printlogo


کد خبر: 216318تاریخ: 1398/11/23 00:00
پیروزی درخشان سپاهان در هفته تساوی استقلال و شکست شهر خودرو و پرسپولیس
امیر انتقام استقلال را از العین گرفت

استقلال در نخستین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ۲۰۲۰ مقابل الشرطه عراق به نتیجه تساوی رسید و از پیروزی در این دیدار بازماند. همچنین دوشنبه شب شهرخودرو مقابل الهلال با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد. در نخستین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در گروه A، استقلال میهمان الشرطه عراق بود که این مسابقه با تساوی یک- یک به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه «فرانسوا حریری» اربیل برگزار شد، حُسام کاظم (۲۴- گل به خودی) برای استقلال و علی فایز (۴۷- پنالتی) برای الشرطه گلزنی کردند. استقلال این بازی را با انجام تغییرات زیادی در ترکیبش نسبت به مسابقات قبل آغاز کرد. نفراتی مثل روزبه چشمی، میلیچ و فرشید باقری در این مسابقه نیمکت‌نشین بودند. استقلال اوایل نیمه نخست توانست به گل برسد. حرکت میلاد زکی‌پور از سمت چپ تیم استقلال در دقیقه ۲۴ و پاس در عرض این بازیکن توسط حُسام کاظم، مدافع الشرطه به اشتباه وارد دروازه تیم عراقی شد. اما اتفاق نگران‌کننده برای فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در دقیقه ۳۲ افتاد؛ وقتی مهدی قائدی، مهاجم آماده آبی‌پوشان دچار مصدومیت شد. به این ترتیب مجیدی مجبور شد مرتضی تبریزی را در دقیقه ۳۵ به جای قائدی وارد زمین کند. بازی در نیمه دوم با شوک داور به تیم استقلال آغاز شد. در همان دقیقه نخست از نیمه دوم احمد الفیصل داور اردنی به سود تیم الشرطه اعلام پنالتی کرد. این پنالتی در دقیقه ۴۷ توسط علی فایز به گل تساوی الشرطه تبدیل شد. استقلال که قصد داشت پیروز از زمین خارج شود، بعد از دریافت گل تساوی بر شدت حملاتش افزود و موقعیت‌های زیادی برای جبران نتیجه روی دروازه حریف خلق کرد اما این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد تا بازی با همان نتیجه تساوی یک- یک تمام شود. در گروه B این رقابت‌ها هم تیم شهرخودرو به مصاف الهلال عربستان رفت که این مسابقه با 2 گل به سود نماینده عربستان تمام شد. در این بازی که در شهر دوبی امارات برگزار شد، کاریو (۴۵) و گومز (۶۹) برای الهلال گلزنی کردند. 
 
* مصدومیت، مهم‌ترین رقیب استقلال
در حال حاضر تعداد مصدومان در اردوی استقلال، کادر فنی را نگران کرده است. زمین‌های تمرین نامناسب باشگاه که بعضا در طول هفته 3 بار عوض می‌شود و فشردگی مسابقات می‌تواند اتمسفر این روزهای تیم استقلال را سنگین‌تر کند، بنابراین مجیدی خیلی زود باید بابت زمین تمرین و برنامه‌ریزی جهت ریکاوری مطلوب بازیکنان اقدام کند تا استقلال همچنان یکی از مدعیان لیگ، جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باقی بماند. استقلال که اوایل فصل سید محسن کریمی و داریوش رضائیان را به دلیل مصدومیت از دست داد، حالا عارف غلامی، سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی را نیز چندین بازی است به دلیل مصدومیت در شرایط بازی نمی‌بیند، آن هم در شرایطی که شیخ دیاباته را از بازی با نفت مسجد سلیمان و مهدی قائدی را از بازی دوشنبه در صف مصدومان خود می‌بیند. استقلال کمتر از یک هفته وقت دارد تا با ریکاوری خوب و رسیدن حداقل 2 مصدوم از 7 مصدوم (اسماعیلی و  غلامی) و استفاده از چشمی، باقری و میلیچ، با ترکیبی متفاوت در خط هافبک و دفاع به مصاف الاهلی عربستان در خاک کویت برود. استقلال در بازی با الشرطه، با مالکیت 60 درصدی، تنها 4 ضربه در چارچوب داشت تا قدر زوج طلایی قائدی و دیاباته را بیشتر از قبل بداند. نکته نگران‌کننده در اردوی استقلال نرسیدن 2 عنصر هجومی این تیم یعنی شیخ دیاباته و مهدی قائدی به بازی با الاهلی عربستان است که در کیفیت خط حمله استقلال کاملا موثر هستند. دوری تبریزی از شرایط مسابقه شاید مجیدی را مجبور کند برابر الاهلی از ارسلان مطهری به عنوان تک‌مهاجم استفاده کند و فرشید اسماعیلی در صورت رهایی از مصدومیت، به عنوان مهاجم سایه به ارسلان نزدیک شود، البته تبریزی با تجربه طولانی حضور در رقابت‌های مختلف آسیایی هنوز جا برای بازگشت دارد.
 
* باخت پرسپولیس در شب غوغای سپاهان
روز دوم لیگ قهرمانان آسیا اما با 2 نتیجه کاملا متفاوت برای فوتبال ایران دنبال شد. در شبی که سپاهان طی یک بازی کاملا یکطرفه و برتر با 4 گل از سد العین در زمین این تیم گذشت، پرسپولیس با 2 اشتباه ساده بازی را با نتیجه 2 بر صفر به الدحیل واگذار کرد. این نخستین شکست پرسپولیس با گل‌محمدی بود. پرسپولیس در این مسابقه در 13 دقیقه اول سردرگم و آشفته بازی کرد و غافلگیر شد و 2 گل خورد. بعد از آن سرخپوشان بیشتر دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودند که حاصلی برای پرسپولیس نداشت. الدحیل در همان یک ربع اول مسابقه از اشتباه‌های عجیب بازیکنان پرسپولیس نهایت استفاده را برد و 3 امتیاز را گرفت. در صحنه گل اول بازیکنان پرسپولیس به جای بازی، دنبال داور بودند تا به او اعتراض کنند! هر چند این گل طبق اعلام کارشناسان(نوید مظفری‌زاده یکی از آنها بود) خطا بود ولی اعتراض باعث شد بازیکنان مسابقه را رها کنند. گل دوم هم با پاس اشتباه مهدی ترابی و آفسایدگیری غلط کنعانی‌زادگان به ثمر رسید. بعد از آن پرسپولیس حملات پرشمار و بی‌حاصلی روی دروازه حریف قطری انجام داد؛ حملاتی که بدون پشتوانه بود. از سوی دیگر سپاهان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با مصاف مقابل العین امارات آغاز کرد که این مسابقه با پیروزی 4 بر صفر به سود زردپوشان به پایان رسید. سپاهان با این پیروزی علاوه بر اینکه صدرنشین گروه D شد، در هفتمین بازی مقابل العین توانست برای اولین بار به پیروزی مقابل این تیم دست پیدا کند. العین در 6 بازی قبلی مقابل سپاهان، 3 برد خانگی و 3 تساوی در اصفهان را به ثبت رسانده بود. سعید آقایی با 2 پاس گل در این بازی، نقش پررنگی در پیروزی 3 گله سپاهان داشت.

Page Generated in 0/0051 sec