printlogo


کد خبر: 215931تاریخ: 1398/11/13 00:00
سفر اعلام ‌نشده فرمانده سنتکام به افغانستان

کنت مک‌کنزی، فرمانده سنتکام دیروز در سفری از پیش اعلام ‌نشده به افغانستان رفت. درباره اهداف سفر اعلام نشده ژنرال مک‌کنزی به افغانستان چیزی منتشر نشده است اما منابع رسانه‌ای افغانستان آن را به ماجرای سقوط هواپیمای اطلاعاتی آمریکا در هفته گذشته مرتبط می‌دانند. به گزارش «وطن امروز»، سفر ناگهانی این فرمانده ارشد آمریکایی به افغانستان چند روز پس از سقوط هواپیمای ارتش آمریکا انجام می‌شود که می‌تواند نشان از اهمیت سرنشینان کشته شده این هواپیما باشد. 
دوشنبه هفته پیش اعلام شد هواپیمای متعلق به شرکت گلف استریم در ولایت غزنی در جنوب افغانستان سقوط کرده است. با توجه به استفاده این مدل از هواپیما در ترانسفر مقامات ارشد سرویس اطلاعاتی آمریکا گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره هویت افراد کشته شده بر اثر سقوط این هواپیما انجام شد. هواپیمای ساقط شده از مدل bombardier e11a بود که توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا استفاده می‌شود. بلافاصله بعد از این سقوط، طالبان با بیانیه‌ای مسؤولیت ساقط کردن آن را بر عهده گرفت اما پنتاگون اعلام کرد این هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط کرده و طالبان نقشی در این ماجرا نداشته است. 
نکته دیگر اینکه برخی منابع امنیتی روسیه در سوریه، فرد کشته شده در این سقوط را مایکل دی آندریا، رئیس میز ایران در سازمان سیا عنوان کردند که برخی منابع آمریکایی- البته هیچ مقام رسمی آمریکا حاضر به تایید یا تکذیب این خبر نشده است- آن را تکذیب کردند.
در این شرایط سفر فرمانده سنتکام به افغانستان با توجه به گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره اهمیت جایگاه افراد کشته شده و رده اطلاعاتی‌شان در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.
 

Page Generated in 0/0048 sec