printlogo


کد خبر: 215944تاریخ: 1398/11/13 00:00
اخبار

روحانی با پرخاش نمی‌تواند پایگاه اجتماعی خود را ترمیم کند
نماینده سابق مجلس گفت: از پایگاه ضعیف اجتماعی رئیس‌جمهور خوشحال نیستیم و به وی توصیه می‌کنیم با پرخاش و تندی نمی‌تواند پایگاه از دست داده را ترمیم کند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش در نشست سیاسی سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جوان‌سازی در گام دوم انقلاب یعنی سیستم عامل اداره کشور متفاوت شود. بذرپاش با بیان اینکه جوان‌سازی عصاره گام دوم است، افزود: جوان‌سازی مدیریت فقط به تغییر چند فرد که سن بالاتری دارند، نباید خلاصه شود. وی خاطرنشان کرد: حل کردن گره‌های ذهنی در کنار کاهش سن مدیریت کشور یک ضرورت است. بذرپاش یادآور شد: بسیاری از افراد دیگر توانایی حل مشکلات را ندارند و باید جوانان دانشگاهی در قالب نهضت حل مساله و اجتماعی کردن موضوعات، وارد صحنه شوند. وی گفت: برای بازکردن گره‌ها باید مسائل را ساده‌سازی کرد و به آنها پاسخ داد و الا در تبیین مسائل همه استادند. بذرپاش اظهار کرد: مجلس یازدهم که در آستانه انتخاب آن هستیم، باید بتواند الگوی حاکمیت پارلمانی را تغییر دهد تا وضعیت ناکارآمدی حاکم بر مجلس فعلی پایان یابد. وی افزود: از پایگاه ضعیف اجتماعی رئیس‌جمهور خوشحال نیستیم و به وی توصیه می‌کنیم با پرخاش و تندی نمی‌تواند پایگاه از دست داده را ترمیم کند. بذرپاش تاکید کرد: مردم از اینکه ظرف یک شب تا صبح سرمایه‌شان یک‌سوم بشود، بهت زده‌اند.
 
برگزاری جلسه دوم رسیدگی به پرونده ۱۲ متهم اقتصادی
جلسه دوم رسیدگی به پرونده ۱۲ متهم به اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم و مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد دیروز برگزار شد. به گزارش ایسنا، طبق اعلام نماینده دادستان در نخستین جلسه برگزاری این دادگاه، موضوع این پرونده اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور است و این پرونده ۱۲ متهم دارد. در جلسه نخست برگزاری این دادگاه، 3 تن از مطلعان پرونده اظهارات خود را در دادگاه بیان کردند و دفاعیات متهمان مرتضی فلاح‌اشتری، علی‌اصغر علیزاده، پویا کریمی، علی‌اکبر سلطان‌علیان و رکسانا سپهری‌زاده نیز اخذ شد.
 
اطلاعیه ستاد انتخابات خطاب به داوطلبان رد صلاحیت شده
بر اساس اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور، آن دسته از داوطلبان انتخابات مجلس که در هیات اجرایی- هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات- تایید صلاحیت شده ولی صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده است، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را از روز شنبه ۱۲ بهمن تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن به شورای نگهبان ارائه کنند. به گزارش ایسنا، متن کامل اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور بدین شرح است: در راستای اجرای «تبصره ۳ ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب 22/8/1378 مجمع تشخیص مصلحت نظام» به اطلاع آن دسته از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که طبق نظریه هیات اجرایی، هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، «تایید صلاحیت» شده‌اند، ولی صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده است می‌‌رساند، چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک معتبر از روز شنبه مورخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ تا روز دوشنبه مورخ 14 بهمن 98 (به مدت ۳ روز) به شورای نگهبان ارائه کنند.
 

Page Generated in 0/0067 sec