printlogo


کد خبر: 216731تاریخ: 1398/12/3 00:00
گزارشی از روند اجرایی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
طراحی سامانه فروش متمرکز در نمایشگاه

جلسه ستاد اجرایی سی‌وسومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران با حضور معاون اجرایی و اعضای ستاد اجرایی در موسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، مهدی اسماعیلی‎راد در این جلسه با اشاره به استقرار کمیته اجرایی و پشتیبانی در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به اینکه فضای مصلا در یک سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، تلاش خواهد شد برنامه‎ریزی و جانمایی بخش‎ها به سرعت انجام شود.  همچنین تلاش شده تا صرفه‎جویی مانند سال گذشته در برنامه‎ریزی‎ها مورد توجه قرار گیرد و تاکنون جز افزایش ۱۵ درصدی در بخش زیرساخت‌ها، هزینه‎ هیچ‌کدام از بخش‌‎ها نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است. معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با تاکید بر اجرای سامانه فروش متمرکز در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: یکی از سیاست‎های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدفمندی یارانه‎های نشر است، از این رو سامانه فروش متمرکز طراحی شده است.
این سامانه در چند نمایشگاه استانی به صورت آزمایشی اجرا شده و مشکلات آن بر طرف شده است. این سامانه امسال در نمایشگاه اجرا خواهد شد و ضرورت دارد هر چه سریع‎تر با بانک‌های عامل وارد تعاملات شویم تا بستر لازم برای این کار فراهم شود، همچنین باید اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه انجام شود. وی گفت: از هفته آینده با هماهنگی با شهرداری تهران کار نظافت و آماده‎سازی نمایشگاه آغاز خواهد شد. همچنین گمرک نمایشگاه در آینده نزدیک به ستاد اجرایی تحویل خواهد شد تا آماده‌سازی‌های اولیه برای انبار کتاب ناشران خارجی انجام شود. اسماعیلی‎راد از مذاکره با موسسه خانه کتاب برای اعلام وصول سریع‎تر کتاب‎های ناشران داخلی خبر داد و گفت: این روند به سرعت در جریان است و با هماهنگی‏‌های انجام شده این موسسه در ایام نوروز نیز فعالیت خواهد کرد تا کتاب‎های ناشران در نمایشگاه کتاب عرضه شود.
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: مدیران نمایشگاه باید بر اساس جدول زمانی هر چه سریع‏تر برنامه‎های خود را اعلام کنند. در نخستین جلسه ستاد اجرایی سی‌وسومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران که با حضور مهدی اسماعیلی‎راد برگزار شد، حسین صفری، محمد خلج، سیدرفیع احمدجواهری، مهدی عمرانلو، مهدی سهل‌آبادی، رضا بصیرت، سعید مکرمی، شیوا وکیل نسلیان، حسن روشنایی، وحید کریمی، مجتبی نماینده، بهروز عطاریان، علیرضا نوری‎زاده و سیدمحمد طباطبایی‌حسینی حضور داشتند.

Page Generated in 0/0048 sec