printlogo


کد خبر: 216370تاریخ: 1398/11/24 00:00
اخبار

عمر السوما به بازی برابر استقلال می‌رسد
طبق اعلام پایگاه الریاضیه عربستان، مهاجم سوری الاهلی مشکلی برای بازی مقابل استقلال ندارد. پایگاه الریاضیه عربستان از حضور عمر السوما، مهاجم سوری الاهلی در دیدار حساس این تیم برابر استقلال خبر داد. طبق اعلام برخی منابع، مهاجم سوری الاهلی آمادگی حضور در مسابقه برابر استقلال ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت؛ مسابقه‌ای که سه‌شنبه هفته آینده در کویت برگزار می‌شود. السوما مراحل درمانی‌اش را پس از مصدومیت سپری کرده و حالا برای حضور در تمرینات گروهی تیمش آماده می‌شود.
***
پایان سرپرستی علی‌نژاد و ابلاغ حکم معاونت
قرار است بزودی حکم معاونت مهدی علی‌نژاد در وزارت ورزش ابلاغ شود. به گزارش فارس، با رفتن محمدرضا داورزنی به فدراسیون والیبال، 21 آذرماه امسال مهدی‌ علی‌نژاد به عنوان سرپرست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی معرفی شد. بیش از 3 ماه از فعالیت وی در وزارت ورزش می‌گذرد و حالا شنیده شده قرار است بزودی حکم معاونت وی ابلاغ شود. با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو و اهمیت معاونت ورزش قهرمانی، وزیر ورزش و جوانان تصمیم گرفته در این سمت علی‌نژاد به شکل تمام وقت و با تمرکز کامل کار کند و از همین رو ظاهرا قرار است بزودی حکم وی ابلاغ شود. براین اساس با ابلاغ معاونت، وی از فدراسیون ووشو رفتنی خواهد شد و حتی شنیده شده علیرضا خسروی به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی خواهد شد. خسروی مدت‌ها سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری را برعهده داشت.
***
تغییر وزن رقیب آمریکایی علیرضا کریمی
جی‌دن کاکس، آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم آمریکا و دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز جهان و برنز المپیک برای اینکه بتواند در المپیک ۲۰۲۰ مبارزه کند، مانند علیرضا کریمی به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت. به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد المپیک از ۱۰ وزن این رشته، در ۶ وزن ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود و به همین دلیل بسیاری از کشتی‌گیران در سراسر جهان برای اینکه بتوانند در این رویداد بزرگ به میدان بروند تصمیم به تغییر اوزان خود می‌گیرند. جی دن‌کاکس چهره مطرح کشتی جهان از آمریکا و دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز جهان و برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو که پس از کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس در وزن ۸۶ کیلوگرم، به وزن ۹۲ کیلوگرم آمده بود، این‌بار نیز تصمیم به تغییر وزن خود گرفته تا بتواند شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد. کاکس پس از بررسی‌های انجام شده و مشاوره با مربیان تیم ملی آمریکا و مسؤولان فدراسیون کشتی این کشور از میان 2 وزن المپیکی ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم در نهایت تصمیم گرفت در یک وزن بالاتر و در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد. این آزادکار پرقدرت و تنومند آمریکایی تاکنون جدی‌ترین سد در برابر علیرضا کریمی، نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در رویدادهای بین‌المللی بود تا جایی‌که کریمی هیچ‌گاه نتوانست مقابل وی به برتری برسد.
***
4 گزینه جانشینی کلینزمن در هرتابرلین
یک نشریه آلمانی گزینه‌های جانشینی یورگن کلینزمن را برای هدایت هرتابرلین معرفی کرد. کلینزمن که برای یاری‌رساندن به این تیم بحران‌زده برلینی اواخر سال گذشته زمام امور را در اختیار گرفته بود، از مقامش کناره‌گیری کرد. با کنار رفتن وی، الکساندر نوری، دستیار ایرانی‌اش به طور موقت زمام امور را در دست گرفت. اما چالش انتخاب جانشین برای هدایت تیم آغاز شد. روزنامه بیلد در این‌باره اعلام کرد 4 مربی مدنظر مدیران تصمیم‌گیرنده باشگاه هستند. این نفرات شامل روگر اشمیت،‌ برونو لابادیا و مارک فان بومل می‌شوند. همچنین نیکو کواچ، سرمربی کروات اسبق بایرن نیز مورد توجه است.

Page Generated in 0/0064 sec