printlogo


کد خبر: 216002تاریخ: 1398/11/14 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی
همزمان با سی‌امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و برگزاری نشست سیاسی این اتحادیه دانشجویی، پیام رهبر حکیم انقلاب خطاب به تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی منتشر شد.
در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب که توسط حجت‌الاسلام رستمی قرائت شد، آمده است: «اولا سلام مرا به آنان برسانید، ثانیا بگویید امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مومن حزب‌اللهی نیاز دارد. هرچه می‌توانند روی مبانی پافشاری کنند».
به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
***
استقبال ایران از انتخاب علاوی به عنوان نخست‌وزیر عراق
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق استقبال کرد.
به گزارش فارس، سیدعباس موسوی با اشاره به انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای ادامه حمایت‌های خود از استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تحکیم مبانی دموکراسی در عراق و نیز درخواست مشروع دولت و ملت عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک آن کشور، از انتخاب جناب آقای محمد توفیق علاوی به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور استقبال می‌کند و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، امیدوار است وی بتواند با تشکیل دولت جدید، خواسته‌های بحق مردم و مرجعیت عالی دینی این کشور را برای ایجاد یک عراق باثبات و دارای جایگاه مهم منطقه‌ای تحقق بخشد.
موسوی افزود: ایران آماده است در این شرایط حساس که دولت و ملت دوست و برادر عراق با آن روبه‌رو است، همه امکانات خود را برای عبور از مشکلات و نیل به اهداف عالی عراق در اختیار دولت و ملت این کشور قرار دهد.
***
واجدان شرایط شرکت در انتخابات بیش از ۵۷ میلیون نفر هستند
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند‌ماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی‌اولی محسوب می‌شوند.
به گزارش مهر، جمال عرف در رابطه با تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات گفت: طبق بررسی‌های مستمر و تخصصی کمیته‌ای ویژه در ستاد انتخابات کشور با حضور نمایندگان مرکز آمار ایران، ثبت احوال کشور و مشاوران متخصص جمعیت‌‌شناس، واجدان شرایط شرکت در انتخابات اسفند‌ماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر هستند. وی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی‌اولی محسوب می‌شوند. رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد: از کل واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸، ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن هستند.
***
سامانه «مردم‌ناظر» توسط شورای نگهبان رونمایی شد
شورای نگهبان سامانه «مردم‌ناظر» را برای افزایش سلامت انتخابات رونمایی کرد.
به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به کار سامانه اینترنتی این شورا با عنوان «مردم ناظر» برای دریافت گزارش و اسناد تخلفات انتخاباتی به نشانی mardomnazer.shora-gc.ir خبر داد. وی گفت: ما باید در ارتباط بیشتری با مردم خوب‌مان باشیم و ملت به عنوان امنای همه، باید از جزئیات اقدامات شورای نگهبان مطلع شوند، زیرا نیروی عظیمی هستند که در هر عرصه‌ای می‌توانند اثر‌گذار باشند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای دریافت گزارش‌های مختلف درباره تخلفات انتخاباتی تصمیم گرفتیم ارتباطات مردمی را تسهیل کنیم و با ایجاد امکانات جدید ارتباطی در خدمت مردم باشیم. قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: هدف از ایجاد سامانه مردم ناظر، توسعه نظارت مردمی شورای نگهبان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه‌های مختلف تخلفات انتخاباتی است. وی محتوای گزارش مردم از متخلفان انتخاباتی را شامل تخلفات داوطلبان، عوامل اجرایی و نظارتی و همه افراد دارای نقش در حوزه انتخابات دانست.

Page Generated in 0/0097 sec