printlogo


کد خبر: 216399تاریخ: 1398/11/24 00:00
اخبار

دعوت از مردم برای حضور در مراسم اربعین سردار سلیمانی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ملـت بـزرگ ایران برای حضور در مـراسم اربعین سردار حاج قاسم سلیمانی دعوت کرد. به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: مراسم اربعین سردار سرافراز سپاه اسلام و فرمانده محبوب دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سـلیمانی و مجاهد فـی‌سـبیـل‌الله ســردار ابـومهــدی المـهنـدس و یـاران وفـادارشان، هــمزمان بـا اذان و اقـــامه نمــاز جمــاعت مغرب و عشا، پنجشنبه شب 24 بـهمن‌ماه ۱۳۹۸ در مصـلای بزرگ حضرت امام خـمیـنـی(رحمه‌الله علیه) تــهـران با حضور ملـت قـدرشــناس و فـهـیـم و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان و مسؤولان عـالی‌رتبه کشـوری و لشـکری بـرگـزار خـواهد شـد. با تـقـدیـر و ســپاس مجـدد قلبـی از عظـمت ملـت رشـید در خلــق حمـاسه شـکـوه بـصـیرت و اقتدار در آوردگاه راهپیـمایی یــوم‌الله 22  بـهمــن، از  عمـوم مـردم عـزیـز ایـران اسـلامی دعـوت می‌شود با حضور پرشور و شعور خود در ویژه مراسم‌ چهلمین روز شهادت این شهیدان گرانقدر، ضمن گرامیداشت نام و یاد و زنده نگاه داشتن خاطره آنان، اعــلام کنند اگر چه شهید حاج قاسم سلیمانی دیگر کنار ما نیست اما راه و اندیشه‌های راهبردی او پرطرفدار و پرحرارت‌تر از قبل توسط مردمان حماسه‌ساز این سرزمین و تمامی وفاداران و فرزندان برومند مکتب نورانی شهید سلیمانی در «جبهه بیداری و مقاومت اسلامی» در منطقه و سراسر جهان تا پاک کردن هرگونه ظلم و استکبار در سطح جهان و محو کامل غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس از صحنه روزگار ادامه خواهد داشت.
***
ملت ایران ثابت کرد مسیر انقلاب را با قدرت ادامه می‌دهد
فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران ۲۲ بهمن ثابت کرد مسیر انقلاب را بی‌هیچ تردیدی با قدرت ادامه می‌دهد. به گزارش مهر، سرلشکر حسین سلامی دیروز در آیین رونمایی از کتاب‌های «روایت پدرخوانده» و «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی» که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس تدبیر و اندیشه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) راه سعادت جامعه ما قوی شدن است، گفت: ما زمانی قوی می‌شویم که تولید قدرت بر اساس ظرفیت‌های درونی جامعه اتفاق بیفتد؛ زمانی که عالم باشیم و به علوم و فنون زمان مسلط شویم. وی با تاکید بر اینکه مسیر سختی برای تثبیت استقلال، عزت و سرافرازی این سرزمین طی شده است، گفت: امروز به فضل الهی ایران اسلامی به‌رغم تمام توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان، در قله‌های اعتبار، منزلت، شکوه، عظمت و پیشرفت قرار دارد و ملت عزیز ایران در ۲۲ بهمن‌ماه ثابت کرد مسیر انقلاب را بی‌هیچ تردیدی با قوت و قدرت ادامه می‌دهند و رهبر عزیز و حکیم و ملت ایران و دین مبین اسلام، بهترین سرمایه ما برای پیشرفت‌های بزرگ هستند.
***
تداوم حضور آمریکایی‌ها باعث ضررهای امنیتی برای عراق می‌شود
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را موجب نقض استقلال، تشدید دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور و ضررهای امنیتی دانست. به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی در مراسمی که از سوی مدیریت «جامعه المصطفی العالمیه» و مدیریت تعلیم و تربیت حشدالشعبی در بغداد به مناسبت بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در محل این دانشگاه ترتیب یافته بود، حضور پیدا کرد. در این مراسم که با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، سفیر کشورمان در سخنرانی خود با برشمردن ارتکاب جرائم گوناگون از سوی آمریکا در جریان ترور و شهادت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان، تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را موجب نقض استقلال، تشدید دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور و ضررهای امنیتی دانست.
***
نشست تبیین بیانیه گام دوم و سبک زندگی برگزار شد
صبح دیروز نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم‌ و سبک زندگی با حضور کارشناسان و متخصصان و اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در این نشست تخصصی علی منصوری، کارشناس فرهنگی و مسؤول گروه تبیین بیانیه گام دوم در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) گفت: بیانیه گام دوم خط‌مشی‌های مقابله تمدنی را ارائه می‌دهد و نقشه رویارویی تمدنی را برای ما معین کرده و نقشه راه را از طریق تعیین نوع مواجهه ما با شیوه‌های رفتاری طرف مقابل تمدن نوین اسلامی مشخص می‌کند. وی با اشاره به اینکه بیانیه از فعالان و نخبگان این انتظار را دارد که نشان مردم داده‌ شده و توسط مردم خوانده شود، افزود: این بیانیه می‌تواند در طول زمان هم نشان دهد که ما چه گام‌هایی را برای اجرای آن برداشته‌ایم. کارشناس فرهنگی درباره موانع تبیین بیانیه گام دوم اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین موانع این است که با بیانیه برخورد سطحی کنیم و به‌ جای رعایت عمق و جامع‌نگری، از یک بعد خاص و به‌صورت بسیار محدود به آن بپردازیم. 
***
ارسال تجهیزات آمریکایی از عین‌الاسد به سوریه
شبکه خبری المیادین گزارش داد از 4 روز پیش تاکنون، چندین کامیون‌ حامل تجهیزات آمریکایی از عراق وارد سوریه شده است. به گزارش فارس، این شبکه به نقل از اطلاعاتی که به دستش رسیده، خبر داد کامیون‌های آمریکایی حامل مواد ساختمانی بوده و از 4 روز پیش تاکنون، از عراق وارد سوریه می‌شوند. بنا بر این گزارش، این کامیون‌ها به صورت گروهی از پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در استان الانبار در غرب عراق وارد سوریه شده است. 

Page Generated in 0/0068 sec