printlogo


کد خبر: 215916تاریخ: 1398/11/12 00:00
ابهت آمریکا را شکستیم

حیدرعلی عابدی*: آمریکا تا پیش از این در دنیا برای خود ابهت و عظمتی را متصور بود و به‌واسطه این ابهت توانست کاسبی و زدوبندهای فراوانی در دنیا انجام دهد.

دولت آمریکا با موشک‌هایی که از آن به عنوان موشک‌های گنبد آهنین یاد می‌کرد، پاتریوت یا ضدموشک‌هایی که در کوه‌ها و ارتفاعات مختلف جاسازی کرده، خود را به عنوان یک قدرت خارق‌العاده و آسیب‌ناپذیر در جهان مطرح می‌کرد که این جلوه‌نمایی تا به امروز برای آمریکا نان‌آور هم بوده است. کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای آمریکا اولویت سوءاستفاده نظامی و مالی هستند، به طوری که به بهانه ایجاد امنیت و آرامش و دفاع نظامی از حکومت‌ها و ملت‌های‌شان، دست به ایجاد پایگاه‌های نظامی در این کشور‌ها زده است.
آمریکا به حکومت‌های ساده‌لوح منطقه اینگونه وعده داد که نه از قدرت‌های شرقی ترسی داشته باشید و نه نگران سایر کشورهای منطقه باشید، چرا که من ضدهوایی‌هایی در اختیار دارم که می‌تواند حافظ جان و مال شما در منطقه باشد. 
این ابهت اما با حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران به «عین‌الاسد» شکسته شد. موشک‌های سپاه در کمتر از 2 ساعت به مهم‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه اصابت کرد. پایگاهی که در آن انواع پدافند‌های ضدموشکی را به کار گرفته بود تا با آن جان نظامیان خود را محافظت کند اما دنیا دید در حمله ایران به عین‌الاسد، این پدافند‌های هوایی هیچ‌گونه کارآیی‌ای نداشت. تا پیش از این افکار عمومی از دولتمردان آمریکا سوال می‌کرد چطور پاتریوت‌ها و موشک‌های ضدهوایی آمریکایی نتوانست مانع پرواز پهپاد‌های یمنی در حمله به پالایشگاه‌های عربستان شود و امروز این سوال مطرح است که چرا پدافند ضدموشکی آمریکا در برابر موشک‌های ایران منفعل بود؟ این انفعال مُهری بر ادعاهای باطل آمریکاست.
آمریکا تلاش می‌کند با بی‌اهمیت جلوه دادن حمله هوایی به عین‌الاسد، چهره درهم ریخته خود را در دنیا حفظ کرده و وانمود به جزئی بودن خسارات ناشی از این حمله هوایی کند. آنها نسبت به آنچه در عین‌الاسد رخ داد، اطلاعات قطره‌چکانی به دنیا عرضه می‌کنند و این خود تاییدی است بر بی‌صداقتی دولتمردان آمریکا نسبت به مردم کشورشان.  از آنجا که آمریکا کشوری یکدست نیست ـ که اگر اینگونه بود هرگز اجازه درز هیچ‌گونه اطلاعاتی را نمی‌داد ـ امروز گروه‌های مخالف در آمریکا اطلاعات موجود در عین‌الاسد را به صورت قطره‌چکانی رسانه‌ای می‌کنند.
اینها اطلاعات را به عناوین مختلف کشف کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دادند اما قصد دولت ترامپ از ابتدا این بود که حتی اطلاعات قطره‌چکانی هم در رسانه‌ها درز نکند. اطلاعاتی که تا به امروز از آمار تلفات عین‌الاسد منتشر شده، اطلاعاتی است که می‌توان ادعا کرد از دست حکومت آمریکا در رفته و ناخواسته در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. شکی نیست آمریکا در برابر دنیای تشنه خبر توان مقاومت ندارد و دیر یا زود این اطلاعات در پی مطالبه و فشار افکار عمومی درز خواهد کرد. دولت‌ها نباید از نظر شخصیت حقوقی به مقوله ترور ورود کنند، با این حال دنیا دید دولت آمریکا به ترور سردار ایرانی اعتراف کرد پس تردیدی نیست که «چنین دولتی تروریست است».
ما اما برای انتقام‌گیری از آمریکا بدون شک به قواعد جوانمردانه متوسل خواهیم شد. ما تروریست نیستیم و مانند آمریکا به اقدامات تروریستی دست نخواهیم زد اما انتقام سختی از آن تروریست‌های ناجوانمرد، خواهیم ستاند؛ ان‌شاءالله.
نماینده مردم اصفهان در مجلس*

Page Generated in 0/0061 sec