printlogo


کد خبر: 216247تاریخ: 1398/11/20 00:00
رئیس اداره بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت:
فعلا کرونا به ایران نیامده است

رئیس اداره بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: ۱۵ بیمارستان مجهز برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در آماده‌باش هستند.
محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با رادیو در رابطه با فراگیری ویروس کرونا تا روز شنبه گفت: ما در ایران با اقدامات کنترلی که انجام دادیم تا به ‌حال هیچ مورد از ابتلای به این بیماری پیدا نکردیم. وی گفت: ۹ مورد مشکوک به  ابتلای بیماری کرونا در شهرستان‌های مختلف کشور داشتیم اما خوشبختانه با آزمایشات و بررسی‌های انجام شده هر ۹ مورد منفی بود. رئیس اداره بیماری‌های واگیردار سازمان وزارت بهداشت افزود: ما حدود ۱۵ بیمارستان مجهز را در نظر گرفته‌ایم که اگر کسی مبتلا به این بیماری بود یا احتمال ابتلای وی به این بیماری وجود داشت، به این بیمارستان‌ها انتقال دهیم و در آنجا بستری شود. گویا درباره انتشار عکس‌های کادر اورژانسی با لباس‌های مخصوص در فضای مجازی گفت: پرسنل کادر بهداشتی و درمانی موظفند نهایت دقت را انجام دهند، چراکه بخش قابل توجهی از کسانی‌که در چین به این بیماری مبتلا شده‌اند، کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها بودند که با این بیمارها سر و کار داشتند، پس طبیعی است آنها بیشتر از خودشان مراقبت و بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.
 
* ۷ نوع ویروس کرونا انسان را آلوده می‌کند
استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تا به حال 7 نوع ویروس کرونا شناسایی شده است که می‌تواند انسان را آلوده کند. طلعت مختاری‌آزاد در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به انواع ویروس کرونا در دنیا که ۷ نوع آن انسان را آلوده می‌کند، اظهار داشت: هیچ کدام از این ۷ نوع ویروس کرونا با توجه به علائم بالینی که دارند، شبیه هم نیستند، به طوری که این ویروس‌ها می‌توانند به صورت خیلی خفیف تا شدید بروز کنند. وی در ارتباط با کرونا ویروس ۲۰۱۹ گفت: اگر بیماری‌زایی این ویروس در همان حد بماند، خیلی خطرناک نیست. مختاری‌آزاد تاکید کرد: نکته مهم در ارتباط با این ویروس جدید، موضوع رعایت دقیق بهداشت فردی و شستن دست‌هاست که باید اصولی انجام شود. همچنین، اصول درست ماسک زدن را نیز باید بدانیم.

Page Generated in 0/0068 sec