printlogo


کد خبر: 216329تاریخ: 1398/11/23 00:00
وزیر بهداشت: کروناویروس هنوز به ایران نیامده است
تعداد قربانیان کرونا از 1000 نفر گذشت

با آنکه ویروس کرونا همچنان در دنیا بویژه چین جان انسان‌ها را می‌گیرد اما به گفته مدیران وزارت بهداشت، تاکنون هیچ فرد ایرانی دچار این بیماری نشده است.
به گزارش «وطن امروز»، ویروس کرونا تاکنون باعث مرگ بیش از1000 نفر در چین و برخی کشورهای جهان شده است؛ ویروسی که همه دنیا را نگران کرده است، چرا که تاکنون درمانی برای آن پیدا نشده است و از طرفی قدرت انتقالش نیز بشدت بالاست. وزیر بهداشت در همین ارتباط گفت: ویروس کرونای جدید، مردم مناطق زیادی از دنیا را دچار نگرانی کرده و خوشبختانه با لطف خدا، هوشمندی بالای مردم ایران و مراقبت شبانه‌روزی وزارت بهداشت در مبادی ورودی کشور، تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید را در کشور نداشته‌ایم.
سعید نمکی در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر در شهرستان جم اظهار داشت: تعدادی از دانشجویان ایرانی را که در شهر ووهان چین گرفتار بودند و مصیبتی برای ما و خانواده‌های‌شان بود به کشور بازگرداندیم و تحت قرنطینه و مراقبت‌های لازم هستند و تمام آزمایش‌های اولیه از این دانشجویان، حاکی از عدم آلودگی آنها به کرونا ویروس جدید است و این آزمایشات هر روز تکرار می‌شود تا بتوانیم در پایان ۱۴ روز، آنها را صحیح و سالم به خانواده‌های‌شان تحویل دهیم. وی افزود: دیروز نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و اقرار کرد هم نظام بهداشتی ایران بسیار مقتدر و مسلط است و هم اینکه تا این لحظه هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را بشدت تایید کرد.  وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: بر خلاف اظهارات مقامات آمریکا که دارو و تجهیزات پزشکی و غذا مشمول تحریم نیست اما بیشترین فشارها را به ایران وارد کردند و اجازه ندادند دارو را از کشورهای مختلف تامین کنیم اما خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیدیم، تمام داروهای مورد نیاز و مواد اولیه کارخانه‌های داروسازی را به کشور وارد کرده‌ایم و به جرات می‌توانم بگویم صنعت دارویی کشور حداقل تا ۶ ماه آینده یک ثانیه هم تعطیلی نخواهد داشت و ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.  نمکی افزود: داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را نیز با وجود همه فشارهای آمریکایی‌ها از بازارهای مختلف تاکنون تامین کرده‌ایم، البته تحریم‌‌ها هزینه تامین دارو را برای ایران بالا برده که سعی کرده‌ایم این هزینه‌ها از منابع دولتی پرداخت شود تا فشاری بر مردم وارد نشود. وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب است و هیچ مشکل عمده‌ای نداریم.
 
* شمار قربانیان ویروس کرونا از ۱۰۰۰ نفر گذشت
مقامات بهداشتی چین اعلام کرده‌اند روز دوشنبه ۱۰۸ مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند که (در مقایسه با رقم ۹۷ قربانی در روز قبل از آن) بالاترین افزایش روزانه تاکنون بوده و شمار کلی قربانیان این ویروس را به ۱۰۱۶ نفر رسانده است. به گزارش ایسنا، از شمار قربانیان جدید ۱۰۳ نفر مربوط به استان «هوبئی» از جمله ۶۷ نفر در مرکز این استان یعنی شهر «ووهان» بوده‌اند که تصور می‌شود منشا این اپیدمی باشد. سایر قربانیان روز گذشته نیز مربوط به استان‌های «هیلونگ‌جیانگ»، «آن‌هوئی»، «هنان» و شهرهای «تیانجین» و «پکن» بوده است. مقامات سلامت چین همچنین ابتلای ۲۴۷۸ نفر دیگر را در روز دوشنبه به ویروس کرونا تایید کردند که به نسبت ۳۰۶۲ مورد ابتلا در روز قبل از آن کاهش یافته است. با تایید موارد اخیر، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۲ هزار و ۶۳۸ نفر رسیده است. در جلسه‌ اخیر مقامات چین برای مقابله با این ویروس، اعلام شد برای حل مشکل کمبود مواد اولیه و نیروی کار و افزایش لوازم بهداشتی مانند ماسک و لباس‌های محافظ تلاش خواهد شد. در این جلسه همچنین اعلام شد نزدیک به ۲۰ هزار پرسنل پزشکی از سراسر کشور پیش‌تر به «ووهان» اعزام شده‌اند و تیم‌های پزشکی بیشتری نیز در حال اعزام به این شهر هستند. بنا بر گزارش رویترز، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین روز دوشنبه برای نخستین‌بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا جدید با بازرسی از کارکنان بهداشت و درمان در پکن در ملأ‌عام ظاهر شد.
 
* رد هرگونه شایعه درباره شیوع ویروس کرونا در کشور
وزارت بهداشت برای چندمین‌بار اعلام کرد مردم به شایعات توجه نکنند و  هموطنان اخبار پیرامون ویروس کرونا را فقط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کنند. به گزارش فارس، علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت با تأکید بر نبود موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور، افزود: تمام مبادی ورودی کشور شامل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با پیشرفته‌ترین تجهیزات تحت کنترل کامل کارشناسان بهداشت قرار دارد. رئیسی با اشاره به انتشار گاه و بیگاه شایعات پیرامون ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: موکدا اعلام می‌شود که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور وجود ندارد.

Page Generated in 0/0472 sec