printlogo


کد خبر: 216097تاریخ: 1398/11/16 00:00
اخبار

شبکه مالی صرافی‌ها را خودمان با FIU لو دادیم
مدیر سابق بین‌الملل شرکت نفت با انتقاد از نداشتن سیاست منسجم در برابر تحریم‌های نفتی اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال است با تحریم مواجه هستیم. وقتی به اعمال تحریم‌کنندگان توجه می‌کنیم، می‌بینیم روز به روز کار خودشان را تکمیل‌تر و حلقه محاصره ایران را کامل‌تر و نواقص دوره‌های قبلی‌شان را رفع کرده‌اند، در حالی که متأسفانه در کشور برنامه‌ای مدون برای مقابله با تحریم وجود ندارد و هر وقت فشار تحریم‌ها کاهش می‌یابد، همه چیز را فراموش می‌کنیم. سیدمحسن قمصری در گفت‌وگو با مهر، افزود:‌ 2 مشکل اساسی در این حوزه داریم؛ اول اینکه قوانین اداره کشور در زمان تحریم را نداریم، بودجه‌های اقتصادی برای زمان تحریم وجود ندارد و می‌خواهیم کشور تحت تحریم را به روش زمان عادی و غیرتحریمی اداره کنیم. مشکل دوم اینکه در این جنگ اقتصادی، ما فرماندهی جنگ نداریم. وی اظهار داشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا فرمانده جنگ اقتصادی علیه ایران است و تمام دستگاه‌های اقتصادی- سیاسی آمریکا و خارج از آمریکا به نوعی موظفند از این وزارتخانه تبعیت کنند، فرمانده ما در داخل کجاست؟ این مدیر نفتی اظهار داشت: چه سیستم بانکی را برای انتقال وجه توانسته‌ایم ایجاد کنیم؟ یک شبکه بانکی به نام صرافی‌ها داشتیم که اطلاعات این شبکه را تحت عنوان FIU افشا کردیم و این راه را هم به دست خودمان بستیم. باید بپذیریم قصدی برای تکمیل عملیات دفاع و پاتک اقتصادی نداریم و فرماندهی هم که مسؤولیت این کار را بر عهده داشته باشد عملاً وجود ندارد. این شرایط کار را برای مدیران خط مقدم سخت کرده است، حالا مدیرانی هم پیدا می‌شوند که از خودگذشتگی‌هایی دارند و کارهایی می‌کنند، البته بعضی‌ها هم طبیعی است کنار می‌نشینند و در حد وظیفه کار انجام می‌دهند. 
***
مشمولان سهام‌عدالت شماره شبا اعلام کنند
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در دوره مدیریت قبلی سود سهام‌عدالت آذرماه به حساب مشمولان واریز می‌شد اما شرکت‌های سهام‌عدالت تا اسفند برای واریز سود مهلت دارند. علیرضا صالح درباره سود سهام‌عدالت اظهار داشت: سهام‌عدالت به میزان ۲۶ هزار میلیارد تومان برای ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ مشمول است که پس از جمع‌آوری سود از ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر، به تناسب ارزش برگه‌های سهام به حساب مشمولان مبلغی به عنوان سود واریز می‌شود. رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولان باید توجه داشته باشند در صورت اعلام شماره شبای بانکی، سود سهام‌عدالت را دریافت می‌کنند. 
***
تمام بازار نفت ایران جز چین و هند تصاحب شده‌ است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در 100 سال گذشته کشور با خام‌فروشی نفت دست به گریبان بوده است،‌ گفت:‌ به اعتقاد من بی‌تدبیری‌ها اساس فشارهای اقتصادی است. الیاس حضرتی با اشاره به اینکه بی‌تدبیری‌ها اساس فشارهای اقتصادی است، گفت: دیگر فصل سخنرانی نیست و باید عمل کرد، چراکه کشور در شرایط سختی قرار دارد که در 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. وی با بیان اینکه این شرایط سخت که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری و تحریم‌های ظالمانه است که با هدف از هم پاشیدن جامعه ایران است، گفت: بی‌تدبیر‌ی‌های ما نیز اساس این کار شده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در 100 سال گذشته با خام‌فروشی نفت دست به گریبان بوده‌ایم و این روش درآمدزایی متاسفانه باعث شد جامعه‌ای بدون برنامه و ایده داشته باشیم. وی تاکید کرد:‌ تمام بازار نفت ایران جز چین و هند تصاحب شده است. پس اگر امروز با ترامپ مذاکره کنیم دیگر فایده‌ای ندارد، چون فروش نفت ما باید به روش 10 هزار و 5 هزار بشکه باشد، زیرا بازار نفت ایران توسط فروشندگان دیگر تصاحب شده است.
***
امکان دریافت پیامکی رمز دوم پویا در بانک اقتصادنوین فراهم شد
امکان دریافت پیامکی رمز دوم پویا در بانک اقتصادنوین فراهم شد. به منظور تسهیل دریافت رمز دوم پویا و افزایش امنیت در تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت پیامکی رمز دوم پویا در بانک اقتصادنوین فراهم شد.
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، بر این اساس دارندگان کارت‌های نقدی و اعتباری بانک اقتصادنوین که رمز دوم و نیز خدمات دریافت پیامک تراکنش‌های مالی خود را فعال کرده‌اند، می‌توانند با انتخاب گزینه دریافت رمز پویا که در تمام صفحات پرداخت اینترنتی فعال شده است، رمز دوم پویای خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.
گفتنی است با توجه به ارسال پیامک رمز دوم پویا به شماره تلفن همراه ثبت‌شده در بانک، لازم است مشتریان ارجمند از صحت شماره تلفن همراه خود مطمئن شده و در صورت تغییر شماره تلفن همراه با مراجعه به شعب بانک اقتصادنوین اطلاعات تماس خود را به‌روزرسانی کنند.

Page Generated in 0/0132 sec