printlogo


کد خبر: 216080تاریخ: 1398/11/16 00:00
اخبار

مخالفت کارخانه فولاد مبارکه با حضور قلعه‌نویی در تیم ملی
روابط عمومی کارخانه فولاد مبارکه سپاهان با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود با حضور سرمربی تیم فوتبال سپاهان در تیم ملی ایران مخالفت کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است: مجموعه بزرگ فولاد مبارکه اصفهان در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود و تامین نظر هواداران باشگاه سپاهان، ادامه حضور جناب آقای قلعه‌نویی در سپاهان به‌عنوان یک سرمربی پرافتخار را لازم دانسته، اعلام می‌کند همچون گذشته همگام با مردم و هواداران برای ادامه حس امید و قهرمانی این تیم همه تلاش خود را جهت حفظ آرامش و سربلندی نام این باشگاه معطوف خواهد کرد. امیدواریم با حمایت‌های هواداران و مسؤولان محترم، تیم پرافتخار سپاهان همچنان نویدبخش امید روزهای پرنشاط برای مردم و طرفداران این تیم پرافتخار باشد.
***
بازی نمایندگان فوتبال چین در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد
با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی نمایندگان کشور چین در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. شیوع ویروس کرونا در کشور چین و خودداری کشورهای شرق آسیا برای میزبانی از تیم‌های چینی، کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر آن داشت تا دیروز سه‌شنبه جلسه‌ای فوق‌العاده در مقر این کنفدراسیون برگزار کند. در نهایت مقرر شد بازی تیم‌های چینی در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق بیفتد. مسابقه تیم‌های چینی در ماه‌های مه ‌و ژوئن (4-3 ماه دیگر) برگزار خواهد شد. چین در لیگ قهرمانان آسیا 4 نماینده دارد. 
***
تاوان سنگین اشتباه فدراسیون ژیمناستیک
سهمیه المپیک پرید!
با توجه به عدم حضور ژیمناست‌های ایران در مسابقات استرالیا، ملی‌پوشان ایرانی کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهند داشت؛ اتفاقی که در نتیجه اشتباه مسلم فدراسیون ژیمناستیک رخ داده است. به گزارش ایسنا، فدراسیون ژیمناستیک اخیرا مدعی شده بود دولت استرالیا در صدور روادید ملی‌پوشان ایران برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی این کشور اختلال ایجاد کرده، این در حالی است که کمیته ملی المپیک رسما اعلام کرد مقصر این ماجرا فدراسیون ژیمناستیک است، نه دولت استرالیا. رقابت‌های استرالیا فرصت خوبی بود تا ژیمناست‌های ایران با توجه به امتیازات‌شان زمینه کسب سهمیه المپیک را برای ژیمناستیک ایران تسهیل کنند. با توجه به شرایط موجود در رنکینگ فدراسیون جهانی ژیمناستیک، نفر اول رنکینگ FIG در پایان 4 رقابت پیش رو شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را خواهد داشت. 4 نفر اول رنکینگ در مسابقات تیمی موفق شدند سهمیه المپیک را کسب کنند و فقط برای افزایش تجربه و تمرین در مسابقات پیش رو شرکت می‌کنند. سعیدرضا کیخا با قرار داشتن در رتبه پنجم رنکینگ جهان از شانس‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است. نکته قابل ملاحظه این است که نفرات بالای سعیدرضا کیخا از طریق مسابقات گذشته و به صورت انفرادی یا تیمی جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرده‌اند اما ژیمناست قدرتمند ارمنی همچنان پشت سر نماینده ایران امید به کسب سهمیه المپیک دارد. این ژیمناست ارمنی با اختلاف 2 امتیاز که در ژیمناستیک اختلاف ناچیزی است، در رده ششم قرار دارد. قرار است این ژیمناست در مسابقات استرالیا شرکت کند. در صورتی که کیخا به مسابقات استرالیا نرسد در مسابقات بعدی برای کسب سهمیه، کار بسیار مشکلی خواهد داشت.

Page Generated in 0/0062 sec