printlogo


کد خبر: 216103تاریخ: 1398/11/16 00:00
اخبار

چارچوب ذهنی برخی مدیران مقهور غرب است
مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در مجلس در جمع مردم شرق تهران با بیان اینکه منکر کم و کاستی‌ها نیستم و به شرایط فعلی نقد دارم ولی باید شرایط قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه کنیم و تحولات را بسنجیم، تصریح کرد: زمانی که امام خمینی علم قیام علیه رژیم سابق را برافراشت دو قطب کمونیسم و لیبرالیسم بر جهان حکومت می‌کرد و کسی جمهوری اسلامی را جدی نمی‌گرفت. امروز شاهد یک دو قطبی دیگر هستیم و در برابر لیبرالیسم، جمهوری اسلامی است که تعریف می‌شود. بذرپاش گفت: تصمیم مردم بهترین تصمیم‌هاست اما برخی اشتباهات انتخابی و عملکرد غلط بعضی مسؤولان را نباید به حساب انقلاب امام(ره) گذاشت. پذیرفتن مسؤولان شکم‌سیر و کم‌بازده، اشکال کار ما است. وی ادامه داد: هنوز دولت و سایر نهادهای حاکمیتی به معنای واقعی کلمه مردمی نشده‌اند. مردم فقط در انتخابات دارای نقش نیستند. وی با بیان اینکه چارچوب ذهنی برخی مدیران ما مقهور غرب و بی‌اعتماد به داخل است و همین نگاه غلط، ۷ سال کشور را در شرایط انتظار نگاه داشته است، تصریح کرد: مسیر اصلی انقلاب به سمت هدف مشخص در حال حرکت است اما گاهی برخی انتخاب‌ها، سرعت رسیدن به هدف را تند و کند می‌کند. بحمدالله با حضور ولایت فقیه در رأس این نظام، برای انحراف در مسیر جای نگرانی وجود ندارد.
***
اظهارات تاج‌زاده بهترین سند آزادی بیان در کشور است
حمیدرضا مقدم‌فر با اشاره به فضای سیاسی کشور گفت: فردی مثل آقای تاج‌زاده که خودش از افراد تندروی سال‌های ابتدای انقلاب بود و بعدها نیز در عرصه سیاسی یکی از رادیکال‌های جناح اصلاح‌طلب است، سعی می‌کند با اتخاذ مواضع تند و افراطی یکسری از حساسیت‌ها را هم در جامعه و هم میان نهادهای انقلاب برانگیزد که این رفتار وی نیاز به واکاوی و بررسی دارد. به گزارش تسنیم، مقدم‌فر اضافه کرد: مواضع افرادی مانند آقای تاج‌زاده اگرچه ممکن است برای برخی دوستداران انقلاب سخت و گزنده باشد ولی وقتی به لایه‌های عمیق‌تر این رفتار نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همین رفتارها در واقع سودهایی نیز برای انقلاب اسلامی دارد. مشاور فرمانده‌کل سپاه این دست رفتارها را بهترین سند و گواه برای وجود دموکراسی و آزادی بیان در کشور عنوان کرد و توضیح داد: وجود امثال تاج‌زاده که آزادانه تندترین مواضع را علیه مقامات ارشد نظام اتخاذ و بی‌شرمانه ادعاهای ناروایی را درباره آنان مطرح می‌کنند نشانه رسوایی آنان در ادعای نبود آزادی در کشور است تا جایی که این شائبه برای برخی ایجاد شده است که چرا وی تا این حد از آزادی عمل برخوردار است؟
***
اقدام جالب توجه سخنگوی وزارت امور خارجه
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در اقدامی جالب توجه در پیام ویدئویی با زبان چینی از دولت و مردم چین برای مبارزه با ویروس کرونا حمایت کرد. در پایان این پیام کوتاه دو فرد چینی نیز عبارتی با زبان چینی خطاب به مردم این کشور بیان کردند. پیش از این  نیز موسوی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: ویروس کرونا فاجعه‌ای جهانی است که همه جهان باید برای ریشه‌کنی آن با دولت و ملت چین همکاری کنند.  یقین دارم چینی‌ها با مدیریت قوی، احساس مسؤولیت و پشتکاری که در آنها سراغ داریم از این مرحله سخت عبور خواهند کرد.

Page Generated in 0/0053 sec