printlogo


کد خبر: 215941تاریخ: 1398/11/13 00:00
رهبر انقلاب صبح دیروز در آستانه چهل‌ویکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) و گلزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس نام و یاد امام(ره) و شهدا را گرامی داشتند
چهل و یک

گروه سیاسی: همزمان با آغاز دهه فجر و در آستانه چهل‌ویکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در مرقد مطهر امام عظیم‌الشأن ملت ایران حضور یافتند و با قرائت نماز و قرآن یاد آن عزیز سفرکرده را گرامی داشتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام آیت‌الله بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر، علو درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند. رهبر انقلاب اسلامی سپس در گلزار شهیدان حضور یافتند و با درود و سلام به ارواح مطهر مجاهدان راه خدا و مدافعان عزت و اقتدار ایران اسلامی، برای استمرار حرکت پرافتخار ملت ایران دعا کردند.
چهل‌ویکمین سالگرد ایام‌الله دهه فجر
روز گذشته همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی به میهن، مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب و ایام‌الله دهه فجر آغاز شد. 
چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با اولین سالگرد صدور بیانیه‌ای راهبردی گام دوم انقلاب مقارن شده، در حالی جشن گرفته می‌شود که در هفته‌های اخیر اتفاقات بزرگی که در طول عمر انقلاب بی‌سابقه بود رخ داد. اتفاقاتی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یوم‌الله یاد کردند. تشییع 25 میلیونی پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از اتفاقات بی‌بدیل در طول تاریخ جمهوری اسلامی بود. حضور گسترده مردم در چندین شهر ایران برای بدرقه با شاگرد مکتب امام خمینی(ره)، صحنه‌ای حماسی و زیبا در تاریخ میهن اسلامی رقم زد. علاوه بر این، پاسخ سپاه پاسداران در حمله به پایگاه عین‌الاسد یکی دیگر از ایام‌الله در عمر جمهوری اسلامی را به وجود آورد. ویژگی اساسی ایام‌الله در جمهوری اسلامی، نقش پررنگ مردم در رقم زدن آن است. به بیان دیگر، یوم‌‌الله همراستایی اراده جمعی در طول اراده خداوند است. چنین اتفاقی نقطه عطف تاریخ می‌شود. اولین ایام‌الله انقلاب، دهه فجری است که مردم ایران اسلامی در حمایت از استقرار نظام جمهوری اسلامی بساط رژیم پهلوی را برچیدند. به معنای دیگر دست قدرت الهی از آستین مردم بیرون آمد و حماسه بزرگ انقلاب اسلامی را رقم زد. «یوم‌الله سلیمانی» نیز از چنین جنسی است. قرار گرفتن اراده مردم در راستای اراده الهی نقطه عطفی دیگر در تاریح انقلاب اسلامی را به وجود آورد و اینگونه قدرت واقعی انقلاب اسلامی را که در واقع قدرت معنوی است به رخ جهانیان کشید.
بیداری اسلامی حاصل کار امام است
روزگذشته همچنین مراسم ویژه 12 بهمن‌ماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و آحاد مختلف مردم در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، سخنران این مراسم بود. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به ورود تاریخی امام خمینی(ره) به ایران در 12 بهمن 1357 و با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی رحمه‌الله علیه با بهره‌گیری از میراث علوی و فاطمی و با تکیه بر سیره حسینی و با برداشت دقیق و فنی از میراث جعفری و با چشم‌انداز و افق مهدوی و در یک کلمه با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) به سوی مردم خود آمد، البته چه مردمی؛ یک قوم پرافتخار و باریشه، باوفا، باصفا، مقاوم، شجاع و ایثارگر که آغوش خود را به روی رهبر خود باز کردند. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ۱۲ بهمن روز آن ملاقات حیات‌بخش امام و امت بود، وقتی امام و امت به هم رسیدند انقلاب اسلامی به ثمر نشست، امام راحل فرمودند من با جرات مدعی هستم که ملت ایران بهتر از ملت حجاز در وقت رسول الله(ص) و مردم کوفه در زمان امیرالمومنین(ع) است. حاج‌علی‌اکبری در ادامه گفت: ملت شایسته ایران، وقتی با امام همراه شد آن شد که شد، حاصل امام و امت در اختیار ما است، حاصل امام و امت فاتح، مستقل، در حال پیشرفت و مردم‌سالار است؛ یک نهضت معنوی و جنبش معنوی الهی بزرگ در زمانه ما بود که ثمره آن انسان‌های بزرگ و جوانان تاریخ‌ساز بود و نظامی که از مردم بود و با کلیدواژه مردم‌سالاری دینی یعنی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. وی یادآور شد: بیداری اسلامی در منطقه به لطف خداوند به وجود آمد و فجر درخشان، بیداری و تحولات مردم در منطقه به نفع مستضعفان، حاصل کار مشترک امام و امت بود، و آن چیزی که امروز در دست ما است خط امام است.
امام جمعه موقت تهران افزود: آن چیزی که در اختیار ما است یک مکتب سعادت‌آفرین است، در قدم اول رژیم فاسد شاهنشاهی از سر راه برداشته شد و امام با توجه به مردم‌سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران کار را به مردم سپردند؛ این مکتب با تمام ظرفیت و زیبایی در اختیار ما است، رهبر انقلاب با وفاداری به خط امام این راه را الحمدلله همراه با ملت بصیر ادامه داده‌اند.
مراسم ویژه میهمانی لاله‌ها
همه‌ساله در اولین پنجشنبه دهه فجر، عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای گرانقدر توسط مردم انجام می‌شود.
بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این مراسم روز پنجشنبه 17/11/1398 از ساعت 14:00 تا 16:00 در گلزار شهدای بهشت‌زهرا(سلام‌الله علیها) و بیش از 20 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور (امامزادگان، شهدای گمنام در دانشگاه‌ها و پارک‌‌ها) با حضور مسؤولان و اقشار مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود. مراسم میهمانی لاله‌ها با هماهنگی کمیته اقلیت‌‌های مذهبی هر ساله در مزار شهدای یکی از اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود که امسال این مراسم بر سر مزار شهدای ارامنه واقع در جاده امام رضا(علیه‌السلام) برگزار و قبور مطهر این شهدا عطرافشانی و گلریزان خواهد شد.
همچنین روزگذشته همزمان با آغاز دهه فجر چهل و یکم، با به صدا در آوردن بوق کشتی‌ها در ساعت 9 و 33 دقیقه همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، این روز گرامی داشته شد. دیروز همچنین در اولین روز از آغاز جشن‌های دهه فجر در سالروز تاریخی لحظه ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران در سال ۱۳۵۷ ناقوس کلیساها در استان آذربایجان غربی به صدا در آمد. رئیس انجمن آشوریان در آیین به صدا درآمدن ناقوس کلیساها اظهار داشت: همزمان با این لحظه تاریخی ناقوس کلیسای شرق آشور (ننه مریم) در خیابان خیام ارومیه و کلیسای کاتولیک، آشوری و کلدانی در خیابان سرداران (محله مهدی القدم) نواخته شد.
همچنین همزمان با دوازدهم بهمن‌ماه سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران، مراسم گلباران بیت امام راحل در قم با حضور مردم و مسؤولان استان برگزار شد.
 
 نامگذاری ایام دهه فجر امسال     
بر اساس اعلام قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ایام دهه فجر امسال به شرح زیر نامگذاری شده است:
* روز شنبه ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، روز «ولایت‌مداری، انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام»
* روز یکشنبه 13 بهمن با عنوان «تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی»
* روز دوشنبه 14 بهمن با عنوان «جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی»
* روز سه‌شنبه 15 بهمن با عنوان «مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید»
* روز چهارشنبه 16 بهمن با عنوان «سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اعتلای منزلت زن، تحکیم خانواده»
* روز پنجشنبه 17 بهمن با عنوان «معنویت، ایثار، شهادت»
* روز جمعه 18 بهمن «قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی»
* روز شنبه 19 بهمن «امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی»
* یکشنبه 20 بهمن «مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد»
* دوشنبه 21 بهمن «جهاد، مقاومت و استکبارستیزی»
 

 


Page Generated in 0/0064 sec