printlogo


کد خبر: 216338تاریخ: 1398/11/23 00:00
اخبار

کاهش خطای شناسایی مؤدیان با راه‌اندازی سامانه مالیاتی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سامانه‌های اطلاعاتی گفت: راه‌اندازی سامانه جامع مالیاتی ضریب خطا را تا ۷۰ درصد پوشش داده و خطا در شناسایی مؤدیان مالیاتی به کمتر از
۳۰ درصد می‌رسد اما از آنجا که در حال حاضر تنها ۲۵ تا ۳۵ درصد این سامانه اجرایی شده بدرستی نمی‌توان برای اخذ مالیات اقدام کرد. سیدحسن حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شد سامانه‌های اطلاعاتی را راه‌اندازی کند اما به‌رغم گذشت ۱۰ سال، دولت‌ها تاکنون در اجرای این قانون کوتاهی کرده و تمام سامانه‌ها را ناقص اجرایی کرده‌اند.
 وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که موظف به ارائه آنلاین اطلاعات به سامانه جامع مالیاتی بودند تاکنون اطلاعات کامل خود را ارائه نکرده‌اند، زیرا دولت آنها را موظف به اجرای این قانون نکرده است. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش راه‌اندازی سامانه جامع مالیاتی و ارائه اطلاعات آنلاین در آن را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم در سال آینده با راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش و تکمیل سامانه جامع مالیاتی به شفافیت نزدیک‌تر شویم.
***
افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر به 18 درصد تا پایان سال
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از عملیاتی شدن افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از 4 به 18 درصد به متقاضیانی که اقدام به تحویل واحدهای خود نکنند، خبر داد و گفت:‌ متقاضیان مسکن مهر چنانچه اقدام به دریافت دفترچه اقساط خود نکنند تا پایان امسال نرخ سود تسهیلات آنها از 4 درصد به 18 درصد افزایش می‌یابد. 
حبیب‌الله طاهرخانی در پاسخ به سوالی درباره نحوه شناسایی متقاضیانی که اقدام به تحویل واحدهای خود نکرده‌اند، گفت: راه شناسایی متقاضیان مسکن مهر اینگونه خواهد بود که آنها ماه‌ها بعد از تکمیل واحدهای مسکونی خود برای دریافت دفترچه اقساط اقدام نمی‌کنند و واحد مسکونی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل نمی‌گیرند، به طوری که برخی متقاضیان مسکن مهر در برخی واحدها و بلوک‌ها ساکن شده‌اند اما برخی متقاضیان بنا به دلایل مختلف از تحویل واحد خود خودداری می‌کنند، پس ما ناگزیر هستیم با چنین ابلاغیه‌ای که نرخ سود آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از 4‌ به 18 درصد افزایش خواهد داد، این متقاضیان را ترغیب کنیم.
***
ساخت هر آپارتمان ۲۲۰ شغل ایجاد می‌کند
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: توقف تولید و ساخت‌وساز مسکن در ۶ سال اخیر موجب کاهش آمار اشتغال‌زایی در کشور شد. بر اساس آمارها، برای ساخت هر آپارتمان حدود ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. ابوالفضل ابوترابی اظهار داشت: متأسفانه در 6 سال اخیر به دلیل کاهش میزان ساخت‌وساز در کشور، بازار مسکن دچار تنش و تلاطمات بسیاری شد و این مسأله عملا موجب شد قیمت ملک در کشور بویژه در کلانشهرها افزایش یابد. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون تصریح کرد: در شرایط کنونی قشر مستضعف مستأجر برای تأمین مسکن مورد نیاز وضعیت اسفناکی دارند و امروز بخشی از مستأجران مجبورند با توجه به افزایش قیمت، خانه‌های کوچک‌تر و در مناطق پایین‌تری را اجاره کنند. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: حوزه مسکن مانند یک لکوموتیو است که اقتصاد کشور را به حرکت درمی‌آورد، زمانی که این حوزه در رکود و توقف باشد، اقتصاد نیز دچار مشکلات بسیاری می‌شود، بنابراین وزارت راه‌وشهرسازی باید برنامه‌ریزی کلان و گسترده‌ای را برای توسعه حوزه ساخت‌وساز کشور انجام دهد.
***
دخالت مشاوران سیاسی روحانی در تصمیمات اقتصادی دولت
عضو اتاق بازرگانی گفت: در تیم اقتصادی دولت یازدهم آقایان جهانگیری و نیلی تصمیم‌گیری می‌کردند اما آقای آشنا و افراد دیگر در حوزه سیاست فعالیت داشتند. یحیی آل‌اسحاق افزود: سیاست‌زده یعنی اینکه چندین بار آقایان جهانگیری و نیلی به دولت مراجعه کردند و گفتند یارانه عام اشتباه است و تنها باید به محرومان پرداخت شود و مابقی باید صرف زیرساخت اقتصادی و تولید شود اما حوزه سیاست آن را تأیید نکرد و اعلام کرد باید به همه پرداخت شود. هر باید و نبایدی با اولویت مسائل سیاسی اجرا شد.

Page Generated in 0/0047 sec