printlogo


کد خبر: 216047تاریخ: 1398/11/15 00:00
اخبار

2 هزار برابر کانال مالی سوییس در 10 ماه اخیر دارو وارد کردیم
رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکت‌های سوییسی توسط سفارت سوییس گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوییس است.
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکت‌های سوییسی توسط سفارت سوییس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در ۱۰ ماه امسال وارد کشور شده است بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است. واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در۱۰ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوییس است. 
همتی اضافه کرد: ما برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم و در یک سال و نیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری و اختلال در واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داده است. ضمن اینکه نفس اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می‌دهد که به‌رغم ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملا توسط آمریکا تحریم شده است، اگر نه نیازی به مجوز نداشت. با این حال، با تلاش‌های انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها، با این تحریم‌ها مقابله شده و داروهای مورد نیاز مردم تاکنون تامین شده است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
***
فراخوان پذیرفته‌شدگان مسکن ملی
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه آورده متقاضیان مسکن ملی در فاز نخست 40 میلیون تومان خواهد بود، گفت: دریافت آورده‌های بعدی بر اساس پیشرفت پروژه و احتمالا تا سقف 150 میلیون تومان است. محمود محمودزاده با اشاره به اینکه از دیروز پیامک تایید صلاحیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به واجدان شرایط ارسال شده است، گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به ترتیب حروف الفبا به مراکزی که به آنها اعلام خواهد شد به یکی از دفاتر اداره راه و شهرسازی، شهرهای جدید یا بنیاد مسکن مراجعه کنند. وی افزود: متقاضیان واجد شرایط از امروز با مراجعه به سایت معرفی‌شده می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم بویژه سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد نظر مدارک خود را اسکن و سپس با افتتاح حساب در یکی از شعب بانک مسکن آورده 40 میلیون تومانی خود را واریز کنند. محمودزاده تاکید کرد: فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن اینگونه خواهد بود که پس از واریز 40 میلیون تومان در حساب، خود متقاضی با پیشرفت پروژه واریزهای بعدی را انجام دهند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به این سوال که سقف واریزی در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن چگونه و چقدر است؟ گفت: در فاز نخست تسهیلات 75 تا 100 میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است بنابراین با پیشرفت پروژه و هر چند ماه یک بار از متقاضیان آورده‌هایی درخواست خواهد شد که اگر یک واحد 100 متری را در نظر بگیریم حدود 150 میلیون تومان واریزی نهایی خواهد بود.
***
جولان برندهای پوشاک قاچاق
مدیرکل تعزیرات استان تهران درباره اجرای طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته جلسه‌ای به درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری برگزار و مقرر شد با برندهای محرز پوشاک قاچاق برخورد شود؛ منظور از برندهای محرز پوشاک قاچاق، برندهایی است که در ایران نمایندگی ندارند و نمی‌توانند کالایی از مبادی قانونی وارد کشور کنند، بنابراین وجود این برندها در بازار به منزله قاچاق آنهاست. محمدعلی اسفنانی افزود: در طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق یک هفته به مغازه‌دارانی که دارای برندهای محرز قاچاق هستند، مهلت داده شد اقدامات لازم برای جمع‌آوری تابلوها و کالاهای قاچاق را انجام دهند.  مدیرکل تعزیرات استان تهران اظهار کرد: به‌رغم اینکه تصمیم گرفته‌شده سنخیتی با قانون نداشت زیرا برای برخورد با پوشاک قاچاق باید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شود اما این طرح اجرایی و برندهای محرز پوشاک قاچاق جمع‌آوری شد. 
اسفنانی اضافه کرد: در این طرح بازرسان ۱۲۰ فقره را مورد بازرسی قرار دادند و تخلف حدود ۱۴ مورد محرز شد که پس از تشکیل پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی حکم نهایی برای آنها صادر شد.
 وی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه برخورد با برندهای محرز قاچاق متوقف شده است، توضیح داد: سازمان تعزیرات چنین عقیده‌ای نداشته و قبول ندارد، سازمان تعزیرات براساس قانون با هر نوع کالای قاچاق اعم از پوشاک و... برخورد می‌کند.
***
انتخاب علی درستکار به عنوان مدیر روابط عمومی بانک آینده
علی درستکار، مدیر جدید روابط عمومی بانک آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی که پیش از این رئیس اداره روابط ‌عمومی اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت، جایگزین دکتر محمود ترابیان، مدیر سابق روابط عمومی بانک آینده شد.
مدیر جدید روابط عمومی بانک آینده همچنین مدتی به عنوان مدیرکل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری فعالیت داشت.

Page Generated in 0/0148 sec