printlogo


کد خبر: 215961تاریخ: 1398/11/13 00:00
اخبار

تراکنش‌های بانکی بالای 5 میلیارد تومان بررسی می‌شود
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به دستورالعمل جدید بررسی تراکنش‌های مالی گفت: تراکنش حساب‌های بالای 5 میلیارد تومان بررسی می‌شود. امیدعلی پارسا گفت: البته بررسی این حساب‌ها به مفهوم آن نیست که این تراکنش‌ها حتما مشمول مالیات شود،  بلکه ممکن است.50 درصد کل تراکنش‌ها ربطی به مالیات نداشته باشد و کنار گذاشته شود. وی اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه اطلاعاتی که در کشور در رابطه با معاملات، املاک و... وجود دارد، به سرعت در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد‌ و در این‌باره روند خوبی در پیش گرفته شده است. پارسا درباره مالیات بر مجموع درآمد گفت: این موضوع مجموعه پیوسته‌ای است که وزارت امور اقتصادی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهیه کرده و فعلا در دولت است و بزودی به مجلس فرستاده می‌شود. وی در ادامه بیان داشت: برآوردهای ما از فرار مالیاتی آن است که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در کشور حدود 45 هزار ‌میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم. 
 
کاهش نظارت‌های سیستمی و فنی عامل بروز حوادث حمل‌و‌نقل هوایی
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کاهش نظارت‌های سیستمی و فنی عامل اصلی بروز حوادث اخیر حمل‌و‌نقل هوایی است، گفت: سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه، نظارت دقیقی بر این بخش ندارد. 
محمدرضا رضایی‌کوچی در واکنش به حوادث سریالی حمل‌و‌نقل هوایی کشور گفت: در چند روز اخیر شاهد بروز حوادثی برای هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی هستیم که این مسأله نگرانی بسیاری را برای مردم و مسافران ایجاد کرده است. وی ادامه داد: قربانی اصلی بروز حوادث پی‌در‌پی برای هواپیماهای داخلی، صنعت هوایی کشور است، در شرایط کنونی مردم برای استفاده از هواپیما جهت مسافرت دچار تردید شده‌اند. 
رضایی‌کوچی ادامه داد: به طور حتم افزایش حوادث هوایی موجب کاهش گرایش مردم به استفاده از حمل‌و‌نقل هوایی و کاهش درآمد ایرلاین‌ها می‌شود، در شرایط کنونی شرکت‌های هواپیمایی با مشکلات مالی مواجهند و کاهش فروش بلیت ضربه سنگینی به آنها وارد می‌کند. وی کاهش نظارت‌های سیستمی و فنی را عامل اصلی بروز حوادث اخیر حمل‌و‌نقل هوایی دانست و گفت: متأسفانه سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه، نظارت دقیقی بر این بخش ندارد و این مسأله موجب شده چک‌های فنی هواپیما قبل از پرواز به درستی انجام نشود. رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه‌و‌شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور باید نسبت به ایمنی هواپیماها قبل از پرواز نظارت جدی‌تر و دقیق‌تری را اعمال کنند تا در آینده شاهد بروز حوادث دیگر نباشیم.
 
آغاز گازسوز کردن رایگان یک‌میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز گازسوز شدن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی وانت، تاکسی، ون و مسافربر شخصی به صورت رایگان خبر داد. حمید قاسمی  با اشاره به برنامه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها، گفت: در یک طرح 16 ماهه تبدیل یک میلیون و 464 هزار خودروی وانت، تاکسی، ون و مسافربر شخصی به صورت رایگان به دوگانه‌سوز آغاز شده است، البته امیدواریم تغییر قیمت‌ها و تورم بر این مهم تاثیر نگذارد و بتوانیم کارها را طبق برنامه جلو ببریم.معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: ثبت‌نام‌ها برای دوگانه‌سوز کردن خودروها آغاز شده و تاکنون حدود 290 هزار نفر در سایت irngv.ir ثبت‌نام کرده‌اند و هر قدر صاحبان خودروهای وانت، تاکسی، ون و مسافربر شخصی سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام کنند خودروهای آنها زودتر تبدیل به گازسوز می‌شود. وی افزود: کافی است افراد متقاضی نام خود را در سایت یادشده ثبت کنند، چرا که مابقی کارها به صورت پیامکی انجام شده و می‌توانند خودروی خود را به گازسوز تبدیل کنند. قاسمی به رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: ماشین‌های شخصی در اولویت اول گازسوز کردن نیستند اما به دنبال ارائه وام به آنها برای تحقق این مهم نیز هستیم.
 
آخرین سکوی گازی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی در خلیج‌فارس نصب شد
با تلاش متخصصان شرکت صنعتی - دریایی صدرای بوشهر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس‌جنوبی [آخرین سکوی این فاز] در میدان گازی پارس‌جنوبی، نصب شد. سکوی 14D فاز 14 پارس‌جنوبی در شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده است. مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با بیان این خبر اظهار داشت: این هشتمین سکو از سکوهای ده‌گانه نفت و گاز است. وزن این سازه حدود 2500 تن است که با تلاش متخصصان جوان ایرانی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شده است و توسط ناوگان منحصر به فرد شرکت صدرا حمل و نصب شد. 
وی با اعلام اینکه با وارد مدار شدن این سکو  ظرفیت تولید و برداشت گاز از میدان پارس‌جنوبی افزایش می‌یابد به تسنیم گفت: با وارد مدار شدن سکوی 14D فاز 14 پارس‌جنوبی ظرفیت برداشت گاز غنی از موقعیت مخزنی این فاز 2/14 میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و به 56 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد. مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران افزود: ساخت و نصب این سکو علاوه بر ارزش اقتصادی برای کشور، در حوزه تأمین گاز مورد نیاز کشور، تولید میعانات گازی و ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل نقش بسزایی
 دارد.

Page Generated in 0/0077 sec