printlogo


کد خبر: 216127تاریخ: 1398/11/17 00:00
اخبار

دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران مشخص شد
دبیر فدراسیون بسکتبال عدم اجازه والدین بازیکنان برخی تیم‌ها برای سفر به ایران را دلیل لغو میزبانی مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا اعلام کرد. مسعود عماری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای برگزاری مسابقات زیر ۱۶ سال پسران آسیا در لبنان، درباره لغو برگزاری آن در ایران توضیح داد. وی با یادآوری اینکه یک ماه پیش فیبا آسیا با پیشنهاد ایران برای برگزاری مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا در ایران موافقت کرد، گفت: در این رده سنی اجازه والدین برای حضور و همراهی بازیکنان در ترکیب تیم اعزامی جزو مقررات است. برای برگزاری مسابقات در ایران اما والدین بازیکنان بیش از ۶ تیم چنین اجازه‌ای را نداده بودند. دبیر فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه این موضوع توسط فیبا آسیا به ایران اعلام شد، تاکید کرد: فیبا آسیا به برگزاری مسابقات در ایران اصرار داشت بویژه اینکه هیچ مشکلی در میزبانی ایران و برگزاری مسابقات در تهران نمی‌دید اما این مسأله مانع برگزاری مسابقات با حضور کامل تیم‌ها می‌شد. این در حالی است که مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا حکم انتخابی قهرمانی جهان را دارد و حضور در آن برای همه تیم‌ها اهمیت دارد.
***
جنگ فدراسیون ژیمناستیک و کمیته ملی المپیک علنی شد
در حالی که صادر نشدن ویزای ژیمناست‌های ایران برای حضور در استرالیا، اختلاف دیدگاه فدراسیون و کمیته ملی المپیک را موجب شده،‌ دبیر فدراسیون ژیمناستیک در تازه‌ترین واکنش کمیته ملی المپیک را متهم به دروغگویی کرد. به گزارش ایسنا، فدراسیون ژیمناستیک اخیرا مدعی شده بود دولت استرالیا در صدور روادید ملی‌پوشان ایران برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی این کشور اختلال ایجاد کرده، این درحالی است که کمیته ملی المپیک رسما اعلام کرد مقصر این ماجرا فدراسیون ژیمناستیک است و دولت استرالیا در آن نقشی ندارد. بعد از انتشار این خبر، محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک ایران به بیانیه کمیته ملی المپیک در اینستاگرام واکنش رسمی نشان داد. سلیمانی مدعی است فدراسیون ژیمناستیک ایران دیر اقدام نکرده و در مسیر غیرقانونی برای دریافت ویزا گامی برنداشته است. او در کامنتی دیگر با بیان شعری کمیته ملی المپیک را متهم به دروغگویی کرده است! او حتی اعلام کرده قضاوت این موضوع را به خدا می‌سپارد تا خداوند حقایق را روشن کند. به نظر می‌رسد جنگ فدراسیون ژیمناستیک با کمیته ملی المپیک علنی شده است و اکنون باید دید کمیته ملی المپیک در واکنش به این اتهام سنگین فدراسیون ژیمناستیک چه واکنشی نشان خواهد داد.
***
شکایت و درخواست غرامت ۶ میلیون یورویی ویلموتس
شکایت رسمی مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا پس از فسخ یک‌طرفه قراردادش به دست فدراسیون رسیده و راهکارهایی برای رد ادعاهای او مطرح شده است. عدم توافق مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران پس از فسخ قرارداد، کار را به شکایت رساند. سرمربی بلژیکی تیم‌ ملی که با تصمیم فسخ قرارداد پیش از بازی با عراق، فدراسیون فوتبال را وارد چالش کرد طبق قراردادش می‌توانست با وجود فسخ، دستمزد 3 ماه خود را دریافت کند و به صورت قانونی همه چیز به پایان برسد اما او ادعای بیشتری داشته است. جلسات و مکاتبات مختلف و متقابل فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس برای پایان توافقی قرارداد، این مربی بلژیکی را راضی نکرد و در نهایت باعث شد او شکایت خود را به فیفا بفرستد؛ شکایتی با ادعاهای مختلف که بتازگی به دست فدراسیون فوتبال رسیده است. تصمیم تشکیل گروهی حقوقی برای بررسی شکایت مارک ویلموتس در فدراسیون فوتبال اقدام عملی فدراسیون فوتبال بوده و جلسه‌ای هم برای بررسی ادعاهای ویلموتس برگزار شده است. بزرگ‌ترین ادعای ویلموتس دریافت غرامت 6 میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال است. مربی بلژیکی مدعی شده باید تمام پول تا پایان قراردادش به او پرداخت شود. با این حال بند پرداخت 3 ماه دستمزد در صورت فسخ قرارداد به هر بهانه‌ای مسأله‌ای است که می‌تواند ادعای ویلموتس را رد کند. هرچند اهمیت زیادی دارد که وکلای فدراسیون فوتبال در این پرونده چقدر به قرارداد و ادعاهای ویلموتس اشراف داشته باشند تا بتوانند ادعاهای او را رد کنند.

Page Generated in 0/0065 sec