printlogo


کد خبر: 216766تاریخ: 1398/12/3 00:00
اخبار

کاندیداهای پیروز در انتخابات مغرور نشوند
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه خطاب به کسانی که حائز اکثریت آرا می‌شوند، توصیه کرد مغرور نشوند و با رقبای خود کینه‌توزانه برخورد نکنند. رأی‌آوری شما و گرمی فضای انتخابات با حضور همین رقبا رقم خورده و حضور آنها سبب شده با ایجاد فضای انتخاباتی، مشارکت بیشتر شود. آیت‌الله سید احمد خاتمی ادامه داد: گاهی برخی از نمایندگانی که رأی می‌آورند، بعد از انتخابات از وزرا می‌خواهند فلان مسؤول را که عملکرد خوبی دارد اما به جرم اینکه هوادار آنها نبوده و با آنها همراهی نکرده، برکنار کنند. آیت‌الله‌خاتمی در ادامه گفت: اولا از وزرایی که با این نماینده‌ها مواجه می‌شوند، تقاضا می‌کنم در عزل و نصب‌ها دقت کنند و به قانون پایبند باشند و همچنین خطاب به آن دسته از نمایندگان می‌گویم این عملکرد نشان می‌دهد برای خدا نیامده‌اید؛ اگر برای خدا آمده بودید نمی‌گفتید چون فلان مسؤول از من حمایت نکرد، باید کنار برود. آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج‌قاسم سلیمانی مقاومت کم‌رنگ شده است، در حالی که مقاومت هیچگاه کم‌فروغ نخواهد شد و ان‌شاءالله تا نابودی رژیم صهیونیستی و اخراج تمام نیروهای آمریکایی از منطقه ادامه خواهد داشت. آیت‌الله‌خاتمی همچنین تصریح کرد: ادبیات مورد قبول حاج‌قاسم سلیمانی در منطقه این بود که تنها و تنها مقاومت جواب می‌دهد؛ مذاکره‌ها جواب نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد.
***
هیل: رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی نقش داشته است
یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا در گزارشی از نحوه ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، از نقش رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی پرده برداشت. پایگاه خبری هیل که از رسانه‌های نزدیک به کنگره آمریکاست، در گزارشی فاش کرد رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی فرودگاه بغداد که به شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تنی چند از همراهان ایشان منجر شد، با آمریکا همکاری اطلاعاتی داشته است. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری هیل در بخشی از این گزارش نوشت: «در این حمله نه‌تنها به پایش ماهواره‌ای از بالا نیاز بود، بلکه لازم بود اطلاعاتی نیز از عوامل اطلاعاتی روی زمین مخابره شود، زیرا وقتی هواپیمای ژنرال سلیمانی وارد بغداد می‌شد، مهم بود که افرادی از روی زمین تأیید کنند خود او از هواپیما پیاده شده است. با همکاری اسرائیل، آمریکا شبکه‌هایی برای انجام این کار [اطلاعاتی] در اختیار داشت».
***
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:
شهید سلیمانی کوهی بود که بر آن تکیه می‌کردیم
سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی تاکید کرد: تا زمانی که فرمانده بزرگی همانند شهید حاج قاسم سلیمانی به آزادسازی فلسطین ایمان دارد، به قدس خواهیم رسید. به گزارش پایگاه خبری العهد، وی گفت: بی‌شک با خون حاج قاسم سلیمانی قدس آزاد خواهد شد و حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد یافت. شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه استراتژی جهانی واشنگتن را شکست دادند. صفی‌الدین خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی راهبردها را به رویکردهایی تبدیل کرد که منجر به عقب‌نشینی اسرائیل شد، زمانی که حاج سلیمانی و حاج عماد مغنیه مسؤولیت‌های خود را برعهده گرفتند احساس کردیم که پیروزی نزدیک است. رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: خون شهید سلیمانی مسافت‌ها برای آزادی قدس را کوتاه می‌کند، او کوهی بود که بر آن تکیه می‌کردیم و تا به این لحظه نیز حضور دارد. 
***
دیدار ضد ایرانی پمپئو و ملک سلمان
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرد آمریکا به همراه عربستان با آنچه وی «نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه و جهان» خواند، مقابله خواهد کرد. به گزارش ایسنا، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور با سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان در توئیتی نوشت: وزیر خارجه مایک پمپئو با پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود دیدار کرد و گفت‌وگویی درباره بسیاری از روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای اعم از نگرانی‌ها درباره مشکلات کنسولی و حقوق بشری داشت. ما در کنار عربستان سعودی با نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه و جهان مقابله می‌کنیم.
***
واکنش وزارت امور خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه شورای نگهبان
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به دور جدید تحریم خزانه‌داری آمریکا علیه شخصیت‌های ایرانی بویژه برخی اعضای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: این اقدامات چیزی جز ناکامی، ناامیدی و شکست سیاست فشار حداکثری رژیم آمریکا نیست. سیدعباس موسوی افزود: آنان که بیش از ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند، اکنون در کمال ناامیدی و استیصال نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده‌اند و این نشان می‌دهد تا چه حد از مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند. موسوی خطاب به مقامات آمریکایی افزود: دولت، ملت و همه ارکان جمهوری اسلامی ایران نه برای شما و نه تحریم‌های جنون‌آمیز و جبونانه شما کوچک‌ترین ارزشی قائل نیست و با صلابت به راه و آینده روشن خود ادامه خواهد داد.

Page Generated in 0/0151 sec