printlogo


کد خبر: 215994تاریخ: 1398/11/14 00:00
افزایش 3 برابری آمار بازازدواج‌ها
ازدواج طلاق‌گرفته‌ها رونق گرفت

گروه اجتماعی: با وجود اینکه آمار طلاق نگران‌کننده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد ازدواج طلاق‌گرفته‌ها رونق بسیاری یافته است.
به گزارش «وطن ‌امروز»، طبق آخرین آمارهای ثبت احوال 2/12 درصد ازدواج زنان از سال ۹۱ تا ۹۷ منجر به طلاق شده که 8/2 درصد این ازدواج‌ها یک سال بعد به طلاق منجر شده است اما آمارهای جدید نشان می‌دهد تعداد ازدواج طلاق‌گرفته‌ها با دختران مجرد 3 برابر شده است.
 بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال، از تعداد ۷۸۸ هزار و ۸۶ ازدواج ثبت شده در سال ۹۱ برای زنان 2/12 درصد یعنی حدود ۹۵ هزار و ۷۸۰ رویداد ازدواج تا انتهای سال ۹۷ به طلاق منجر شده است.
 از این تعداد 3/1 درصد ازدواج‌ها با فاصله کمتر از یک سال از ازدواج، 8/2 درصد با گذشت یک سال از زندگی مشترک، 2/2 درصد ازدواج‌ها با گذشت ۲ سال از زندگی مشترک، 8/1درصد پس از گذشت 3 سال از زندگی مشترک، 5/1 درصد در چهارمین سال زندگی مشترک، 3/1 درصد پس از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک و 1/1 درصد نیز در ششمین سال زندگی مشترک منجر به طلاق شده است. 
از طرفی براساس آمارهای ثبت احوال، نسبت ازدواج دختران هرگز ازدواج نکرده با مردانی که قبلاً تجربه ازدواج داشتند از سال ۹۲ تا ۹۷ بیش از 3 برابر شده است. بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال در سال گذشته 4/78 از ازدواج‌های ثبت شده مربوط به ازدواج‌هایی بوده که مرد و زن هر دو برای نخستین‌بار ازدواج را تجربه کردند.
 آمارها نشان می‌دهد این عدد از 3/95 درصد ازدواج‌های سال 92 به 4/78 درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۷ شاهد رشد سهم ازدواج‌هایی که مردان یا زنان برای چندمین‌بار ازدواج را تجربه می‌کردند بوده‌ایم. یافته‌ها نشان می‌دهد سهم ازدواج مردان هرگز ازدواج نکرده با زنانی که قبلاً تجربه ازدواج داشتند از یک درصد در سال ۹۲ به 9/4 درصد در سال ۹۷ افزایش داشته است. 
در همین فاصله زمانی، نسبت ازدواج‌هایی که دختران هرگز ازدواج نکرده با مردانی که قبلاً تجربه ازدواج داشتند ازدواج کردند با تغییر از 1/2 درصد از کل ازدواج‌ها در سال ۹۲ به سهم 9/6 درصدی در سال ۹۷، 3/3 برابر شده است. در تمام این سال‌ها نسبت بازازدواج زنان با مردان هرگز ازدواج نکرده، بیشتر از سهم بازازدواج مردان با زنان هرگز ازدواج نکرده بوده است. رشد الگوی ازدواج بازازدواج مردان با زنان هرگز ازدواج نکرده بیشتر از الگوی ازدواج بازازدواج زنان با مردان هرگز ازدواج نکرده بوده است.

Page Generated in 0/0053 sec