printlogo


کد خبر: 216109تاریخ: 1398/11/16 00:00
اعلام آخرین جزئیات طرح ترافیک در پایتخت
پول گرفتن با کوچک‌ترین بهانه!

گروه اجتماعی: شورای شهر تهران سرانجام با وجود مخالفت‌ها با افزایش حدود 40 درصدی عوارض طرح ترافیک موافقت کرد و حالا هر روز جزئیات بیشتری درباره مصوبه شورای شهر منتشر می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، طرح ترافیک در یک سال اخیر عرصه درآمدزایی شهرداری بوده و در لایحه بودجه 99 نیز به بهانه‌های رنگارنگ قرار است از شهروندان عوارض دریافت شود. بر این اساس قرار است رزرو طرح ترافیک اجباری شود و اگر کسی رزرو کرد و وارد طرح نشد، باز هم باید مبلغی بپردازد! این مصوبه در حالی است که هم‌اکنون برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازی به رزرو نیست. 
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره علت افزایش بیش از حد معمول مبلغ عوارض طرح ترافیک گفته است: عوارض را ما در شورا بر اساس تورم در نظر گرفتیم که البته این افزایش باید به کمیسیون تطبیق برود و دولت هم آن را تأیید کند ولی نکته‌ حائز اهمیت این است که ما عوارض را غیرنرمال افزایش نداده‌ایم.
همچنین مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی درباره رزروی شدن طرح ترافیک در پایتخت ارائه کرد. عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رزروی شدن طرح ترافیک به صورتی بوده که شهروندان می‌توانند از چهارشنبه هر هفته برای هفته بعد طرح ترافیک رزرو کنند و تا 6 صبح هر روز امکان حذف و کنسلی آن وجود دارد. 
وی ادامه داد: اگر شهروندان به هر علتی طرح ترافیک خود را رزرو نکنند و وارد طرح شوند تا ساعت 24 همان روز فرصت دارند رزرو لازم را انجام دهند، البته به شرطی که سقف رزرو‌ها در آن روز پر نشده باشد. همچنین باید توجه داشت اگر به سقف رزرو در روز رسیده باشیم بیشترین رقم ورود به محدوده طرح ترافیک از شهروندانی که ورود به طرح ترافیک (بدون رزرو) انجام داده باشند اخذ می‌شود. پس بهترین شرایط، رزرو طرح ترافیک قبل از ورود به طرح ترافیک خواهد بود.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک شهر تهران امکان رزرو 40 هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال 99 وجود خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه «تهران من» در این زمینه اقدام کنند.
 مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران درباره بیشترین و کمترین نرخ طرح ترافیک در پایتخت گفت:‌ در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهای‌شان داشته باشند کمترین مبلغ برابر با 16 هزار و 464 تومان از آنها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند 54 هزار و 400 تومان خواهد بود.

Page Generated in 0/0070 sec