printlogo


کد خبر: 216740تاریخ: 1398/12/3 00:00
دور دنیا

تیراندازی در مدینه
رسانه‌های سعودی دیروز از تیراندازی در منطقه الدویمه شهر مدینه منوره به سمت گشتی‌های پلیس خبر دادند. طبق برخی خبرها در این تیراندازی سرهنگ عبدالله الغامدی، رئیس پلیس منطقه بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر کشته و یک پلیس دیگر نیز زخمی شده‌اند. منابع رسمی هنوز کشته شدن هیچ فردی را تأیید نکرده‌اند. در این راستا، «علی التواتی القرشی» ستون‌نویس روزنامه الریاض و عضو سابق وزارت دفاع عربستان در توئیتی خبر کشته شدن این سرهنگ پلیس را تأیید اما دقایقی بعد توئیت خود را پاک کرد. هنوز هویت عامل تیراندازی یا ماهیت اقدام او مشخص نیست اما نیروهای امنیتی سعودی توانسته‌اند او را در محل حادثه دستگیر کنند.
***
جانسون به دنبال دیدار با ترامپ در ماه ژوئن
دفتر بوریس جانسون به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه دیدار برنامه‌ریزی شده میان او و ترامپ در اوایل سال 2020 به تاخیر افتاده است، اعلام کرد: نخست‌وزیر به دنبال دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژوئن است.
***
دیدار غیرمنتظره اردوغان و فائز السراج در استانبول
رجب طیب اردوغان با فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی در کاخ دولمه‌باغچه در استانبول دیدار کرد. گفته می‌شود دیدار مزبور در برنامه کار روز پنجشنبه اردوغان قرار نداشت. دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه نیز جزئیات بیشتری پیرامون گفت‌وگوهای انجام شده در این دیدار ارائه نکرد. لازم به ذکر است دولت وفاق ملی لیبی روز چهارشنبه با استناد به حمله نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر به شهر بندری طرابلس، از ادامه گفت‌وگوها بر سر مسائل نظامی در شهر ژنو خودداری کرد. از سوی دیگر، ارتش ملی لیبی نیز مدعی شد در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های تروریستی، به انبار تسلیحات و مهمات در طرابلس حمله کرده است.
***
ترکیه از آمریکا پاتریوت خواست
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع ترکیه‌ای در آنکارا گزارش کرد ترکیه از آمریکا درخواست دریافت سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را مطرح کرده تا به «بازدارندگی» روسیه در ادلب بپردازد. به گفته این منبع ترکیه، آنکارا همچنان منتظر پاسخ واشنگتن درباره این درخواست است که آن را تقدیم جیمز جفری،‌ فرستاده آمریکا به سوریه کرده است. این مسؤول ترکیه‌ای گفت: آمریکا احتمالا از جنگنده‌های اف ۱۶ برای زدن نیروهای سوری در صورت استقرار پاتریوت‌ها از سوی ترکیه استفاده کند.

Page Generated in 0/0081 sec