printlogo


کد خبر: 216369تاریخ: 1398/11/24 00:00
برنامه فشرده استقلال مهم‌ترین دغدغه کادر فنی
استراحت به جای تمرین

فشردگی برنامه‌های استقلال باعث شده کادر ‌فنی این تیم، از خیر تمرینات فشرده بگذرد و استراحت بیشتری برای بازیکنان در نظر بگیرد. استقلال در هفته‌های اخیر بی‌وقفه سفر کرده و علاوه بر 3 بازی خارج از خانه در لیگ قهرمانان، در 2 بازی لیگ هم حاضر شده است. این فشاری که استقلال در این مدت تحمل کرده، بی‌شباهت به «باکسینگ دی» لیگ برتر انگلیس نیست که گاهی تیم‌ها مجبور می‌شوند به فاصله 48 ساعت بازی کنند. استقلال برای راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از 5 بهمن که در دوبی، اولین بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را مقابل الکویت برگزار کرد تا روز 21 بهمن که در شهر اربیل روبه‌روی الشرطه ایستاد، در یک بازه زمانی 16 روزه در 5 مسابقه رسمی و حساس شرکت کرده است!
این فشردگی وحشتناک و تقریبا هر 3 روز یک بار مسابقه دادن، عملا به کادر فنی این تیم فرصتی نمی‌دهد که جلسات تمرینی منظمی داشته باشند و استقلال در این مدت، یا سوار هواپیما بوده، یا در زمین مسابقه یا مشغول ریکاوری بعد از بازی. نتیجه این برنامه شلوغ و پرترافیک، مصدومانی است که بعد از هر بازی به لیست مشتریان کلینیک باشگاه اضافه می‌شوند و تیمی که با زوج قائدی- دیاباته و مهره‌هایی نظیر فرشید اسماعیلی پشت این 2 نفر، صاحب بهترین خط حمله این فصل فوتبال ایران بود، در بازی مقابل الاهلی عربستان، احتمالا هیچ کدام از آنها را در اختیار نخواهد داشت. در چنین شرایطی، فرهاد مجیدی برای اینکه مصدومیت‌ها بیشتر از این به استقلال لطمه نزند، ترجیح داده بازیکنانش استراحت بیشتری داشته باشند تا کمی از فشار بازی‌های پیاپی رها شوند. استقلال سه‌شنبه به ایران بازگشت و قاعدتا باید چهارشنبه یک جلسه تمرینی با حضور همه بازیکنانش برگزار می‌شد اما مربیان این تیم ترجیح دادند به مهره‌های اصلی که در دیدار با الشرطه حضور داشتند، استراحت بدهند.
برنامه فشرده استقلال لااقل تا پایان سال 98 ادامه دارد. استقلال از روز 28 بهمن که در کویت مقابل الاهلی عربستان قرار می‌گیرد، تا روز 28 اسفند که در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ میزبان تراکتور است، باز هم باید در یک بازه زمانی یک‌ماهه، در 7 بازی آسیایی و لیگ شرکت کند! یعنی باز هم استقلال در این مدت تقریبا هر 4 روز یک بار، مسابقه در پیش خواهد داشت و علاوه بر 2 بازی خارج از خانه در آسیا، باید برای رویارویی با گل‌گهر و پارس‌جنوبی هم به سیرجان و جم سفر کند. در این وضعیت، مهم‌ترین دغدغه فرهاد مجیدی، بازگشت لااقل نیمی از مصدومان تیم و استراحت دوره‌ای به بازیکنان کلیدی است تا در ادامه فصل، همچنان بتواند روند تیمش را حفظ کند.

Page Generated in 0/0066 sec