبردی است که اشغال فلسطین را به عنوان بخش اصلی پروژه شکست خورده ۷۰ ساله صهیونیست‌ها در منطقه دنبال می‌کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی‌تردید تنها نسخه عملی حل بحران فلسطین، همان راهبرد «فلسطین از بحر تا نهر، بازگشت آوارگان فلسطینی و برگزاری همه‌پرسی آزاد و فراگیر در تعیین سرنوشت و آینده این ملت» است.
***
تصویب هر دو طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ
مجلس نمایندگان آمریکا برای کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران، 2 طرح را به تصویب رساند. 
به گزارش ایسنا، 2 طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای کاستن از اختیارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جهت اقدام نظامی علیه ایران به تصویب اعضای این مجلس رسید. طرح اول که از تامین منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران جلوگیری می‌کند، با ۲۲۸ رای موافق و ۱۷۵ رای مخالف به تصویب رسید. طرح دوم نیز لغو «مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق» بود که با ۲۳۶ رای موافق و ۱۶۶ رای مخالف توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. کاخ سفید با صدور 2 بیانیه‌ مجزا اعلام کرده بود طرح‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای «قطع بودجه اقدام نظامی علیه ایران» و «لغو مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق» را وتو خواهد کرد.

Page Generated in 0/0050 sec