printlogo


کد خبر: 216187تاریخ: 1398/11/19 00:00
افتتاح 1350 واحد مسکونی مددجویان در کرمان
چتر کمیته امداد همچنان باز است
* قائم‌مقام کمیته امداد در گفت و‌گو با «وطن‌امروز»: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان مهم‌ترین هدف مااست

گروه اجتماعی: در آستانه فرا‌رسیدن چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان کرمان روز پنجشنبه افتتاح و تحویل خانواده‌های تحت حمایت شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهای حمایتی بوده که مستضعفان بسیاری زیر چتر حمایتی آن قرار گرفته‌اند و این نهاد همچنان در حال خدمت‌رسانی به این قشر محروم است. افتتاح بیش از 1000 واحد مسکونی در کرمان گوشه‌ای از خدمات این نهاد حمایتی است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم بهره‌برداری از ۱۳۵۰ واحد مسکونی مددجویان استان کرمان گفت: کار‌های بزرگی در دوران انقلاب اسلامی در استان‌های محروم کشور انجام شده است. با مشارکت سازمان برنامه و بودجه ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان کرمان در حال احداث است که امروز ۱۳۵۰ واحد مسکونی افتتاح و تحویل مددجویان شد. بختیاری ادامه داد: اصل تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان‌و‌بلوچستان است که احداث ۱۷ هزار مورد آن بر عهده کمیته امداد و مابقی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. وی به اهمیت اشتغال‌زایی برای مددجویان و اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۴۰ پنل خورشیدی برای مددجویان در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است که ماهانه بین ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای مددجویان درآمدزایی دارد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود هزار پنل خورشیدی دیگر در این استان به بهره‌برداری برسد. در پایان این مراسم از تمبر یادبود واگذاری ۱۳۵۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان کرمان رونمایی شد.
 
* خیز کمیته امداد برای توانمندسازی هر چه بیشتر مددجویان
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد در تلاش است با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه نهضت توسعه اشتغال‌زایی پایدار را برای مددجویان کمیته امداد ایجاد و آنها را توانمند کند. حسین صمصامی درباره توجه و تمرکز کمیته امداد امام خمینی(ره) بر توانمندسازی مددجویان این نهاد حمایتی به «وطن امروز» گفت: حمایت کمیته امداد باید فقط به افراد ناتوان خلاصه شود، خیلی از مددجویان در این نهاد از استعداد، خلاقیت و توانمندی فوق‌العاده‌ای برخوردارند اما بیکار و نیازمند هستند، در چنین شرایطی کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه وام و تسهیلات لازم به این افراد، آنها را حمایت می‌کند تا علاوه بر توانمند‌سازی، کمکی به اشتغال‌زایی و تولید در کشور شود. وی به ایجاد راهبردهای شغلی و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال‌زایی برای بخش عمده‌ای از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: با شناسایی افراد توانمند همچنین بهره‌گیری از موقعیت جغرافیایی، کسب‌و‌کارهای مشخصی به آنها پیشنهاد می‌شود با دریافت وام و تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی مشغول به کار شوند.
صمصامی افزود: کارشناسان و مشاوران خبره کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان بااستعداد، کمک می‌کنند تا متناسب با توانمندی و برخورداری از فنون و کارایی، صاحب انواع حرف و مشاغل در بخش‌های مختلف شوند. البته شغل‌هایی که به این سری افراد پیشنهاد می‌شود باید به گونه‌ای باشد که پس از انجام کار و رسیدن به نقطه اقتصادی، مشکلی بازار فروش کالاهای تولید شده آنها را تهدید نکند.
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) توجه به ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان این نهاد انقلابی را ضروری دانست و افزود: تلاش‌ها بی‌تردید در راستای ایجاد مشاغلی پایدار برای خیلی از مددجویان است که این مشاغل به صورت مقطعی و گذرا نباشد، با این وجود برنامه‌ریزی‌ها در این راستا بسیار دقیق و با ظرافت انجام می‌شود تا نتیجه‌ای ثمربخش در پی داشته باشد. وی به نحوه پرداخت وام و تسهیلات و شناسایی مددجویان بااستعداد در کمیته امداد امام خمینی برای توانمند کردن آنها اشاره کرد و افزود: کارشناسان خبره این نهاد ابتدا با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیای استانی و کارایی مددجویان، اقدامات اولیه خود را به کار می‌گیرند تا بررسی‌های فنی و تخصصی در راستای ایجاد اشتغال و پرداخت وام انجام شود.
 
* همکاری بیش از ۱۶۰ جهادگر کارآفرین با کمیته امداد
معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال گذشته حدود یک‌سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد.
علی‌اکبر خادمی با بیان اینکه امسال در صورتی که شبکه بانکی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت را به طور کامل اجرا کند، آمار اشتغال کمیته امداد بیش از ۱۷۰ هزار شغل خواهد بود، گفت: در حال حاضر ۲ هزار کارشناس اشتغال و بیش از ۱۶۰ جهادگر کارآفرین به صورت مستمر با کمیته امداد همکاری دارند.
خادمی ادامه داد: راه‌‌اندازی کانون خیرین کارآفرین در ۳۱ استان کشور در دستور کار است و مقدمات این طرح در ۱۱ استان کشور انجام شده است.
او گفت: در حال حاضر ۱۳۸۰ نفر راهبر شغلی، بیش از ۱۶۰۰ طرح راهبری را با مشارکت همکاران ما در سراسر کشور ثبت کرده‌اند که ۱۳۰۰ طرح با ظرفیت اشتغال بیش از ۵۷ هزار فرصت شغلی مصوب شده و در دست اجراست.
معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کانون خیرین کارآفرین، محلی است که کارآفرینان نیکوکار هر استان یا عموم مردم علاقه‌مند به انجام کار خیر در حوزه اشتغال، عضو این کانون شده و از طریق آن به ایجاد، توسعه و پایدارسازی اشتغال نیازمندان کمک می‌کنند، گفت: راهبران شغلی در واقع افراد کارآفرین و متخصصان یک کسب و کار مشخص هستند که مشاوره و آموزش لازم در رابطه با چگونگی خریداری مواد اولیه، تولید با کیفیت، فروش محصول نهایی و... را درباره هر کسب‌و‌کار به مددجویان ارائه داده و زنجیره ارزش آن شغل را توسعه می‌دهند.
معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: راه‌اندازی این صندوق یک گام بلند عملیاتی به سمت بهبود فضای کسب و کار برای محرومان است که در قالب آن، در سال اول برای ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار ضمانتنامه بانکی صادر خواهد شد.
 
* اهدای جهیزیه به ۲۰۰ نوعروس تهرانی
همزمان با آغاز دهه فجر ۲۰۰ جهیزیه به نوعروسان تهرانی تحت پوشش کمیته امداد اهدا می‌شود.
سیدابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرا رسیدن دهه فجر ۲۰۰ مورد جهیزیه به نوعروسان تهرانی تحت‌پوشش کمیته امداد اهدا می‌شود. او با بیان اینکه در این ایام‌الله ۷۰ الی ۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و تحویل آنها می‌شود، گفت: تعمیرات مسکن مددجویان تحت پوشش نیز در دستور کار است. مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: مراکز نیکوکاری زیرمجموعه، فعالیت خود را برای تأمین خوراک و پوشاک شب عید آغاز کرده‌اند که زمان توزیع آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0113 sec