printlogo


کد خبر: 216467تاریخ: 1398/11/27 00:00
دست‌کم 30 شهروند یمنی قربانی جنایت جدید سعودی‌ها در الجوف
یمن یک جنگنده تورنادوی ائتلاف را ساقط کرد

رژیم سعودی با کشتار ده‌ها غیرنظامی در استان الجوف یمن، جنایتی دیگر آفرید و البته همزمان ضربه سختی نیز دریافت کرد که باعث آشفتگی فرماندهان ائتلاف متجاوز شده است.
به گزارش شبکه المسیره ارگان انصارالله، صبح دیروز به دنبال پدافند موفق ارتش یمن در آسمان مناطق مرزی شمال غربی این کشور با عربستان، یک فروند جنگنده متخاصم پیشرفته تورنادو متعلق به ارتش سعودی سرنگون شد. 
متعاقب این رخداد مهم و زمانی که مردم محلی گرد لاشه هواپیمای نظامی پیشرفته  ساخت انگلیس در منطقه المصلوب تجمع کرده بودند، سعودی‌ها در یک جنایت آشکار دیگر علیه بشریت، محل تجمع شهروندان را در فاصله زمانی بسیار کوتاهی 8 بار پیاپی بمباران کردند. طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت دولت صنعا، در نتیجه این جنایت دست کم 30 شهروند عادی که اغلب آنها زنان و کودکانی بودند که از سر کنجکاوی در محل سقوط جمع شده بودند، به شهادت رسیدند، به طوری که  بدن اغلب شهدا طوری تکه‌تکه و در محل پراکنده شده که قابل تشخیص نیست. به خاطر ادامه حملات هوایی سعودی‌ها، عملیات امداد‌رسانی به بازماندگان نیز با تاخیر انجام شد. در همین حال شبکه آرتی به نقل از سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده است تورنادوی سرنگون شده توسط سامانه‌های دفاع هوایی به روز شده تحت کنترل انصارالله، در حال ورود به حریم آسمان یمن برای عملیات خصمانه و  بمباران مناطقی در ولایت الجوف در ۱۴۳ کیلومتری شرق صنعا (پایتخت یمن) هدف قرار گرفته و ساقط شده است.
او همچنین گفته است: «نیروی پدافند هوایی ما به لطف خداوند توانست با یک موشک پیشرفته زمین به هوا با فناوری جدید، جنگنده تورنادوی ائتلاف سعودی را در آسمان یمن ساقط کند. آسمان یمن دیگر برای متجاوزان سعودی امن نخواهد بود». اگرچه ائتلاف متجاوز به رهبری سعودی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اما گفته می‌شود تصاویر لحظات قبل و بعد از سقوط جنگنده چند ده میلیون دلاری ارتش عربستان توسط مبارزان یمنی شکار شده است.
از زمان آغاز تجاوز ویرانگر و غیرانسانی ائتلاف سعودی- اماراتی با حمایت و هدایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس در چهارم فروردین  1394، این نخستین‌بار نیست که سامانه‌ دفاع هوایی ارتش یمن یک تورنادوی انگلیسی و در کل یک جنگنده پیشرفته ائتلاف سعودی را ساقط می‌کند. نکته اینجاست که تحول فناورانه انصارالله و ارتش یمن در زمینه پدافند هوایی به صورت توأمان با ارتقای فناوری‌های موشکی، پهپادی و راداری آنها طی 2 سال اخیر، نتایج شگرفی در میدان رزم با ائتلاف متجاوز در پی داشته است.
اوایل سال 1397 بود که یمنی‌ها اعلام کردند 2 جنگنده سعودی را به فاصله چند ساعت در آسمان‌های صعده و صنعا ساقط کرده‌اند. جنگنده نخست مانند همین مورد اخیر از نوع تورنادو و دومی جنگنده «اف 15» بود. همچنین سامانه‌های پدافندی کمیته‌های مردمی یمن بارها و بارها پهپادهای پیشرفته، بالگردها و ناوهای سعودی و اماراتی را در حریم هوایی و دریایی یمن شکار کرده‌اند.
در تحولی دیگر 11 عضو ائتلاف سعودی روز جمعه در حال ورود به خاک یمن در عملیات نیروهای تک‌تیرانداز در گذرگاه مرزی علب از مناطق أبواب الحدید و مجازه الشرقیه در جنوب استان عسیر در جنوب غرب عربستان هدف قرار گرفتند.

Page Generated in 0/0067 sec