printlogo


کد خبر: 216721تاریخ: 1398/12/1 00:00
اخبار

آیت‌‌الله العظمی نوری‌همدانی: شرکت در انتخابات واجب است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با اشاره به انتخابات فردا گفت: انتخابات پیش رو خیلی مهم است، چرا که در دوره حساسی قرار داریم و دشمنان تمام تلاش خود را گذاشته‌اند تا انتخابات آنگونه‌ای که می‌خواهیم نباشد. وی افزود: همه باید در صحنه حاضر شویم تا انتخابات خوبی انجام شود، با توجه به اوضاع و زمان فعلی، شرکت در انتخابات واجب است، چرا که از مظاهر اسلام و از موضوعات مهم نظام اسلامی است؛ مردم نظام اسلامی را که مبتنی بر قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) است قبول دارند و به مسائل سرنوشت‌سازی مانند انتخابات اهمیت می‌دهند. این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم با انتخابات سرنوشت خود و نظام اسلامی را رقم می‌زنند، اظهار داشت: باید در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم و توجه کنیم دشمنان قسم‌خورده ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در کمین هستند از هر فرصتی علیه انقلاب استفاده کنند.
***
امنیت در کشور برای انتخابات حفظ شده است
وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره امنیت انتخابات اظهار کرد: همه دستگاه‌های موثر بر امنیت کشور با اشراف اطلاعاتی امنیت را حفظ کرده‌اند. محمود علوی تاکید کرد: این دستگاه‌های امنیتی تا پایان انتخابات با اشراف کامل اطلاعاتی امنیت انتخابات را حفظ و تامین می‌کنند. 
وزیر اطلاعات در واکنش به اظهارات برخی کشورها درباره انتخابات ایران تصریح کرد: اگر نظارت استصوابی هم به صورت صددرصدی برداشته شود آنها باز هم همین حرف‌ها را می‌زنند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات مساله کمی نیست، بلکه حاوی پیام‌های خاص خود است و هر چه حضور بیشتر باشد این پیام را می‌دهد که اراده ایرانی تزلزل‌پذیر نیست و مردم با نظام پیوند دارند.
***
ایران  با تصمیمات FATF آسیبی نخواهد دید
سخنگوی دولت گفت: حتی با رفتن ایران به لیست سیاه FATF اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. علی ربیعی در رابطه با FATF و تلاش دولت برای برگرداندن این لوایح گفت: این موضوع در دولت بحث شد و ما تمام تلاش‌های خود را انجام دادیم کمترین آسیب درباره این موضوع متوجه کشور شود. بر اساس گزارش‌ها، در جلسه دیروز اکثریت کشورها از جمله چین و آفریقای جنوبی حمایت خود را از کشور ما اعلام کردند. وی ادامه داد: بسیار عجیب است کشورهایی که خود حامی تروریسم هستند برای ورود ایران به لیست سیاه تلاش می‌کنند. دولت یازدهم کشور را از لیست سیاه خارج کرد و تلاش خواهیم کرد اگر به لیست سیاه رفتیم، خروج‌مان امکانپذیر باشد. سخنگوی دولت افزود: هر تصمیمی در جلسه FATF اخذ شود، قرار است اقتصاد کشور به گونه‌ای طراحی شود که آسیبی نبیند. حتی با رفتن به لیست سیاه اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. رئیس‌کل بانک مرکزی هم این موضوع را بخوبی توضیح داد.
***
مسکو: تحریم‌های آمریکا بر همکاری‌مان با ایران تأثیر ندارد
وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه دیگر کشورها، تاکید کرد اینگونه اقدامات بر همکاری‌های مسکو با ایران، ونزوئلا و سوریه تاثیری نمی‌گذارد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از آنکه آمریکا روز سه‌شنبه یک شرکت نفتی روس را به دلیل همکاری با ونزوئلا در فهرست تحریم‌های خود قرار داد، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: روسیه به ‌طور قاطع تحریم‌های یک‌جانبه را که آمریکا از طریق آنها به دنبال هژمونی جهانی است و همچنین تلاش می‌کند دنیا را تحت فرمان خود درآورد، رد می‌کند. وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: این اقدامات هرگز بر سیاست بین‌المللی روسیه تاثیر نگذاشته و نخواهد گذاشت. این تحریم‌ها به‌ علاوه بر همکاری روسیه با دولت‌های مشروع ونزوئلا، ایران و سوریه و هیچ کشور دیگری تاثیر نمی‌گذارد.
***
انتقاد سفیر ایران در عراق از رویکرد آمریکا در منطقه
فابریزیو کاربنی، مدیر برنامه شرق نزدیک و خاورمیانه کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ (ICRC) با ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. مسجدی در این دیدار با تبیین جایگاه و نقش مرجعیت شیعه عراق، بویژه آیت‌الله سیستانی در حمایت معنوی و فکری از داوطلبان مبارزه با داعش، آثار این رهیافت را مختص حوزه نظری ندانسته و آن را در میادین مبارزه و جهاد علیه داعش و شکل‌گیری حشدالشعبی در عراق متبلور دانست. ایرج مسجدی در ادامه با مذمت اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور و به شهادت رساندن سرداران رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار کرد: ایران خواهان تداوم صلح و امنیت است و رویکرد آمریکا با سیاق کنونی جز ایجاد بحران و ناامنی در منطقه، نتیجه دیگری نخواهد داشت.

Page Generated in 0/0230 sec