printlogo


کد خبر: 215932تاریخ: 1398/11/13 00:00
دور دنیا

افزایش رفتارهای نژادپرستانه  علیه چینی‌ها در فرانسه
با شناسایی 6 نفر مبتلا به ویروس «کرونا» در فرانسه موجی از اقدامات و رفتارهای نژادپرستانه علیه اتباع چینی در این کشور به راه افتاده است. در این میان اتباع چینی مقیم فرانسه با استفاده از هشتگ من ویروس نیستم 
 JeNeSuisPasUnVirus# در شبکه‌های اجتماعی به تعرضات و رفتارهای نژاد‌پرستانه‌ای که با آنها در فرانسه می‌شود اعتراض کردند. «روی وانگ» مؤسس انجمن «جوانان چینی در فرانسه» در این باره می‌گوید تعداد پیام‌های نژادپرستانه‌ای که آنها را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهد، بسیار افزایش یافته است.
 
پیشروی ارتش سوریه در شمال غرب
منابع خبری از آزادسازی قریب‌الوقوع شهر راهبردی «سراقب» در شمال غرب سوریه خبر دادند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف اعلام کرد پس از یک هفته درگیری میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و کشته شدن بیش از ۴۰۰ تن از طرفین، اکنون نیروهای دولت این کشور در آستانه آزادسازی شهر راهبردی سراقب در شمال غرب سوریه قرار دارند. طبق گزارش این مرکز، ارتش سوریه حملاتی را در 2 محور سراقب در حومه جنوبی ادلب و الراشدین در حومه غربی حلب علیه گروه‌های تروریستی و در راس آنها گروه موسوم به «هیأت تحریرالشام» (جبهه النصره سابق) انجام می‌دهد.
 
آمریکا 6 کشور دیگر را به قانون محدودیت مهاجرتی افزود
در ادامه سیاست‌های ضدمهاجرتی و بیگانه‌هراسی دولت آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور نام کشورهای نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی افزوده شد. به نوشته پایگاه خبری «هیل» مسؤولان وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه آمریکا می‌گویند محدودیت‌هایی برای صدور برخی روادید مهاجرتی خاص برای این 6 کشور در نظر گرفته می‌شود اما ممنوعیت کامل مسافرتی اعمال نمی‌شود. این مقامات، نگرانی‌های حوزه امنیت ملی را دلیل قرار دادن این کشورها در لیست محدودیت‌های مهاجرتی عنوان کرده و گفتند این دولت‌ها شرایط امنیت گذرنامه‌ای و اشتراک‌گذاری اطلاعات را ندارند.
 

Page Generated in 0/0096 sec