printlogo


کد خبر: 216259تاریخ: 1398/11/20 00:00
اظهارات عجیب معاون شهرداری تهران: زیرگذر استاد معین یک پروژه پیچیده بود!
نکرده کار ...
* عضو سابق شورای‌شهر تهران در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز»: شهر زنده مدیریت زنده می‌خواهد

گروه اجتماعی: معاون شهردار تهران در اظهارنظری عجیب پروژه زیرگذر استاد معین را که افتتاح ناقص آن موجب ایجاد حاشیه و برکناری شهردار منطقه 9 شد، پروژه‌ای پیچیده در تهران دانست.
به گزارش «وطن‌امروز»، در یک دهه اخیر ابر‌پروژه‌های بسیاری در تهران به سرانجام رسیده که انواع تونل‌ها و بزرگراه‌ها و حتی اتوبان‌های دو طبقه از جمله آنهاست اما گویا برای مدیریت شهری جدید تهران انجام پروژه‌های شهری به مراتب کوچک، پیچیده است! زیرگذر استاد معین که 70 درصد آن در دوره قبلی مدیریت شهری و قبل از سال 1397 انجام شده بود، توسط مدیریت فعلی شهری به طور ناقص اجرا شد و اعتراض مردم را در پی داشت. این پروژه آنقدر مشکل داشت که شهردار تهران مجبور به اخراج شهردار منطقه 9 شد. حالا معاون پیروز حناچی، پروژه استاد معین را پیچیده می‌داند! با این اظهارنظر معلوم شد نباید از مدیریت فعلی شهری انتظار انجام پروژه‌های بزرگ داشت. یک مسؤول ارشد شهری وقتی اجرای زیرگذر استاد معین را پیچیده می‌داند، قطعا بزرگراهی مانند امام علی، یا اتوبان دو طبقه‌ای مانند صدر و تونلی مانند توحید را ناممکن می‌داند.
صفا صبوری‌دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران دیروز در نشست خبری خود با اشاره به حواشی پیش ‌آمده در فرآیند بهره‌برداری زیرگذر استاد معین اظهار کرد: این پروژه در سال 93 در شهرداری تهران آغاز شد که البته در ادامه در سال 95 متوقف شد و در سال 96 در طراحی جدید این پروژه تبدیل به تونل و زیرگذر شد که البته یکی از پروژه‌های پیچیده در شهرداری تهران محسوب می‌شود که در روز بهره‌برداری از این پروژه تعدادی از اهالی منطقه درخواست داشتند با توجه به بهره‌برداری از قسمت شمال به جنوب، بخش جنوب به شمال این پروژه نیز بهره‌برداری شود که بر همین اساس شهردار تهران دستور داد در همین زمینه مطالعات لازم انجام شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با توجه به افتتاح و بهره‌برداری زیرگذر استاد معین گفت: این زیرگذر برای حرکت گردش به چپ ایجاد شده است و مطالعات بعدی برای استفاده احتمالی از بخش دیگر در دست بررسی است. البته این زیرگذر ماجراهایی دارد، ضمن اینکه در روز بهره‌برداری از این پروژه نیز تعداد اندکی از اهالی این منطقه نسبت به این پروژه انتقاد و واکنش نشان دادند. صبوری در پاسخ به این سؤال که آیا برکناری شهردار منطقه 9 نیز ارتباطی با افتتاح ناقص زیرگذر استاد معین دارد؟ گفت: امکان دارد این موضوع وجود داشته باشد اما این سؤال را باید از امور مناطق بپرسید.
 
* شهر زنده، مدیریت زنده می‌خواهد
انفعال مدیریت شهری تهران دیگر چیز عجیبی نیست و همه می‌دانند از مسؤولان فعلی شهری نباید انتظار بزرگی داشت. اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران درباره حواشی به وجود آمده درباره زیرگذر استاد معین و علت انفعال مدیریت شهری تهران گفت: مجموعه عملکرد دولت و شهرداری نتوانسته رضایت شهروندان تهرانی را جلب کند. خدمات شهرداری بسیار نازل بوده و نتوانسته انتظار تهرانی‌ها را برآورده کند. اگر عملکرد این دوره با دوره گذشته مقایسه شود، تفاوت‌های بسیاری را خواهید دید. در دوره قبل نیروهای شهرداری شبانه‌روز در حال کار بودند اما در مدیریت شهری فعلی یک سردرگمی خاصی وجود دارد و گویا همه مدیران منتظر اقدام دیگری هستند. شورای شهر به عنوان نهاد ناظر به شهرداری باید فشار بیاورد، چرا که شهرداری هم‌اکنون وظایف عقب‌مانده بسیاری دارد؛ مانند تکمیل پروژه‌های ناقص و تکمیل خطوط مترو. شهر زنده است و نیاز به مدیریت زنده دارد و اینها نتوانستند کار بزرگی که چشمگیر باشد انجام دهند. باید تحول عظیمی در ساختار مدیریت شهری پایتخت رخ دهد تا کارها زمین نماند اما شورای شهر نسبت به این موضوع کم‌توجه است.

Page Generated in 0/0068 sec