printlogo


کد خبر: 216111تاریخ: 1398/11/16 00:00
مشکلات بزرگ سرخابی‌ها قبل از داربی از مصدومیت آبی‌ها تا بحران قرارداد قرمزها
گل به خودی قبل از بازی

* نگاهی به وضعیت سرخابی‌ها در آستانه داربی نشان می‌دهد
2 تیم هر یک با بحرانی اما از جنس متفاوت در حال دست و پنجه نرم کردن هستند؛ استقلال با مصدومیت‌هایی که بدون شک و تردید تاثیر منفی در حرکت تیم‌شان می‌گذارد مواجه است و شاید همین مصدومیت‌ها بلای جان آبی‌ها شود و در آن سو پرسپولیس با چالش بزرگی به اسم اعتصاب بازیکنان. شاگردان گل‌محمدی هر روز یک بیانیه منتشر می‌کنند و معتقدند از فصل قبل هنور مطالباتی دارند اما وقتی دوشنبه‌شب لیست دریافتی قرمزها از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، هواداران متوجه شدند بازیکنان همه طلب خود را گرفته‌اند و تنها چیزی که باقی مانده، قسمتی از آپشن‌های قرارداد است. البته این موضوع مربوط به قراردادهای فصل قبل است و ربطی به قراردادهای این فصل ندارد. با این وجود مدیرعامل باشگاه صریحا می‌گوید تا روز داربی، پرداختی‌ها را به 50 درصد می‌رساند؛ ادعایی که پیش از این هم در چند برهه مطرح شد اما بازیکنان اعتقاد دارند جنس این حرف‌ها از وعده است و تحقق نخواهد یافت. البته قبل از پرداختن به مشکل قرمزها به معضل بزرگ آبی‌ها می‌پردازیم؛ بحرانی به اسم مصدومیت که تا این لحظه دست کم 4 بازیکن استقلال را از داربی محروم کرده است؛ از شیح دیاباته و فرشید اسماعیلی گرفته تا سیاوش یزدانی و عارف غلامی. حتی عنوان شده محمد بلبلی هم به داربی نمی‌رسد، البته این آخری هرگز بازی‌ای برای استقلال انجام نداده و نبودش تاثیری روی تغییر تاکتیک مجیدی نمی‌گذارد. 
 
* شیخ قطعی نمی‌رسد
با وجود اخباری که درباره تلاش شبانه‌روزی برای حضور ستاره اهل مالی استقلال در داربی به گوش می‌رسد، این بازیکن قطعا پنجشنبه در جمع آبی‌ها حضور نخواهد داشت. بدشانسی بزرگ یک بار دیگر همچون دور رفت در مصاف با نفت مسجدسلیمان گریبان شیخ دیاباته را گرفت تا ستاره این روزهای خط حمله استقلال با آسیب‌دیدگی غیرمنتظره، وضعیتش برای داربی  پایتخت در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. در شرایطی که فرهاد مجیدی در نشست خبری مدعی شد شیخ به داربی می‌رسد و طی 2 روز گذشته نیز تلاش‌های کادرپزشکی برای بهبودی این بازیکن دو چندان شد اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد خبر غیبت قطعی مهاجم اهل مالی در مهم‌ترین بازی نیم‌فصل دوم لیگ برتر به صورت رسمی از زبان سرپرست باشگاه شنیده شد تا طرفداران عملا از حضور شیخ دیاباته مقابل رقیب سنتی و دیرینه ناامید شوند. اسماعیل خلیل‌زاده با اشاره به اینکه مصدومیت شیخ دیاباته بدترین اتفاق ممکن در این مقطع بود، از غیبت قطعی او در بازی مهم روز پنجشنبه خبر داد، ضمن اینکه علاوه بر شیخ یک بازیکن سرشناس دیگر به نام فرشید اسماعیلی هم عملا شانسی برای حضور در ترکیب و فهرست استقلال برای این بازی نخواهد داشت. در این بین دکتر نوروزی، معاون پزشکی استقلال که برای حضور در سمینار بین‌المللی پزشکان راهی کانادا شده است، از راه دور سخت پیگیر روند درمانی شیخ دیاباته است، چون استقلال بعد از داربی 2 بازی بسیار مهم و کلیدی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشرطه عراق و الاهلی عربستان پیش رو دارد؛ جدال‌هایی که به نظر می‌رسد باید در غیاب مهاجم گلزن و سرشناس خود به میدان برود، چرا که وضعیت آسیب‌دیدگی مچ پای دیاباته به شکلی نیست که زودتر از 3 هفته دیگر به ترکیب استقلال بازگردد. با این تفاسیر فرهاد مجیدی که 3 آزمون مهم و کلیدی در 2 جام داخلی و آسیایی تا پایان بهمن‌ماه را پیش رو دارد، باید قید استفاده از بازیکنی را که به او لقب مهم‌ترین عضو ساختار تهاجمی تیمش را داده بود، بزند و با زوج مطهری- قائدی برای فتح این 3 دیدار مهم نقشه بکشد؛ خبری که قطعا در این روزها ذهن او و دستیارانش را حسابی به خود مشغول کرده و شاید تغییراتی تاکتیکی در برنامه‌های خود ایجاد کنند. به این ترتیب با رسمی شدن غیبت شیخ دیاباته و همین طور فرشید اسماعیلی که قرار است شنبه آینده بار دیگر MIR انجام بدهد، تعداد غایبان سرشناس استقلال در داربی 92 به 4 نفر رسید. سیاوش یزدانی و عارف غلامی 2 مصدوم دیگر هستند که از مدت‌ها قبل غیبت‌شان در این بازی مهم مسجل شده بود.
 
* جلسه ویژه بازیکنان پرسپولیس در رختکن
اما برسیم به وضعیت اردوی پرسپولیس. روز گذشته بازیکنان پرسپولیس جلسه‌ای را قبل از شروع تمرین پیرامون حاشیه‌های اخیر تشکیل دادند. انتشار خبر پرداخت قرارداد فصل گذشته بازیکنان پرسپولیس، تبدیل به چالشی جدید برای سرخ‌ها در آستانه داربی پایتخت شده است. بازیکنان پرسپولیس بر خلاف سندی که نشان می‌دهد اکثر آنها مبالغ مربوط به قراردادها و آپشن‌های خود را در فصل ۹8-۹7 دریافت کرده‌اند، بابت عدم پرداخت مطالبات مربوط به قهرمانی خود در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر از مدیران باشگاه گله‌‌مندند؛ موضوعی که ناراحتی بازیکنان باتجربه این تیم را قبل از شروع تمرین دیروز پرسپولیس به همراه داشته است. سرخپوشان پایتخت قبل از تمرین خود جلسه ویژه‌ای را برگزار کردند که در آن خواهان حمایت باشگاه از بازیکنان شدند. بازیکنان پرسپولیس معتقدند بر خلاف باشگاه استقلال تهران که وضعیت مالی مناسبی دارد و حمایت می‌شود، تنها هستند و کسی به فکر آنها نیست. شاگردان یحیی گل‌محمدی در انتظار واکنش قاطع باشگاه هستند و چندان نسبت به اطلاعیه صبح روز گذشته سایت این باشگاه راضی نیستند. سرخپوشان پایتخت قصد دارند در صورت عدم حمایت باشگاه، اقدام به انتشار پستی مشترک در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی کنند تا ضمن اعلام آمادگی خود برای دیدار با استقلال تهران، نسبت به دریافتی‌های فصل گذشته خود واکنش نشان دهند.
 
* برنامه تاکتیکی یحیی برای داربی
یحیی گل‌محمدی تصمیم به ایجاد تغییر در ترکیب اصلی پرسپولیس برای اولین تقابل خود با فرهاد مجیدی در قامت سرمربی استقلال گرفته است. پرسپولیس پنجشنبه هفته جاری به مصاف رقیب سنتی خود استقلال تهران می‌رود تا نخستین رویارویی یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی در قامت سرمربیان سرخابی رقم بخورد. گل‌محمدی که می‌خواهد رویای «پوکر» قهرمانی را برای هواداران خود رقم بزند، برای افزایش اختلاف امتیاز خود با سایر مدعیان قهرمانی نیاز به برد در این بازی دارد تا ۴۳ امتیازی شده و یک گام بزرگ برای این مهم بردارد. سرمربی سرخپوشان پایتخت در حالی تیمش را برای بازی با استقلال آماده می‌کند که قصد تغییر در ترکیب تیم برنده را دارد. سرخ‌ها در 2 برد قبلی خود با 11 بازیکن ثابت به میدان رفتند اما محرومیت شجاع خلیل‌زاده به علت دریافت 4 کارت زرد، ایجاد تغییر در ترکیب این تیم را قطعی کرده است. علاوه بر حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان در کنار سیدجلال حسینی در قلب خط دفاعی پرسپولیس، قرار است هافبک‌های این تیم نیز با تغییر در چینش خود به مصاف شاگردان فرهاد مجیدی بروند. بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق که در بازی با نفت ‌آبادان نیز به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد، نمایش قابل قبولی داشت تا گل‌محمدی را مجاب به ایجاد تغییر در کمربند میانی خود کند. احتمال می‌رود سرمربی سرخپوشان پایتخت قصد استفاده از بشار را داشته باشد تا با ارسال‌های کوتاه و بلند او بتواند از تمام فضای زمین برای حمله به دروازه استقلال استفاده کند. حضور رسن در ترکیب اصلی پرسپولیس نیاز به کنار گذاشتن یکی از هافبک‌های دفاعی تاثیرگذار این تیم دارد تا گل‌محمدی بار دیگر با دردسر شیرین کنار گذاشتن یکی از مهره های هافبک دفاعی خود روبه‌رو شود. نخستین تقابل گل‌محمدی با فرهاد مجیدی البته می‌تواند جانب احتیاط را برای هر دو تیم به همراه داشته باشد تا تساوی را به باختن ترجیح دهند و زیر بار فشار هوادار نروند.
***
[فرهاد می‌گوید جای شیخ پر می‌شود]
سرمربی استقلال با بیان اینکه شیخ دیاباته یکی از بهترین بازیکنان تیمش است، گفت: امیدوارم تماشاگران استقلال و پرسپولیس از دیدار ما لذت ببرند. تمرین روز سه‌شنبه تیم فوتبال استقلال در حالی برگزار شد که دقایق ابتدایی این تمرین امکان حضور خبرنگاران وجود داشت. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در حاشیه تمرین تیمش نزد خبرنگاران آمد و خطاب به آنها گفت: به همه سلام می‌کنم و به شما خوشامد می‌گویم. قصد مصاحبه ندارم. ان‌شاءالله در نشست خبری قبل از بازی صحبت‌های کلی را انجام می‌دهم. خبرنگاران از مجیدی درباره بازی با پرسپولیس سوال کردند که او گفت: داربی بازی حساسی است و امیدوارم هم طرفداران استقلال و هم پرسپولیس از بازی ما لذت ببرند. سرمربی استقلال همچنین درباره غیبت شیخ دیاباته در داربی تاکید کرد: دیاباته یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان ما است ولی مطمئن باشید کسانی هستند که جای او را پر ‌کنند.

Page Generated in 0/0069 sec